אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך לחסוך כסף

בשנים האחרונות גובר הלחץ על הצרכן הישראלי להחליף את הטלפון שלו באייפון, לעבור לרכב חדש יותר, שלא לדבר על ג'יפ, וכמובן לרכוש ולהתחדש בכל מיני גאדג'טים שמרביתם מיותרים לגמרי, במיוחד לאדם שמנסה לחסוך כסף.

יותר מפעם אחת, המידות שעל פיהן אנו מודדים את עצמנו, את ערכנו העצמי, את תחושת ה"שווה" שלנו, היא לפי כמה חומר יש לנו. בבירור עצמי עם "האני הפנימי" שלנו, זה שרוצה עבורנו בסך הכל שנהיה מאושרים ומסופקים במה שיש, מתברר לנו שאנחנו בכלל רוצים להשתחרר מהתלות בחומר.

להשתחרר מהמינוס, למשל. להשתחרר מהאוברדראט, מהחובות, ואפילו מהצורך לקנות ולחדש כל הזמן, כי למי בכלל יש זמן לזה? עדיף לנו לשבת בחוף הים ולפצח גרעינים עם חברים ואנשים שאנחנו אוהבים, לא ככה?

הצורך לבזבז כמה שיותר כסף, מביא עמו צורך כמובן לעבוד כמו משוגעים כדי להרוויח כסף בהתאם, כדי שיהיה לנו בכלל מה להוציא, ולא מותיר לנו זמן ליהנות באמת מפירות העמל שלנו. יתר על כן, אם אין לנו עבודה או הכנסה שיכולה לכסות את כל הצרכים החומריים שלנו, אנחנו עלולים לממש אותם על חשבון מינוס בבנק ואפילו לקיחת הלוואות.

אז במיוחד בשבילכם, האנשים שאוהבים את הים ורוצים להוציא כסף מקסימום על ארטיק בשיא החום, ולא ממש אכפת לכם באיזה בגד ים אתם עושים את זה ואיזה שעון יש לכם על היד בזמן שאתם משתזפים, הכנתי כמה עקרונות בסיסיים שיעזרו לכם ויתנו לכם רעיונות איך לחסוך כסף:

1. יש המון מקומות בילוי בעולם וגם בארץ לא חסר. לא צריך לבלות בקניון. לקניון הולכים כשרוצים לקנות משהו, ואם יש לכם 5 שעות מיותרות בחיים לשרוף בשיטוט וכאבי רגליים (מההליכה) וכאבי ידיים (מסחיבת השקיות) וכאבי כיסים (נו אתם יודעים).

2. לכו לקנות מצרכים פעם בשבוע כדי לא להתפתות לקנות את כל הסופר, שאותו באמת אתם לא צריכים. הסופר יהיה שם גם בשבוע הבא, לא צריך אותו בתוך הבית.

3. אם אתם צריכים לעשות קנייה גדולה של דבר מה, בדקו ביד 2 אם יש מוצר משומש שאתם יכולים לקנות בזול.

4. כדי לחסוך בחשבון החשמל, נצלו את הקיץ כדי לייבש כביסה על החבל, כבו אורות, השתמשו במאוורר בתקופה שעדיין לא חם מדי, במקום מזגן, הרתיחו בקומקום כמות מים המספיקה לכמות השתייה שלכם ולא מעבר, התקינו טיימר לבוילר המים החמים.

5. כדי לחסוך דלק, רוקנו את תא המטען שלכם, אל תסיעו מטען עודף בתור מחסן. נסו לרכז את הסידורים וקניות שלכם לפעם אחת, סעו ביחד עם חברים.  


אודות מחבר המאמר

עוד רעיונות איך לחסוך כסף מפורטים באתר, רעיונות איך לעשות כסף וכל השיטות שהעלתי במשך שנים לבלוג כסף הוותיק. תיהנו!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.