אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שירים בלתי חוקיים להורדה– לא חוקי אך בלתי ניתן לאכיפה ?

 

שירים בלתי חוקיים להורדה– לא חוקי אך בלתי ניתן לאכיפה ?

כיום, בעידן המחשבים ,כל בן אדם רוצה מידית את המוזיקה הכי חדשה והכי טובה , לכן נוצר מצב שכמעט כל שיר ניתן להורדה באינטרנט ,במידיות ,בקלות יתרה ,והכי חשוב בחינם.

האם בעידן הטכנולוגי של היום, אפשרי לאכוף את החוק ?

המרווחים מחוסר האכיפה של החוק :

הציבור הוא המרוויח העיקרי מהפצת השירים הלא חוקיים ברשת , הם כמובן נמנעים מלשלם על התכנים  אותם הם מורידים ,ונהנים מהם בחינם ,בנוסף הקלות של הורדות השירים ,מעודדת אותם להמשיך בדרך זו,

מלבד הציבור הרחב , בעלי האתרים שמספקים תכנים בלתי חוקיים,בעיקר בתעשיית המוזיקה שחורה והמוזיקה המזרחית , מרווחים על גבם של היוצרים והמוזיקאים , הם מעלים את תוכנם ללא הסכמת היוצרים ,ללא תשלום כלשהו ליוצרים האמיתיים של התכנים, ומרוויחים כסף על גבם של היוצרים.

האם החיים שלנו כל כך קלים ?

המפסידים מחוסר האכיפה של החוק:

זמרים , נגנים,כותבים ,מלחינים , חברות הפקה, הם חלק מרשימה ארוכה של בעלי תפקידים אשר נפגעים בכיסם האישי ע"י התכנים הבלתי חוקיים .

לרוב הזמרים האנונימים,הפחות מצליחים הם אלה שנפגעים , כי לפי התוצאות בשטח, הזמרים המצליחים ,בעיקר במוזיקה שחורה , לא נפגעים מההורדות הבלתי חוקיות , כי הקהל שלהם מאמין בחומר שלהם,יש האומרים שההורדות אפילו עוזרות למכירה של הזמרים הגדולים ,ע"י הפצה שלו ברחבי האינטרנט וחשיפה גדולה יותר של קהל הקונים . 

בעיית שירים בלתי חוקיים , אכן תפתר?

בעיית ההורדות הבלתי חוקיות , כנראה לא תיפתר בזמן הקרוב , אפילו לא בזמן הרחוק .

הבעיה מתעצמת וגודלת בכל יום,אתרי הורדות מוזיקה בלתי חוקיים נפתחים מדי יום , בז'אנרים שונים , וחוסר האכיפה עד עכשיו יצר את המצב של החופשיות ברשת,אנשים לא נרתעים מהורדת שירים כי הם מודעים לחוסר האכיפה.

הפתרון שאפשר לנסות מעכשיו לעכשיו , הוא לקנוס אתרי הורדות בלתי חוקיים באלפי שקלים , במטרה להרתיע את פותחי האתרים העתידיים.

אני באמת חושב שאם ימשיכו בחוסר המעש בנוגע לתעשיית המוזיקה ,אני באמת חושב שעתידה של התעשייה אינו רחוק , אך אם המאמר ישנה פסיק בנושא , אמלא את רצוני , עד לכאן אושרי.


אודות מחבר המאמר

www.BlackMusic.co.il - מוזיקה שחורה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.