אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

להקת קאברים - המקור והחיקוי

להקות קאברים הן תופעה רווחת בתחום המוזיקה. להקות עכשוויות המבצעות גרסאות של ביצועים מקוריים של שירים שלא נס ליחם. אכן – עוד חוזר הניגון. ועם זאת, אותה גבר בשינוי אדרת הוא בכל זאת גברת קצת שונה, טיפה אחרת. לא אחת, להקת חתונות היא להקה המבצעת גרסאות כיסוי לשירים מקפיצים, המשמחים את האורחים באירוע. להקת אירועים  המבצעת שירים שונים, מרכיבה את הרפרטואר שלה ממחרוזת שירים מתקופות שונות, אשר מבצעיהם המקוריים הם זמרים ולהקות.

המקור והחיקוי:

להקת קאברים נבחנת בשתי אמות מידה – הן באופן המקצועי, המלוטש, שבו היא מבצעת את השיר והן במידה שהיא מזכירה את הביצוע המקורי,  יורדת ממנו, משתווה לו או אולי אף עולה עליו. להקת קאברים המוזמנת לאירוע היא הרוח החיה בו. כאשר היא מבצעת שירים של זמרים או להקות אשר הלהיבו אותנו בעבר אנחנו חווים טעם של פעם, חוזרים במנהרת הזמן, שבים אל עלומינו שנותרו – כמו בתולינו – הרחק מאחור.

על פי רוב הלהקות המבצעות גרסאות כיסוי לשירי מוכרים מצליחות להלהיב את הקהל ולשלהבו, לסחוף אותו לשירת השירים ולריקודים על פיהם.

החיפושיות שבות:יש קאברים שמשמרים את טעם היופי ה"נצחי" - במירכאות ובלעדיהן -  ובעצם הבחירה בשירי להקות מסוימות ממחישים ומדגישים את עצמתם של השירים, את מעמדן של הלהקות שביצעו אותם. אחת הלהקות היותר 'מכוסות' בגרסאות הכיסוי היא להקת החיפושיות. דומה כי הן מעולם לא נעלמו ועודם כאן, ארבעת המופלאים.אם וכאשר אתם מזמינים להקת קאברים לאירועים שונים אתם מבטיחים דבר אחד באופן כמעט ודאי: חלק ניכר מהמוזמנים ודאי יכירו את השירים שהתוודעו אליהם בראשונה בנעוריהם. אגב, אפשר לשלב ברפרטואר של להקות גם  ביצועים חדשים של שירים ישנים וגם שירים מקוריים. ישנן לא מעט להקות המשלבות בין השניים.

 

להקה כבקשתכם:כאשר מזמינים להקות המבצעות גרסאות כיסוי יכולים לברר ואולי אף לוודא מבעוד מועד מה הם השירים שהיא תבצע. אפשר להזמין אצלה מבעוד מועד לכלול שירים מסוימים. כאשר אתם מזמינים להקה כזאת לאירוע שלכם אתם יכולים לממש את זכותכם לבקש מהלהקה להתאים את השירים לקהל היעד.


אודות מחבר המאמר

כל הזכויות שמורות לטופ אינטראקטיב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.