אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טויוטה בתחום טכנולוגיות הרכב

 

טויוטה בתחום טכנולוגיות הרכב

טויוטה, יצרנית הרכב היפנית ידועה לנו כבית מבטיח למכוניות משפחתיות, לצעירים, למנהלים, משאיות ועוד, אך לא כולם מכירים את מה שמסתתר תחת מכסה המנוע. טויוטה פועלת כל העת לשיפור וקידום הטכנולוגיה שנמצאת בשימוש בכלל רכביה ומציעה שפע של חידושים, הפתעות וסגנונות טכנולוגיים ברכבי טויוטה השונים.

אינטל משקיעה בפיתוח

לאחרונה נכנסה ענקית הטכנולוגיה אינטל לתחום טכנולוגית הרכב. ארווינד סודהאמי, מנהל בכיר באינטל העולמית מסר כי לחברת אינטל יש שיתופי פעולה חדשים עם טויוטה בתחום טכנולוגיות הרכב, וזאת לאחר שהוצהר בחברת אינטל על הקמתה של קרן בסך 100 מיליון דולר שמטרתה השקעה בטכנולוגיות רכב. שיתוף פעולה זה בין ענקית הרכב היפנית טויוטה לענקית הטכנולוגיה העולמית אינטל יוצר מצע פורה להמצאות, חידושים ועדכונים בתחום בטיחות הרכב ותפעולו באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

מערכת סיוע בבלימה – BA

טויוטה מציגה את אחד החידושים הטכנולוגיים האחרונים והמשמעותיים ביותר בתחום בטיחות הרכב והוא מערכת הBA  לסיוע בבלימה. מערכת זו מחשבת את הדיפרנציאל הנובע מסיבוב הרכב, ממהירות הנסיעה ומהמשקל הכללי המופעל עליו, ומחשבת את עוצמת הבלימה הדרושה בהתאם לעוצמת הלחיצה על דוושת הבלם. במידת הצורך, המערכת מוסיפה באופן אוטומאטי כוח לבלימה בצד אחד של הרכב, למניעת החלקה ואיבוד שליטה, או מוסיפה כוח בלימה לכלל הגלגלים במטרה להשיג את עוצמת הבלימה הנדרשת.

תיבת הילוכים רציפה אוטומאטית

אחד החידושים הטכנולוגיים הייחודיים של חברת טויוטה הוא תיבת ההילוכים הרובוטית הרציפה. תיבת הילוכים זו מאפשרת נהיגה חסכונית ברכבי אוטומט בזכות תיבת הילוכים רובוטית המחליפה הילוכים בצורה רציפה ממש כאילו היה מדובר במערכת ידנית. אמנם חלק מהנוהגים בה מתקשים להתרגל להרגשה שלכאורה באמת יושב רובוט בתיבת ההילוכים ומחליף הילוכים כאוות נפשו, אך כמו בכל אוטו, אחרי מספר נסיעות התרגלות מתגלה מערכת הילוכים זו כחסכונית וידידותית ביותר לנוסע.

 

לסיכום, טויוטה העולמית משקיעה כל העת בפיתוחים טכנולוגיים חדשניים המאפשרים לכל נהג חווית נסיעה אופטימאלית, חיסכון עצום בדלק, פליטת מזהמים מופחתת ורכב חזק, אמין ובטוח ללא פשרות. 


אודות מחבר המאמר

סוכנות טויוטה ירוחם עזרא

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.