אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

וטרינר מומחה

 

בדומה לרפואה של בני אדם, גם ברפואה וטרינרית ישנם מסלולי התמחות. אורך התמחות בוטרינריה נמשך שלוש עד ארבע שנים, כאשר בסופה מבחן שעל הוטרינר לעבור. כמו כן, במהלך התמחות על הוטרינר לפרסם מאמרים בספרות המקצועית. רק לאחר מעבר המבחן ופרסום מחקרים או מאמרים יוגדר הוטרינר כווטרינר מומחה בתחומו. 

אילו תחומי התמחות ניתן למצוא ברפואה וטרינרית?

בדומה לרפואה הומנית, תחומי ההתמחות ברפואה וטרינרית כוללים חירום וטיפול נמרץ, רפואה פנימית, כירורגיה,  קרדיולוגיה ,דרמטולוגיה, אופתלמולוגיה (רפואת עיניים), נוירולוגיה, קרדיולוגיה, ועוד.

 מהם היתרונות בטיפול על ידי וטרינר מומחה?

ההתמחות הארוכה וההתמקצעות בתחום מסוים ברפואה מאפשרים לווטרינר להרחיב את ידיעותיו בתחום המומחיות הספציפי ובכך לאפשר שירותי רפואה וטרינרית טובה ומקצועית יותר. כמו כן, וטרינרים מומחים עוסקים בפיתוח תרופות חדשות ודרכי טיפול חלופיות ובשל כך הם חשופים יותר לחידושים ברפואה הוטרינרית.

ישנם ניתוחים או פרוצדורות אשר מבוצעים רק על ידי ע"י וטרינר מומחה. לדוגמא, רק וטרינר נוירולוג מסוגל לדגום נוזל מחוט השדרה ובאמצעותו לאבחן מחלות שונות במערכת העצבים.

גם מקרי חירום מסובכים או מקרי רפואה פנימית מאתגרים הקשים לאבחון דורשים ייעוץ או טיפול על ידי וטרינר מומחה.

 האם עלות הטיפול של וטרינר מומחה גבוהה יותר?

בחלק מן המקרים טיפול של וטרינר מומחה יעלה יותר מאשר טיפול במרפאה וטרינרית רגילה, עם זאת, במקרים מסוימים אבחון המהיר של וטרינר מומחה יכול להציל את חיי בעל החיים או לחסוך כסף רב על טיפולים אשר עלולים היו להיות לא מספקים בשל אבחון חלקי.

בית החולים הווטרינרי בהרצליה הוא אחד מבתי החולים הוטרינרים בהם עובדים וטרינרים מומחים. בבית החולים ניתן לקבוע תור לווטרינר מומחה (לפי תחום ההתמחות הנדרש)  או שווטרינר מומחה יעורב במקרה על פי הצורך.

 

 

 


אודות מחבר המאמר

דר' תומר ויינגרם

בית החולים הווטרינרי בהרצליה מספק שירותי וטרינר תורן 24/7 בהרצליה

וטרינר חירום לשירותכם 24 שעות ביממה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.