אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך להתלבש באופן מתאים למקום העבודה בו עובדים?

 

מקום עבודה וקוד לבוש.

לישראל יש היסטוריה ארוכה ומסובכת עם נושא הלבוש במקום העבודה. משחר המדינה היה נהוג להגיע לכל מקום עבודה, בין אם לכנסת או לדוכן פלאפל, בחולצה, סנדלים ואיזשהו מכנס חצי בלוי. החוסר רשמיות היה לסימן ההיכר של הישראלים גם בעולם וזה לא תמיד התקבל בעין יפה. בעולם לאורך ההיסטוריה נוצרו קודי לבוש מסוימים שלפיהם האנשים שעובדים במקומות העבודה השונים אמורים לבחור את מלתחותיהם. כך למשל נהוג שעובדי משרדים למיניהם יגיע לבושים בצורה קורקטית, מנגד מוכרים מתלבשים באופן בולט.

הסיבות להנהגת קוד לבוש אחיד.

ישנן סיבות רבות בגינן אנשים מתאימים את מלבושיהם למקום עבודתם. הסיבה הראשונה היא נוחות. מי שעובד במוסך לתיקון מכוניות, כדאי שילבש סרבל עבודה מיוחד שדוחה לכלוך או כלל לא מתלכלך. מנגד, אנשים שעובדים בתחום הבנייה צריכים לנעול נעלי בטיחות וקסדות לטובת בטיחות המעבר על הפיגומים או תחתיהם. היבט אחר של התאמת הלבוש למקום העבודה בא לידי ביטוי במקומות עבודה כמו בתי מלון או שדות תעופה, מקומות עם עובדים במגוון תפקידים שלובשים מדים שונים כדי להקל על הקליינטים להתמצא.

קוד לבוש כדרך להצלחת העסק.

מי שמעוניין להקים עסק ובעתיד אולי גם להפכו לעסק בינלאומי, צריך לקחת בחשבון את סוגיית הלבוש במקום העבודה. מי שפותח עסק שעיקרו מתן שירותים מקצועיים לאנשים, צריך לדאוג שהעובדים יתלבשו באופן אלגנטי, נעים לעין ואסטטי. כל זאת כדי להקנות לעסק מראה איכותי ובעל יוקרה. הרי קצת קשה לדמיין מקום עבודה עם ריהוט ועיצוב ברמה הגבוהה ביותר, בהם עובדים אנשים בג'ינסים מקומטים וחולצות מוכתמות.

חברות למתן שירותי ביגוד מקצועי.

כיום בשוק יש מגוון חברות לבוש המייצרות מדים עבור מקומות עבודה הדורשים לבוש אחיד, סרבלים לעובדי מקצוע שונים, קובעים מיוחדים, נעלי בטיחות ושאר פרטי לבוש, הנעלה ואסתטיקה בשביל מקום העבודה. היתרון של החברות הללו טמון ביכולתן לייצר מספר רב של בגדי עבודה בתקופת זמן קצרה ובמחיר גמיש. בדרך כלל חברות  בינוניות וגדולות מזמינות אצלן מדים עבור העובדים שלהם. בעלי עסקים קטנים בתורם גם יכולים להזמין פרטי לבוש והנעלה שונים בחברות הללו.


אודות מחבר המאמר

דניאל כהן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.