אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיול באווירת מורשת קרב

מימים מקדם נלחמו היהודים בשכניהם, שבאו לכבוש מהם את ארץ ישראל. הראשונה במלחמות אלו הידועה לנו היא: מלחמת דבורה הנביאה וברק אבינועם, שנלחמו בצבא סיסרא העצום, שתשע מאות רכב ברזל היו  לו. בשירת דבורה אשר בספר שופטים, פרק ה' מתואר גיוס השבטים למלחמה וגם עצם המלחמה וניצחון היהודים בה.

מלחמות כאלה פרצו לעיתים תכופות גם בהתאחד העם ובשומו עליו מלך. עם ישראל נלחם בפלשתים ובבני עמון, במואב ובאדום, בארם ובשרידי הכנענים והניס בכל פעם את שבטי בני קדם שבאו "כדי ארבה לרוב" לאכול את יבול הארץ ולשלול שלל.

לוחמים ראשונים עטורי ניצחונות

סופר דברי הימים (א' י "ב, ט') מתאר את גיבורי ישראל כ"גיבורי חיל אנשי  צבא למלחמה, עורכי צאנה ורומח ופני אריה פניהם וכצבאים על ההרים למהר".  כאשר שבו גיבורי ישראל משדה המלחמה, עטורי זר ניצחון, היו בנות ישראל יוצאות לקראתם בתופים ובמחולות והיו עונות בשיר: "הכה מלו באלפיו ושר צבאו ברבבותיו".

מלחמות קשות שעוטרו בניצחון ערכו בני ישראל גם אחר שנחלקה הארץ (2839 לספירתנו) לשתי ממלכות: יהודה ואפרים. אולם מצפון נפתחה הרעה וממלכות ישראל ויהודה לא יכלו לה. מלכות אפרים מרדה באשור החולשת על הגויים והאוספת ארצות ועמים "כאסוף ביצים עזובות". לאחר מצור של שלוש שנים והתגוננות מפליאה בגבורתה נפלה שומרון בידי סרגון מלך אשור (3039 לספירתנו), וכבוש זה נחשב לו כאחד הניצחונות הגדולים ביותר בחייו. דלת העם שנשארה בשומרון ובסביבותיה ניסתה  כעבור שנתיים למרוד שוב באשור, אולם מרד זה דוכא.

לא ינוח ממלחמה ולא ישקוט ממרד ישראל קדמון

גם חזקיהו מלך יהודה מרד בסנחריב מלך אשור. וכאשר עלה עליו סנחריב במחנה כבד וצר על ירושלים, קראו לו הלוחמים מעל החומה: "בזה לך, לעגה לך בתולת בת ציון, אחריך ראש הניעה בת ירושלים". בזכות עמידתה האיתנה של ירושלים לא כבש סנחריב את ירושלים וחזר על עקביו אחר שפרצו מהומות בארצו. כעבור כמה שנים התנגדה יהודה בכוח להשתלטותה של מצרים בארץ, אחר נפלה אשור, ולשעבודה של בבל יורשתה. פעמים עלתה בבל אז על ירושלים. בפעם הראשונה נכנע המלך יהויכין (3164 לספירתנו) והמנצחים הבבליים הגלו את המלך ונכבדי הארץ. ארץ יהודה נשתעבדה לבבל. אולם לאחר עשר שנים מרדה יהודה שוב. נבוכדנאצר עלה בשנייה וצר על ירושלים.

עד כאן קצת היסטוריה רחוקה...

אם אתם אוהבים מורשת קרב והיסטוריה של עם ישראל אורחן מצפה הראל מציע טיולים באזור הרי ירושלים ודרך בורמה באווירת מורשת קרב, בנוסף, אורחן מצפה הראל מציע פעילויות OTD ארוחה חלבית קלה ומרעננת, סיפורים, שירים, ועוד הפתעות לכל קבוצה וגיל.


אודות מחבר המאמר

אורחן מצפה הראל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.