אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הוצאת רישיון לאופנוע בהתאם לדרגת האופנוע

האופנוע הינו כלי רכב דו גלגלי המעניק לרוכביו חיסכון ניכר בהוצאות הדלק ואפשרות תמרון גבוהה בערים פקוקות, בנוסף על ההנאה הצרופה המגולמת ברכיבה על כלי מהיר, פתוח וקל תנועה זה. הוצאת הרישיון לאופנוע בארץ משתנה בהתאם לדרגת הרישיון, כאשר קיימות שלוש דרגות המותאמות לשיטת הדירוג האירופאית: דרגת  A2לאופנוע של עד 125 סמ"ק, דרגה A1 לאופנוע של עד 33 כ"ס, ודרגת A לאופנוע של מעל 33 כ"ס. חשוב לציין שהאופנוע הינו כלי רכב פגיע החושף את רוכביו לסכנות מרובות, ולכן נדרשת מיומנות רבה וצבירת ניסיון על הכביש על מנת לשלוט בו כראוי ולהשתלב בבטחה בתנועה.

תנאים להוצאת רישיון נהיגה לאופנוע על פי דירוגו

•    רישיון לאופנוע של עד 125 סמ"ק ניתן להוציא החל מגיל שש עשרה, ולמבחן התיאוריה ניתן לגשת כבר בגיל חמש עשרה וחצי לאחר לימודי תאוריה. עד לגיל שבע עשרה מחייבת הוצאת הרישיון בחמישה עשר שיעורי נהיגה, ובאישור חתום על ידי אחד מהורי הקטין. המבקשים להוציא רישיון לאופנוע מדרגה  A2 שהינם מעל לגיל שבעה עשרה, וברשותם רישיון נהיגה תקף מזה לפחות שלוש שנים, הינם פטורים ממבחן התיאוריה ומהמבחן מעשי, אך נדרשים לגשת לחמישה שיעורי נהיגה ולעבור מבחן שליטה קצר בכלי הרכב המבוצע במגרש סגור. יש לציין כי בחודשים הראשונים וכן למי שלא מלאו עדיין שמונה עשרה שנים, אסור להרכיב נוסע נוסף.•    אופנועים של עד 33 כ"ס כוללים את מרבית הקטנועים וחלק מן האופנועים בעלי נפח מנוע של עד 500 סמ"ק. רישיון לאופנוע של עד 33 כ"ס ניתן להוציא רק מגיל שמונה עשרה, ואין פטור ממבחן תיאוריה ומטסט עבור הוצאת רישיון לאופנוע בדרגה זו.•    הרישיון לאופנועים בקטגוריה A הינו למעשה ללא הגבלות מבחינת סוג האופנוע, גודלו ונפח המנוע. רישיון זה ניתן להוציא החל מגיל עשרים ואחת ורק לבעלי רישיון של שנה לפחות על אופנוע מדרגה A1. עם זאת, את מבחן התיאוריה אפשר לעבור כבר בגיל שמונה עשרה.

תהליך קבלת רישיון לאופנוע

על מנת להיות זכאים לרישיון לאופנוע, יש להוציא כרטיס תלמיד בעמדות הממוחשבות שבמשרדי הרישוי, המכיל פרטים אישיים ותמונה של התלמיד, וגם לעבור בדיקת ראייה ולקבל אישור רפואי המעיד על בריאות תקינה לנהיגה. לאחר מכן, מי שאין לו פטור נדרש לעבור מבחן תיאוריה עיוני המבוצע במשרדי הרישוי. בנוסף יש לגשת במרבית המקרים ל-8 שיעורי נהיגה לבעלי רישיון, ול-15 שיעורים למי שאין רישיון לאופנוע בדרגה המבוקשת, על מנת להיות זכאי להשתתף במבחן המעשי שבסיומו המוצלח יאושר לנבחן להוציא רישיון לאופנוע.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל SEOneto.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.