אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

משחקי מחשב ברשת האינטרנט שזמינים לכל אחד

נתקפתם בשיעמום? מבקשים לבזבז זמן מה או להתבדר בזמן הפנוי שלכם? נמצאים באינטרנט משחקי דפדפן מרובים שניתן להטעין ולשחק ללא תמורה, ללא בקשה לרישום וללא השקעת זמן נוסף בתהליך התקנת המשחק. אלו הם משחקי הדפדפן – קבוצה של משחקי רשת המבוססים על תקן כדוגמת פלש על מנת לטעון משחקי מחשב קלים ללא הורדה. משחקים אלו ניתן להטעין בשניות בודדות, לשחק במשחק זמן קצר ולשאוב הנאה, ולצאת מהמשחק ללא מאמץ. שלא כמו משחקי מחשב בעלי היקף ענק התובעים מהמשתתף במשחק זמן רב – כאן ניתן לשחק במחשב גם זמן קצר ובכל זאת לבלות בנעימים.

ז'אנרים של משחקי דפדפן

הקו המנחה המשותף לרוב המשחקים מבוססי הדפדפן הינו נימה נינוחה – משחקי מחשב שניתן להכיר תוך רגעים אחדים, ללא צורך לזכור מקשים מרובים, ולהגיע למצב בו נהנים מהם ללא הצורך להשלים התקנה ותהליכים אחרים. לצורך הדוגמא, על מנת להנות ממשחק של משחקי מכוניות תידרשו במקרים רבים להסתייע בכפתורי החצים במקלדת וטו לא, כדי לשלוט בכיוונים. מדי פעם יצורף לזה גם כפתור שנועד לשינוי המהירות, ובמשחקים שבהם מבצעים טריקים גם כפתור שמקפיץ. גם סגנון המשחק עצמו יהיה לא מסובך אך בעל אתגר, מבלי להרגיש צורך ללמידה בכלל. קיימים משחקי רשת סבוכים במידה רבה יותר, דוגמת משחקי ירי או פעולה שבמסגרתם האדם המשחק במשחק משחק גם עם מקשי החצים וגם עם העכבר עצמו (ברוב המקרים – בכוונת הנשק). משחקי דפדפן אלה כבר לא בסיסיים מאוד ובהתאם לכך מתאימים במיוחד עבור מי שדורש התנסות יותר מעמיקה.

כבר לא אך ורק בשביל בנים

משחקי הדפדפן כבר מזה זמן מה לא מהווים בשליטתם של ילדים נטו, ואפילו בנות מסוגלות לשחק במשחקי מחשב ולהפיק הנאה רבה ממשחקי דפדפן המותאמים למוקדי העניין הנקודתיים שלהן. אפשר לפגוש משחקי בנות שמתעסקים בנושאים של יופי והכנת תבשילים – כדוגמת משחקי איפור ומשחקים שבהם מבשלים. קיים מבחר רחב, וילדה שרוצה לשחק במחשב במשחק כלשהו שהוא לא בהכרח נמצא בקטגוריות הללו תוכל למצוא משחקי זריזות ידיים ומשחקי ניהול עסק שבמסגרתם תהיה מסוגלת ללטש את כישורי הניהול וההכרעה בשאלות קשות שלה. ילדות רבות מאוד לא יוצרות חיבור למשחקי אקשן אלימים, ולפיכך גם משחקי פעולה הוסבו לתחומים שמתאימים במידה רבה יותר לילדות ולתחומי ההתעניינות הספציפיים שיש להן.

גם אופליין – משחקי מחשב שניתן לשמור במחשב

כלל משחקי הרשת שסיפרנו עליהם עד עתה ניתנים להפעלה על ידי תוכנת הדפדפן, בעת שקיים חיבור לרשת. אבל מה מתרחש במידה והחיבור לרשת לא נגיש, או שמעוניינים לשחק במשחקים בנסיעה? בדומה לדברים אחרים, גם משחקי מחשב ניתן להוריד באינטרנט, לשמור את הקובץ, להתקין את המשחק ולהפעיל אותו בכל זמן שהוא. מכיוון שאפשר לא להישמע לגבולות רשת האינטרנט, משחקים להורדה מסוגלים להציג איכות תמונה מלוטשת, שמע משופץ יותר ועלילה ארוכה יותר. היכולת לבצע את השמירה של המשחק על המחשב האישי בעצמו פורצת דרך למשחקי מחשב שבמסגרתם ניתן לשחק זמן רב יותר ולשוב למקום בו משחק המחשב נעצר במשחק האחרון.


אודות מחבר המאמר

הכותב חובב נלהב של משחקי רשת

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.