אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רכיבה טיפולית כמקצוע מרתק ויוצא דופן

רוב האנשים חשים חיבה יתרה לסוסים, לא רק הכלב הוא ידידו של האדם, סוסים משמשים ומסייעים לבני האדם עוד משחר ההיסטוריה, אך הנה התגלה כי הסוסים יכולים לסייע רבות לאנשים הן מבחינה נפשית והן מבחינה פיזית. סוסים הם אמצעי טיפולי מצוין במיוחד לילדים אך גם למבוגרים הסובלים מקשיים אלו ואחרים בהם ניתן להזכיר קשיים מוטוריים, נפשיים וקשיים פיזיים כלשהם.

רכיבה טיפולית ותחומי רפואה משלימה אחרים

לימודי רכיבה טיפולית יוצאים מתוך ההנחה ההוליסטית שישנו קשר הדוק בין גופו ונפשו של האדם. רכיבה טיפולית מזרימה אנרגיות חדשות וחיוביות הן למטופל אך גם למטפל. רכיבה טיפולית היא סוג של תראפיה המסייע ת רבות לאיזון האנרגטי בגוף, לרוגע, שלווה ואף להתעלות ושחרור אנדורפינים. לימודי רפואה משלימה כוללים מגוון תחומים כאשר רכיבה טיפולית הוא רק אחד מהם:נטורופתיה,נטורולוגיה – לימודי תזונה הוליסטית טבעית בשילוב צמחי מרפא, פסיכותרפיה גופנית הוליסטית, נוירותראפיה, פרסונולוגיה, קינסיולוגיה התפתחותית, רפלקסולוגיה,עיסוי רפואי הוליסטי, שיאצו, פרחי באך,הילינג דינאמי,דמיון מודרך,ליצנות רפואית, ג'לולוגיה, שיטות בפסיכותרפיה הוליסטית,צמחי מרפא,ארומתרפיה. מומלץ בהחלט להתרשם מהמכללות השונות, לגלוש לאתרי האינטרנט שלהם ולברר פרטים. לא כול המכללות מציעות את כול מגוון הקורסים ולא כולן מאפשרות ללמוד רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית – מדוע היא כה מיוחדת?

כל שאר התחומים אשר הוזכרו בפסקה הקודמת הינם תחומים המערבים אך ורק מטפל ומטופל. בשנים האחרונות הטיפול באמצעות בעלי חיים במיוחד בילדים צבר תאוצה אדירה, כמו גם התחום של רכיבה טיפולית כיום טיפולי רכיבה טיפולית זוכים להשתתפות כספית מסוימת של משרד הבריאות, הם כלולים בסל. לסוסים יש כוח תרפויטי נרחב והם מסייעים רבות לילדים הסובלים מבעיות נפשיות, הפרעות קשב וריכוז, לילדים היפראקטיביים הם מסייעים במיוחד, ממתנים את האימפולסיביות שלהם, מסייעים להם לדחות סיפוקים, הם לומדים לשלוט טוב יותר על עצמם, לגלות אחריות,רכיבה טיפולית מסייעת רבות ליציבות ושיווי משקל, מעניקה ביטחון עצמי רב למטופלים, לפתע ביטחונם העצמי עולה והם לומדים גם להאמין בעצמם.

נושאי לימוד

רכיבה טיפולית איננה מלמדת את המטפל רק לרכוב על סוס, לדעת להתנהל איתו ולדעת להתנהל עם המטופלים, הנושאים הנלמדים הם רבים ותוכנית הלימודים אורכת שנתיים. הסטודנטים ילמדו חינוך מיוחד, ריפוי בעיסוק אנטומית הגוף, פסיכולוגיה, ווטרינריה, קינסיולוגיה ועוד. בהחלט מדובר על לימודים יסודיים אשר יכשירו אתכם להיות מדריכי רכיבה טיפולית טובים ומקצועיים.

איך אדע אם המקצוע אכן מתאים לי?

אכן, רכיבה טיפולית איננה מתאימה לכול אדם, גם לא לכול האנשים בעלי היכולות הטיפוליות הגבוהות ביותר. רכיבה טיפולית דורשת מכם לא רק לאהוב בני אדם, אלא גם חיות, כאשר הפעם מדובר על סוסים, ומומלץ לפנות אל המכללה הרצויה, ולקבוע פגישת ייעוץ שלאחריה תהיו חכמים יותר.


אודות מחבר המאמר

לימודי רכיבה טיפולית מקצועית במכללת כרכור

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.