אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גישור גירושין: המנצח לוקח הכול?

 

במידה והחלטתם להיפרד מהחצי השני, הנטייה שלכם היא בוודאי לפתוח במתקפה עליו באמצעות עורך הדין הצמוד. אך הדבר האחרון שאתם רוצים הוא לצלול לתוך תהליך תובעני וזולל כספים, בלתי יעיל ושרק יחמיר את מצבכם הכלכלי. אין צורך להדק את הלולאה עוד יותר ממה שהיא.

למרבה הצער, רוב הזוגות אינם חושבים על גישור גירושין, הם אינם לוקחים את הגישור כאופציה, הם ממהרים להפוך את הגירושים לתקפים. נדמה שהרגשות מכתיבים כאן את הפעולות, והדרך אל בית המשפט קצרה. לפני שמרימים דגל אדום ורצים להסתער, חשבו רגע, נשמו עמוק. יש דרך אחרת. אמנם האינסטינקט דוחף בכם "לשסע" את הצד השני, אך תהליך זה למעשה יכאיב לכולם - גם לכם, גם לצד השני וגם לילדים שעומדים באמצע, חסרי אונים. גישור גירושין הוא דרך שפויה וחיובית לאזן את הקונפליקט וליישר את ההדורים.

תהליך זה נעשה באמצעות הסכם שכל הצדדים מסכימים עליו, הסכם שמתאים לכולם. גישור גירושין נעשה באמצעות מגשר אובייקטי. מגשר זה מעלה לדיון את כל הנושאים שצריך להתייחס אליהם. הוא מעורר דיון בין בני הזוג ומעודד אותם למצוא פתרון. הדגש הוא על הקשבה. מאחר ובני הזוג כועסים זה על זה, הרבה פעמים הם אוטמים את האוזניים ומסרבים להאזין לצד השני. מגשר מעודד הקשבה בין בני הזוג, הוא מראה לשני הצדדים כי שניהם מעוניינים בסך הכל בטובת הילדים. לאחר שהושגה ההבנה הזו, כולם יכולים לעשות סיעור מוחות ולהציע רעיונות שונים.

במהלך גישור גירושין שני הצדדים מחווים את דעתם, עד שנמצא פתרון שמניח את הדעת, פתרון שהוא מתאים לילדים. המטרה של גישור גירושין היא לחסוך את כל התהליך הכואב בבתי המשפט. בהתנצחויות בבתי המשפט, כל צד נלחם בשני. עורך הדין של צד אחד מעוניין, מן הסתם, להשיג את המקסימום עבור הלקוח שלו. עורך הדין של הצד השני מאידך מעוניין לפעול לטובת האינטרסים של הלקוח שלו. בסופו של דבר, מה שיקרה שצד אחד יוותר, והצד השני פשוט יזכה בהכל. גישור גירושין הוא שונה, מכיוון שלא מדובר בצד אחד, שמקבל הכל על חשבון הצד האחר.

מבחינה נפשית וכלכלית, תהליך משפטי עשוי להיות סוחט. בגישור שני בני הזוג מציעים פתרון שיהיה טוב לכולם, לא רק לאחד מהם. כאן הסיפור לא יסתיים ב"צד מנצח" וב"צד מפסיד". במשפט, גם הצד הזוכה עלול להרגיש מותש, בגלל הזמן הרב שבוזבז והמשאבים שאבדו בתהליך המשפט. גישור הוא דרך שפויה ורגועה, שבעזרתה אפשר להגיע להסכם הדדי. את ההסכם הזה שני הצדדים ישמחו לכבד, מכיוון שהם עצמם הציעו והעלו אותו. 


אודות מחבר המאמר

מוגש בחסות שרונה בן זאב עו"ד לענייני משפחה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.