אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מעלית ושלום בית

מעליות עשויות למנוע כאב ראש אבל הן גם עלולות לגרום אותו. כפל פניה של המעלית מבטא, מצד אחד, את התועלת הגלומה בה ומצד שני - את החשש מפניה, הטרדה שהיא עלולה לגרום וההוצאה הכספית הכרוכה בהתקנתה ובתחזוקתה השוטפת

מעליות עלולות להוות סלע מחלוקת גם כאשר אין ויכוח על חיוניותן ותועלתן. בעוד קבלת אישור מוועדת התכנון והבנייה להתקנת מעלית בבית מגורים משותף אינה כרוכה בקשיים מיוחדים, היות שהיא מקלה על חיי חלק ניכר מתושבי הבניין, קשיים עלולים להערים דווקא דיירים אשר מסיבות שונות מתנגדים להקמתה.

הנימוק היחיד שהודות לו עשויים דיירי קומות תחתונות להסכים לצורך בהתקנת מעליות בבניין הדירות היא מאחר שהצעד הזה עשוי להשביח את ערך הדירה. מי שעוד עשויים לסרב להתקנת מעלית היא בעלי דירות המשכירים אותן לדיירים זמניים, היות שאין להם אינטרס לשאת בעלויות התקנה של מעלית שהם לא ייהנו ממנה.

מעלית ושלום בית:

כך או אחרת, על מנת להשיג שלום בית – תרתי משמע – רצוי להגיע להסמכה מרבית, עדיף פה אחד, על התקנת מעליות. חשוב לציין כי התקנת מעלית משדרגת את ערך הנכס בסכום היכול להיאמד בכ -25%.

על אף קשיים שעלולים להיווצר בהתקנת מעלית – בהתקנתה רק מתחיל התפקיד של מי שאחראים על תחזוקתה השוטפת. מכל הנושאים שוועד בית מטפל בהם, נושא תחזוקת המעלית הוא אחד החשובים שבהם, היות שההיבט הבטיחותי שלה מחייב ערנות מתמדת.

חשיבותה של תחזוקה:

כאשר מסתיימת התקנת המעלית חשוב לוודא מי החברה שתהיה מופקדת על תחזוקתה. אין הכרח שהחברה המתקינה תהיה גם החברה המתחזקת. מומלץ לקבוע נציג מטעם ועד הבית שיהיה אחראי על הקשר עם חברת התחזוקה, הואיל ולא אחת יידרש תיקון, החלפת חלק בלוי או חלק לא תקין. תחזוקה שוטפת שימון וגירוז, בדיקת תקינות חיבורי החשמל, כיוונון הדלת והעצירה המדויקת בקומות השונות ועוד.

אם אתם הורים לילדים קטנים המתגוררים בבניין דירות שיש בו מעלית, חשוב שתדריכו בקפידה את ילדיכם באשר לשימוש נכון וזהיר במעלית. יידעו אותם על אודות כל הסיכונים הכרוכים במעלית, להימנע מנגיעה בכפתורים שונים, והעיקר – להשתדל לא להתיר להם להשתמש בה בהעדר ליווי.

אין ספק כי כאשר מדברים על מעלית, הדימוי הראשון שנכרך בה הוא החשש מפני היתקעות במעלית חשוכה ברווח שבין שתי קומות, מה שמחדד ומעצים עוד יותר את ההכרח בתחזוקה שוטפת שלה, בקיום ביקורת תקופתית במועדים נקובים ובדיווח מיידי על כל תקלה או אפילו חשש להעדר תקינות של חלק כל שהוא ממנה.


אודות מחבר המאמר

המאמר באדיבות אופק סוכנויות - לוקרים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.