אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פרוו בכלבים

 

פרוו הינה מחלה ויראלית חמורה אשר פוגעת בעיקר בגורי כלבים צעירים שאינם מחוסנים כלל או שלא סיימו את סידרת חיסוני הגורים. המחלה נגרמת על ידי וירוס וגורמת להקאות ושלשולים דמיים. הוירוס מועבר בין כלבים דרך אכילת חומר המזוהם בצואה (בה מופרש הוירוס).

 מהם הסימנים אותם נראה בגור כלבים הלוקה בפרוו?

 מכיוון שמחלת הפרוו בגורי כלבים הינה חמורה ומסכנת חיים, בכל חשש להידבקות במחלה, יש להתייעץ עם וטרינר תורן!

 כיצד יאבחן הוטרינר את מחלת הפרוו?    

אבחון פרוו בכלב נעשית בשלב הראשון לפי סימני המחלה אשר תוארו (בעיקר הקאות ושלשולים דמיים). לאחר מכן יעזר הוטרינר בבדיקות נוספות. 

 מהו הטיפול במחלה?

יש לדעת כי פרוו בכלבים הינה מחלה קשה והטיפול בה הינו ארוך ואינטנסיבי וכולל אשפוז בבית חולים וטרינרי עד החלמתו. מרכיב הטיפול הינם:

 מהם סיכויי ההחלמה מפרוו?

ממאמר זה ברור כי פרוו הינה מחלה קשה ולכן סיכוי ההחלמה ללא טיפול הינם קטנים ביותר. בשל כך טיפול אינטנסיבי ואשפוז בבית חולים וטרינרי מגדיל את סיכויי ההחלמה. במקרים קלים יחסית של המחלה, אשפוז של מספר ימים יכול להספיק ולהוביל להחלמה מלאה. במקרים חמורים, לעיתים דרוש אשפוז של שבוע או יותר.

יש להבין כי אבחון מוקדם וטיפול מהיר מעלים  את סיכויי ההחלמה של הכלב לכ~80% (כאשר  ללא טיפול, התמותה היא כ-90%). נקודה נוספת שיש להבהיר במקרה זה היא שבמקרים קשים, לעיתים גם הטיפול הוטרינרי הטוב ביותר לא יוביל להחלמה.


אודות מחבר המאמר

דר' תומר ויינגרם

בית חולים וטרינרי בהרצליה

מרכז מומחים וטרינרי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.