אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חומרי איטום גגות

במידה ומדובר על בית פרטי או על גג של בניין דירות, איטום גגות הינו עניין שיש לתת לו חשיבות גבוהה. מידיי פעם אנחנו לא מייחסים חשיבות לדברים מסוג זה ומוצאים את עצמינו במהלך חורף שלם עם דליים בבית או עם רטיבויות היוצרות עובש ופיטריות על הקירות. 

פעולם איטום מחוייבת להעשות לפני תחילת החורף, כיוון שזוהי עבודה אשר לא ניתן לבצע אותה בימים גשומים. חשוב מאוד לוודאות כיאותם בעלי מקצוע אשר מגיעים לביתנו לבצע את איטום גגות יודעים להתאים את החומרים לתשתיות הגג שלנו בצורה מושלמת. החשיבות של התאמת חומרי האיטום לתשתיות הגג שלנו הינה גבוהה מאוד כיוון שכך אטימות הגג מועילה יותר, החומרים נתפסים על הגג בצורה טובה יותר ומחזיקים לאורך זמן. 

במאמר זה נביא לכם פירוט בקצרה על חומרי איטום הקיימים בשוק: 

יריעות ביטומניות הינן יריעות חזקות וגמישות אשר מתאימות בעיקר לתחזוקה של גג עד יותר מ10 שנים. מעבר לכך, אם תבוצע עבודת איטום גגות טובה רוב הסיכויים שהיריעות יחזיקו מעמד לטווח ארוך יותר. יריעות ביטומניות בעיקר מתאימות לגגות העשויים בטון או זפת.

זיפות חם הינו חומר איטום נוסף לאיטות גגות אך מחזיק פחות זמן מיריעות ביטומניות, אך גם זול משמעותית מיריעות ביטמוניות. לעיתים, במידה וישנו תקציב מוגבל מומלץ לבצע על גג חדש זיפות חם ולאחר מסםר שנים בודדות יש לעשות יריעות ביטומניות. 

חומרי איטום אקרילים הינם חומרים שיש לעשות בהם שימוש על ידי מריחה או התזה. ניתן לעשות שימוש בחומרי איטום אקרילים לפעולת איטום גגות על גגות מבטון בתנאי את פעולת חומרי היסוד מבצעים בצורה טובה. לעיתים חומרים אקריליים חסרי עמידות בתנאי מים עומדים. על כן, חשוב מאוד לעשות שימוש בחומרי איטום אלו אך ורק בגגות עם שיפועים טובים בהם לא יצטברו מים. 

חומרי איטום משחתיים הינם חומרים הרבה יותר קלים לעבודה אך אינם עמידים בקרני השמש. על כן, מומלץ לעשות שימוש בחומרים מסוג זה אך ורק בגגות קטנים או תחת ריצוף. 

חומרי איטום פוליאורטינים הינם חומרים שגם כן מיושמים על ידי מריחה אך לאחר שימוש בשכבת ייסוד או שכבת הדבקה. ישנם סוגים שונים של חומרי פוליאורטינים ולא כולם כל כך שכיחים. אך ישנו החומר- הפוליאוריטן אשר עמיד מפני קרני השמש ומומלץ לעשות בו שימוש לאיטום בגגות חשופים. 

יריעות EPXM  או PVC הינם יריעות אשר נדבקות ויוצרות מבנה אטום על גבי כל משטח הגג אך אינן נצמדות אל כל שטח הגג וזה החיסרון הגדול ביותר שלהם. יריעות אלו הרבה יותר פשוטות לעבודה וגם אינן דורשות הלבנה אך יש להכיר בחיסרונן הבולט.

עד כאן הבאנו לכם את החומרים השונים עימם ניתן לבצע עבודות איטום גגות, יש להקפיד לבדוק את אטימות גג הבית מידיי מספר שנים על מנת לא להתקל במצבים לא נעימים בעונת החורף.


אודות מחבר המאמר

נכתב על ידי כותב שנגלה שלמד היטב על כל התחום הזה בעזרת קריאה מרובה והתעניינות בתחום. זאת לאחר התקלות במצב שבו הייתה לי הזדקקות לבצע איטום גגות בביתי. הבנתי כי מחובתי ללמוד על כל נושא איטום גגות.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.