אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חקריות פוליגרף

חקירת פוליגרף

קצת פרטי רקע על מכונת אמת

מכונת אמת או בכינויה המקצועי פוליגרף היא המצאה אמריקאית מראשית המאה הקודמת ותפקידה לאבחן האם האדם הנחקר הוא דובר אמת או שקר על פי תגובותיו הפיזיולוגיות לשאלות ישירות ועקיפות המוכנות מראש.המכונה משמשת כיום בעיקר חוקרים פרטיים המקבלים הצעות לחקירות בנושא ריגול תעשייתי – חקירת עובדי חברה לצורך בירור מקרי פשע או מעילות פנים ארגוני או לצורך אבחון ובחינת מועמדים לתפקידי חברה רגישים החשופים למידע רב וצירכים להיות בעלי אמינות גבוהה. בנוסף משמשת מכונת הפוליגרף את משטרת ישראל לחקירת פושעים ואנשים המעורבים או חשודים במעורבות בפשעים שונים.

אז איך פוליגרף עובד?

גוף האדם עובד על מוליכות חשמלית,כאשר אדם נמצא בתנאי לחץ אשר מפרים את האיזון הטבעי שלו הוא חווה שינויים במצבו הפיזיולוגי – מכונת אמת עובדת על שינויים פיזיולוגיים העוברים על האדם כאשר הוא אינו דובר אמת או במילים אחרות משקר – השינויים הללו ניכרים,אילו שינויים מדובר? 

 למעבר לאתר חקירות פוליגרף לחץ כאן

• דופק לב מואץ – במהלך חקירה ייתכן מאד מצב בו האדם הנחקר יתרגש ,זה מובן ומקובל וישנן שיטות באמצעות שאלות מנחות אותן שואל החוקר ובכך מרגיע את הנחקר,אלו שאלות כלליות והן אינו קשורות לנושא החקירה בשום אופן לאחר מכן שואל החוקר שאלות יותר ממוקדות בנושא החקירה,בדרך כלל כאשר מגיע החוקר לשלב הזה הנחקר מתחיל להראות סימנים של התרגשות – שינוי מהותי בקצב הלב יעלה בממצא כחריג וכגורם מצביע על אפשרות של שקר או אי אמירת כל האמת. בנוסף ירשם שינוי בלחץ הדם ועל ידי חיבור של שרוול לידו השמאלית של הנחקר ירשם כל שינוי בלחץ הדם על ידי מכונת הפוליגרף.

• הזעת יתר – בגוף האדם יש בלוטות זיעה יש ריכוז גבוה שלהן בכפות הידיים ולכן אנו מרגישים אותם רטובות במצבי לחץ מסוימים אך גם בשאר בנקבוביות על העור יש הן מופיעות.על ידי חיבור של חיישנים לאצבעות יד שמאל בגוף האדם שינוי המהווה גורם מלחיץ לצורך העניין כאשר ישאל החוקר את הנחקר על קשר מסוים לנושא פלילי נושא החקירה יתחיל הנחקר להזיע והאירוע ירשם במכונת האמת – פוליגרף.

• שינוי בקצב הנשימה – לנחקר מחוברים צינורות לבית החזה המשמשים כחיישנים המגלים שינויים בקצב הנשימה – טורסו בנוסף מחוברים לנחקר חיישנים באזור הסרעפת המצביעים על שינוי בקצב הנשימה.


אודות מחבר המאמר

הכתבה הוכנה על ידי אהרון חריש מומחה לבדיקות פוליגרף וחקירות פרטיות  - למידע נוסף בנושא לחצו כאן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.