אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

השכרת אופנועים או קנייה-יתרונות מול חסרונות

השנים האחרונות בארץ לא ממש מיטיבות עם המעמד הבינוני מבחינת עליית המחירים ביחס למשכורות שמסרבות לעלות. אחד מסמלי המאבק החברתי בשנה האחרונה, בנוסף לקוטג' ומחירי הדיור הוא מחיר הדלק. בימים אלו, מחיר עבור ליטר בנזין האמירו וגדלו למחיר שמדגדג את השמונה שקלים, שיא של כל הזמנים-גם במדדים אירופאים. יש משהו שנערי האוצר ובכירי הממשלה טרם הצליחו להפנים ככל הנראה-הציפייה כי הציבור שנסמך עד עתה על רכבו הפרטי יעבור לשימוש בתחבורה ציבורית עקב עליית המחירים לא תתגשם, לפחות לא בטווח הקצר.

האם אנחנו מפונקים? האם קשה לנו להיפרד מרכבינו הפרטי? התשובה אינה כה פשוטה. בסופו של דבר התחבורה הציבורית בארץ רחוקה מלהיות מושלמת. יותר מזה- התחבורה הציבורית בארץ פשוט לא מתפקדת כראוי למדינה מערבית-שביתות רכבת תכופות, שינוי הקווים השערורייתי שהתרחש בשנה האחרונה בחסות משרד התחבורה ועוד.

אם כן, האלטרנטיבה הזולה ביותר באופן יחסי עבור מי שלא יכול לוותר על הנוחות של רכב פרטי (בהרבה פעמים בצדק, בייחוד אנשים העובדים מחוץ לעיר) היא קטנוע או אופנוע. השאלה הנשאלת כעת היא רק איך? האם להשתמש בשירותי השכרת אופנועים או לרכוש אופנוע חדש? תוכלו לקרוא על היתרונות ועל החסרונות של כל אחד מהם בפסקאות הבאות.

השכרת אופנועים מול קניה-מה יותר משתלם?

אחת ההוצאות הכבדות ביותר עבור כל רוכב אופנוע או קטנוע היא ביטוח החובה השנתי שיכול להגיע לאלפי שקלים. כמובן כל מי ששוכר אופנוע גם צריך לשלם ביטוח , אך עם זאת הביטוח כמובן הוא יחסי בהתאם לתקופת השכירות ולכן נמוך בצורה משמעותית יותר מאשר ביטוח רגיל. אם כן, מתי נקודת האיזון באה לידי ביטוי? בשביל לסבר את האוזן, הכוונה בנקודת איזון היא לנקודה שבה ההוצאות על השכרת אופנועים שוות להוצאות על קניה של אופנוע. מעל נקודה זאת כבר נדע מה יותר משתלם לצרכים שלנו-שכירות או אופנוע.

ראשית, יש לקחת בחשבון את ההוצאה הראשונית על האופנוע למי שמעוניין לרכוש אותו ולא לשכור. תחלקו את ההוצאה במספר השנים שאתם חושבים שהוא הולך לשמש אתכם ותמצאו כמה אתם משלמים בממוצע לחודש עבור הוצאות האופנוע+דלק+ביטוח.

במידה ואתם משתמשים באופנוע באופן שוטף כל השבוע-לנסיעה לעבודה,ליציאה כל ערב,לסידורים בסופ"ש ייתכן מאד שרכישה של אופנוע (יד שניה אפילו יותר טוב) תשתלם לכם בטווח הארוך. במידה ואתם משתמשים באופנוע לא יותר מפעמיים בשבוע במהלך הסופ"ש-ייתכן כי שווה לכם לשקול אפשרות של השכרת אופנועים.

דבר אחרון שכדאי לכם לקחת בחשבון-כאשר אתם שוכרים אופנוע האחריות המלאה היא לא שלכם. פטור מטסט שנתי ומביקור במוסך הוא הקלה רבה להרבה אנשים (וגם לכיס שלהם).


אודות מחבר המאמר

המאמר נכתב בשיתוף פעולה עם אסאיאו נטו, קידום אתרים בגוגל.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.