אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בתי אבות במרכז - פתרון איכותי ומעשי לבני גיל הזהב

דמיינו אדם, בריא בגופו, שיצא לא מכבר לגמלאות ושוקל את המשך דרכו. שאלות רבות עולות במוחו; האם ייטב לי להשאר בביתי, עצמאי לגורלי? האם כדאי שאשכור עזרה לפחות לחלק משעות היום? אולי אצטרף לאחד מכפרי הגימלאים, בהם אוכל להכיר בני גילי ולהצטרף לפעילויות, שאינן בנמצא במסגרת ביתית? ומה יקרה אם אזדקק לשיקום מיוחד או טיפול סיעודי? האם יש הבדל מהותי בין בתי אבות במרכז לבין דיור מוגן בכפר? האם ישנו מקום בו אוכל לשכון לבטח לשארית חיי? מקום שמספק גם בית אבות סיעודי ואולי אפילו בתי החלמה לאחר ניתוח תחת אותה קורת גג עם דיור לעצמאיים?

 

התשובות אינן חד משמעיות ותלויות בהעדפות אישיות. האפשרויות העומדות כיום בפני קשישים הן רבות ומגוונות אך רק מעטות כוללות את כל סוגי המתקנים והמחלקות תחת אותה קורת גג. בתי אבות במרכז הארץ בפרט ובמרכזי ערים גדולות ככלל, מציעים חבילה שלמה, איכותית ומעשית לתכנון אופק חייו של קשיש עצמאי.

 

שכיח למצוא בתי אבות במרכז הארץ,השוכנים בלב ריאה ירוקה, בנויה גנים ומדשאות, כשבסמוך להם מתקני קאונטרי קלאב וספא; במרחק הליכה או נסיעה קצרה בתי קפה, תיאטראות וכל סוג שירות או חנות שניתן להעלות על הדעת. דיירי בתים אלו יכולים להנות ממרחבים פתוחים כמו גם מקסמיו הבלתי נדלים של הכרך הגדול, זאת כמובן בנוסף למכלול הפעילויות והשירותים המוצעים במסגרת המוסד עצמו.

אין ספק שמיקום מרכזי מקל על קשישים עצמאיים ומאפשר להם המשך חיים פעילים ומרתקים, אך מה קורה כאשר אותו קשיש צריך להתמודד עם שיקום מטראומה גופנית במסגרת בתי החלמה לאחר ניתוח או חלילה מגיע למצב סיעודי קבוע, הדורש המשך טיפול במסגרת בית אבות סיעודי? האם דוקא במצב רגיש זה על הקשיש להתמודד עם העתקת חייו, מגוריו, ידידיו והרגליו?

 

בתי החלמה לאחר ניתוח

בתי החלמה לאחר ניתוח מתפקדים במקרים רבים כיחידה עצמאית בתוך בתי אבות במרכז גדול והם ערוכים לתת שירות לחולים חיצוניים כמו גם לקשישים, המשתייכים ליחידות אחרות באותו המוסד. אגף נפרד זה נועד לספק טיפול רפואי, השגחה ועזרה שיקומית זמנית עד הבראתו המלאה של הקשיש, מבלי לטלטל אותו מאיזור המחיה אליו הורגל.

 

בית אבות סיעודי כיחידה פנימית

רבים מהמוסדות הגדולים כוללים גם מחלקות או אגפים סיעודיים, המתפקדים בדומה לכל בית אבות סיעודי עצמאי. יתרונם בכך שהקשיש, אף כי נאלץ לותר על יחידת הדיור העצמאית, נותר באותה סביבת מגורים, בחברת אותם האנשים ודמויות המפתח המקצועיות.

 

מחלקות וטיפולים נוספים במסגרת בתי אבות במרכז

בין בתי אבות במרכז ניתן למצוא גם כאלו הכוללים מחלקות לתשושי נפש, טיפול סיעודי חלקי ואגפים מרווחים של דיור מוגן. מוסדות אלו שוכנים קרוב יחסית לבתי חולים מרכזיים, המאפשרים טיפול רפואי מהיר ואיכותי ומקלים על הדיירים בבואם לבצע בדיקות או אפילו לבקר חברים הנמצאים תחת אשפוז.


אודות מחבר המאמר

LeadsCatcher מעניק שירותי פרסום באינטרנט  - פרסום במנועי חיפוש , פרסום ברשתות חברתיות, פרסום וניהול מדיה בפורטלים ואתרי נישה ייעודיים, שירותי קריאטיב וכן שירותי קידום אתרים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.