אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפים ליצירה בחופשות פורים ופסח

 

חופשות פורים ופסח מתקרבות, ומציבות בפני ההורים והמורים אתגר לא פשוט. מצד אחד החגים מזמנים זמן איכות משפחתי וזה מבורך, מצד שני ההורים צריכים לשבור את הראש ולמצוא פתרונות מעניינים לשעות הפנאי כדי להעסיק את הילדים. מה לעשות לאורך שעות היום, וכיצד להימנע מהתמסרות מוחלטת למסכי המחשב והטלוויזיה?

החגים הם הזדמנות לעשות משהו סופר מיוחד עם חומרי יצירה קצת שונים שירעננו את מגוון האפשרויות. ילדים אוהבים להתחבר לרוח החג, והם בדרך כלל נלהבים מחדוות היצירה ומעצם הרעיון שהם יוצרים במו ידיהם משהו שהוא לגמרי פרי דמיונם.

כל ילד הרי זוכר את החנוכייה שעשה פעם בגן הילדים מתבניות ביצים, את המסכה שיצר מקרטון לכבוד פורים, ואת ההגדה הקטנה שאותה כתב ואייר במשך ימים...

לאורלי מסטבוים שעוסקת כבר שנים רבות בהוראת אמנות ובהדרכה, יש עבורכם כמה רעיונות מעניינים, שיכניסו את הילדים לעולם של יצירה, תחושות שמחה, חומרים, וצבעים.

חומרי יצירה הם לא פחות חשובים מהרעיון היצירתי עצמו. הם מציתים רעיונות חדשים ומפרים את היוצרים הקטנטנים (והמבוגרים). כדאי שתמיד יהיו בהישג יד חומרי יצירה בסיסיים כמו: צבעים (גואש, פנדה, ושעווה וכו'), עפרונות צבעוניים, וגיליונות נייר מסוגים נייר (בריסטול, נייר משי, נייר קרפ – יש מבחר עצום) בהמון צבעים. בנוסף מומלץ לגוון עם חומרים יותר יוצאי דופן:

1) ויטראז' – במקור, ויטראז' הוא אומנות עתיקה של הכנת תמונות (וגם אביזרים שונים כגון אהילים) מחתיכות זכוכית צבעונית. אפשר לדמות ויטראז' בקלות על ידי שימוש בחומרים ביתיים פשוטים. התוצאה היפה משמחת ומתאימה במיוחד לקישוט חלונות. כדי להקל על המלאכה ניתן להשתמש .בצבעי זכוכית על בסיס מים או במנקבים מיוחדים שיוצרים צורה ייחודית בנייר. ומה שנותר לעשות זה לצבוע ולתלות. מתאים במיוחד לחלונות חדר הילדים. החדר מייד הופך לזירה יצירתית וחגיגית.

2) צבעים מתנפחים – גימיק בלתי רגיל. צובעים עם צבעים נוזליים, מניחים להם להתייבש, ואז מייבשים שוב עם פן. כתוצאה מהאוויר החם של המכשיר הצבעים מתנפחים, מה שיוצר אפקט תלת מימדי. ניתן לצייר עם צבעים מתנפחים למשל על מסגרות לתמונות. התוצאה מקסימה במיוחד.

3) צבעי חלון – לא לדאוג, הילדים לא ישתלטו גם על החלונות בבית. בצבעים המיוחדים משתמשים על מדבקות מיוחדות או שקפים שלאחר מכן מודבקים על גבי חלונות. לפורים ניתן להכין ציורים על שקפים של מסכות, רעשנים, אוזני המן וכל סמלי החג המוכרים. כך גם לפסח— ציורי מצות, פירמידות, משה בתיבה, כוס אליהו הנביא, וגם ברכות כתובות. האם יש מראה יותר חגיגי מזה?

4) ערכות יצירה – לא מעוניינים לרוץ כל פעם לחנות כדי לרכוש חומרי יצירה? אין בעיה. ניתן לרכוש ערכה אחת המכילה מגוון חומרים, כולל חוברת עם רעיונות יצירתיים מדליקים.

 

אורלי מסטבוים מסכמת: "מדהים לראות איך החומרים משפיעים על הנכונות להמיר את זמן הצפייה בערוץ הילדים בפעילות יצירתית. זה כמובן נכון גם לגבי מבוגרים".

 

אורלי הפכה את אהבתה לאמנות לעסק והקימה בחדרה יחד עם בעלה אלחנן– פסיכותרפיסט במקצועו את "שירבוטים". העסק הוא "ארץ הפלאות" של כל העוסקים ביצירה ואמנות כתחביב או באופן מקצועי יותר.

 


אודות מחבר המאמר

שירבוטים | ציוד אומנות | ציוד לאומנות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.