אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חמישה רעיונות לשדרוג יום הולדת בקלי קלות

הנה הגיע היום שילדינו ציפו לו במשך שנה שלמה- יום הולדתם. אך אם להודות על האמת, לא כולנו נועדנו להיות מפיקי אירועים ולעיתים תכנון יום ההולדת גורם לנו לכמה רגעי "בלבול וחרדה", שלא לדבר על ההוצאה הכספית הכרוכה בכך. במאמר הבא תוכלו למצוא חמישה רעיונות שבעזרתם תוכלו בקלות רבה ובעלות מינימלית לשדרג כל יום הולדת.

מתנפחים: קיים מגוון כל כך גדול של הפעלות לימי הולדת, אך לרוב מדובר בהפעלות יקרות מאוד שאינן מתאימות לתקציב של כל אחד. יש גם אפשרות אחרת שהיא תמיד מוצלחת והילדים תמיד מרוצים עד הגג - לחגוג יום הולדת עם מתנפחים. מסיבת יום הולדת עם מתנפחים היא מסיבה שמתאימה לכל גיל - החל מפעוטות ועד לילדים בגיל 10. ילדים בכל הגילאים נהנים ממתנפחים כי זוהי הזדמנות מושלמת בשבילם לעשות את מה שהם הכי אוהבים: לקפוץ, להשתולל ולהשתגע... בנוסף, עלות השכרת מתנפחים הינה שווה לכל כיס ופחות יקרה ממרבית ההפעלות הקיימות לימי הולדת. איסוף והפעלת המתנפחים מתבצעים באופן עצמאי, הם נכנסים לכל רכב פרטי והם פשוטים ונוחים מאוד לתפעול. ניתן להשתמש במתקנים מתנפחים בגינה פרטית, בפארק וגם תחת כל קורת גג, אפילו בתוך הבית. כדאי לנסות- ההצלחה מובטחת!

כאשר מתכננים יום הולדת עם מתנפחים צריך לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

-          התאמת גודל המתנפחים לגודל השטח העומד לרשותכם.

-          התאמת גיל הילדים לסוג המתנפח.

-          התאמת כמות הילדים למספר המתנפחים.

-          במידה ויום ההולדת מתקיים בפארק יש לדאוג לחיבור לחשמל או לשכור גנרטור.

-          יש צורך במשגיח ליד כל מתנפח שישים לב לכמות הילדים שעולים על המתנפח בבת אחת וכן שהילדים משתמשים במתקן המתנפח באופן שאינו מסכן את בטיחותם.

חפש ת'מטמון: זוהי פעילות שיכולה לבוא בפני עצמה או כתוספת למתקנים מתנפחים. אם הפעילות היא רק ה"תוספת" יש לתכנן בהתאם את אורכה (כלומר, את מספר ה"תחנות"). כמו כן זוהי פעילות שמתאימה רק ליום הולדת שעורכים בחוץ.

מי שאחראי על הכנת המשחק צריך לעשות במקום "סיור מקדים" ולבחור מספר אתרים בהם יוסתרו פתקי הרמז למציאת המטמון. השלב הבא הוא הכנת פתקי הרמז. פתקים  אלו יכתבו ככתבי חידה. כל פתק יכוון את הילדים למקום בו הוחבא הפתק הבא כאשר הפתק האחרון יכוון את הילדים למקום המחבוא של המטמון. המטמון יכול להיות כל דבר- מטבעות שוקולד, סוכריות טופי, או ההפתעות שיחולקו ביום ההולדת. כאשר כותבים את הרמזים צריך לקחת בחשבון את גיל הילדים ולהתאים לכך את הקושי של כתב החידה.  

חבילה עוברת "משודרגת": גם המשחק הזה יכול להתאים כתוספת לפעילות עם המתנפחים וזוהי גם דרך נחמדה לתת לילד שחוגג את יום ההולדת תשומת לב מיוחדת. זהו בעצם משחק חבילה עוברת כמו שרובנו מכירים: מכינים חבילה בעלת שכבות רבות של עטיפות מעיתונים, מושיבים את כל הילדים במעגל ושמים מוסיקת רקע. הילד שמחזיק בחבילה כאשר המוסיקה נעצרת "מקלף" ממנה עטיפה אחת. בעומק החבילה, בעטיפה האחרונה, מחכה לילדים איזושהי הפתעה (למשל: סוכריות על מקל, סוכריות טופי, מטבעות שוקולד). ה"שדרוג" הוא שבכל פעם שהחבילה נעצרת, על גבי העטיפה שצריך לקלף יש פתק עם שאלה, עובדה או משימה שקשורה לילד שחוגג יום הולדת. לדוגמה: מהו שם החיבה של הילד? איזה צבע אהוב עליו במיוחד? מה הוא הכי אוהב לאכול? מה תרצה לאחל לילד לכבוד יום הולדתו? וכדומה.

פיניאטה: פיניאטה היא מיכל צבעוני מעוצב בצורה כלשהי המלא בממתקים ובהפתעות. את הפיניאטה תולים בחבל מעץ והילדים, כל אחד בתורו, צריכים להכות בה במקל כאשר עיניהם מכוסות, עד שמצליחים לשבור אותה וכך להשיג את הממתקים וההפתעות שבפנים.

ניתן למצוא פיניאטות במגוון צורות ומחירים בחנויות יום ההולדת השונות. למי שרוצה ומסוגל אפשר גם להכין פיניאטה לבד. ניתן למצוא בקלות באינטרנט הוראות להכנת פיניאטה.

העוגה: עוגת שוקולד טעימה וטקס כיבוי הנרות הם דברים הכרחיים בכל יום הולדת. ישנו מתכון מנצח של עוגת שוקולד שהיא גם טעימה מאוד וגם קלה להכנה.

המצרכים:

1 כוס שוקולית

1 כוס סוכר

1 כוס שמן

1 כוס קמח תופח

4 ביצים

1 שמנת מתוקה

100 גר' שוקולד מריר

אופן ההכנה:

לערבב שוקולית, סוכר, שמן, קמח תופח, ביצים וחצי מיכל שמנת מתוקה, להעביר לתבנית משומנת ולאפות בחום של 180 מעלות כ-40 דק'. על מנת להכין את הקרם יש להמיס את השוקולד המריר ביחד עם חצי המיכל של השמנת המתוקה שנשאר ולשפוך מעל העוגה.

איך לקשט? למי שמתקשה בהכנת עוגות בעלות צורות מתוחכמות, יש אפשרות להכין את העוגה בתבניות של קפקייקס ואז לסדרן בצורת המספר של גיל הילד, או בצורה פשוטה אחרת כמו זחל, לב, חילזון. רעיון נוסף לצורה של עוגה שהיא פשוטה להכנה- לאפות את העוגה בתבנית עגולה ולקשטה בצורת שעון, כאשר המחוגים מצביעים על גילו של הילד.


אודות מחבר המאמר

הופלך-מתנפחים מצחוק

השכרת מתנפחים במרכב- מתל אביב ומנס ציונה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.