אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רמקולים – מה באמת אתה צריך בסלון?

עולם חשמלי של רמקולים ומערכות הגברה

זה לא סוד שאנו חיים בעידן דיגיטלי,החשמל זורם לנו לא רק בנוירונים שבראשנו אלא גם מחוץ לגוף,בכל פינה בה אנו נמצאים אנו תמיד מחפשים להיות מחוברים לחשמל,מחפשים להטעין את הטלפון כדי שנוכל לשמוע מוזיקה,לחבר את המחשב אשר עליו נמצאית גם כן ספרייה של מוזיקה,מחפשים את עצמנו במסיבות עם ווליום מחריש אזניים אולי נוכל למצוא שם את עצמנו בכל הבלגן האלקטרוני והעולם הדיגיטלי הכל כך מהיר שאנו חיים בו.

אז בכל הבאלגן הזה,כשאנו מגיעים הביתה רובנו מחפשים את השקט ולכן ידיעה זו לא פונה אליכם אלא לאלה בינכם שמחפשים את האקשן והמוזיקה גם בסלון ביתכם,אלה מכם שמחפשים חווית סאונד מושלמת שתטריף לכם את החושים ותגרום לכם להרגיש בהופעה חיה גם כאשר אתם יושבים. ישנם מספר כללים הנוגעים לבחירה נכונה של מערכת סאונד או בעברית מערכת הגברה טובה.(לפרטים בנוגע לסוגי רמקולים לחצו כאן)

• גודל החדר – מרכיב החשוב ביותר לשיקול איזו עוצמה של רמקול אנו צריכים להפעיל,כמובן שאנו מדברים על מערכת של 5.1 הכוללת סאב,סנטר רמקולים ומגבר חזק ועוצמתי.מי מכם שאינו מעוניין בחוויית סאונד עוצמתית הכוללת שימוש בבס שיגרום לכם לקצב ברגליים יספיקו בהחלט 2 רמקולים שיתנו צליל נקי ומאוזן.

• מיקום הרמקולים בחדר – כשאנו מדברים על מערכת סראונד המעניקה צליל היקפי שיוצא בעיקר מ 5 רמקולים אשר נמצאים מאחורינו ומלפנים אנו רוצים לשמוע אותה ישירות לאוזן בזוית מתאימה ,רצוי לשבת בסלון ולבדוק מה אנו יותר יושבים או עומדים בהתאם לכך למקם את הרמקולים שיהיו מאוזנים (מלשון אוזן – איזון) בזוית הנכונה לאוזן.כך נוכל לשמוע צלילים ובמידה ורואים סרט להרגיש כאילו הדברים נשמעים וקורים ממש לידינו.

• בחירה נכונה של מגבר – איך היחסים שלכם עם השכנים? האם הם יודעים שאתם חולים על מוזיקה ושאצלכם המסיבה מתרחשת יום יום גם אם אין הרבה אנשים בסביבה? הבחירה הנכונה של המגבר מושפעת כמובן מהעוצמה שבה אתם מעוניינים שהרמקול יפיק שזו שלעצמה נגזרת של הגודל של החדר בו אתם מתכננים למקם את מערכת ההגברה.רמקול איכותי הוא רמקול בעל מספר ערוצים גבוה אשר ידע לעבד מגוון רחב של צלילים אשר יוצאים מהקובץ אותו אתם מעלים.רמקול טוב קשור גם לעוצמה של רמקול (בוואט) אם מדובר ברמקול שהוא מעל 100 וואט רצוי לשקול מגבר של שמונה ערוצים המספק פונקציה של סאונד היקפי,אם אנו מדברים על רמקול מתחת ל 100 וואט יספיק גם מגבר של שישה ערוצים.

• לבסוף להשלמת המלאכה ניתן להשקיע קצת באקוסטיקה על מנת שהצליל היוצא מהרמקול לא יאבד בחלל החדר אלא יפגוש את אוזניכם כשהוא נקי,אנו מדברים על קירות אקוסטיים עשויים מחומר הדומה לגבס,ועל ריצפת עץ – ידוע כי העץ אקוסטי ומשתלב טוב עם מערכות הגברה המשולבות עם בסים כבדים.

מקווה כי נהניתם מהכתבה,תמשיכו לשמוע מוזיקה היא טעם החיים.


אודות מחבר המאמר

לפרטים וייעוץ בנושא הגברה ניתן לפנות לחברת ש.מ.ע בע"מ

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.