אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודים כערך עליון

 לימודים מקצועיים בתקופת ילדות

מדינת ישראל בורכה ברצון והשאיפה לידע וללימודים,אנו מעודדים את ילדינו ללמוד מגיל צעיר,שולחים אותם לקורסים מקצועיים בנושאים שונים: החל מחוג כדורגל,כדורסל והלאה לקורסי מחשבים וספרות,קורסים באומנות לילדים היצירתיים שביניהם כולל קורסי נגינה ומוסיקה שכל כך אהובים על חלקנו בעוד שאחרים אינם מסוגלים לסבול את ה"רעש". המסע אחר קורסי ההעשרה אינו תם בגיל הילדות,חלק מהילדים יזכו להתמיד ולהתחבר למקצוע אותו למדו כתחביב בילדותם אבל חלק גדול מהם ימשיכו לחפש עוד.מה גם שהתקופה בה אנו חיים כיום מעודדת למידה וידע.בכל התחומים - הגישה למידע דרך האינטרנט הוא אדיר ואנו נחשפים לכמויות אדירות של ידע בכל תחום שקיים היום בעולם,אנשים חולקים את הידע שלהם,למרות שבהרבה מקרים הוא אינו מהימן ואף מטעה.בכל זאת ואולי אף בגלל כמות המידע הזורם כיום אנשים נוטים קצת להתבלבל,מגוון תחומי הידע והלימוד המקצועי הוא גדול עד אשר אנו לא מצליחים להתחבר ולהתמקד בנושא מסוים.

קורסים מקצועיים בתקופת הצבא

נחזור אל הילדים הלומדים לימודי העשרה – הם כבר גדלו וכיום הם בצבא,אלו שנתוניהם הפיזיים מאפשרים ישרתו את המדינה בשטח כלוחמים מבצעיים ביחידות השונות,אלו שנתוניהם הפיזיים קצת פחות טובים ישלחו לקורסים מקצועיים בתחומים המתאימים להם לפי מבחני ידע והתאמה פסיכולוגית, כמו כן חיילים שהם בעלי נתונים שכליים מרשימים במיוחד גם הם יאותרו ליחידות אשר בהן ירכשו מקצוע במסגרת קורסים מקצועיים. הצבא נוגע כיום במבחר תחומים מעניינים וטובים ומקנה לחיילים ידע אשר יכול להשתלם להם בסוף השירות בין היתר יכולים החיילים להתמקצע בקורסים במחשבים,לימודי אלקטרוניקה,לימודי מכונאות,לימודי תעופה,קורסים בתקשורת,לימודי תעופה,רשיונות נהיגה על כל צורותיהם כולל נהיגה על משאית,קורס נהיגה על גרר,קורסים בתחום הימי כגון חובלים ורב חובל ועד קורס נהיגה בטנק ועוד....

סיימתם צבא ומתלבטים מה ללמוד? מעוניינים בקורס מקצועי? הקליקו לקבלת מידע

לימודי תעודה או תואר ראשון?

לאחר סיום הצבא מחפשים רוב החיילים המשך לא ישיר ללימודים אותם סיימו עוד בטרם לצבא,כאן ההתלבטות גדולה,האופציות העומדות בפני חיילים משוחררים הן שתיים עיקריות: האחת – לימודי תעודה -קורסים מקצועיים של עד שנה וחצי בתחום מסוים (תחומי המיחשוב,תחומי הנהיגה,תחומי הבניין,טכנאות ועוד...) הלימודים הם מקצועיים כלומר הסטודנט לומד את המקצוע בדרך מעשית,המורים הם אנשי מקצוע מהשוק החופשי שלהם ידע מקצועי וניסיון תעסוקתי בתחום הנלמד. הסטודנט מקבל בסוף הלימודים תעודת מקצוע וידע מקצועי בסיסי אשר מספיק על מנת להשתלב בתחום אותו למד.

האופציה השנייה העומדת בפני החייל המשוחרר היא ללמוד לימודי תואר ראשון או הנדסה באוניברסיטה.כאן מדובר על מסלול לימודי מינימום של שנתיים וחצי ועד שבע שנים תלוי בנושא הנלמד. ההכנה ללימודים הללו כרוכה לא אחת בשיפור ציוניי תעודת הבגרות ובבחינה פסיכומטרית אשר לה משקל גדול .הלימודים הם ברובם תיאורטיים ומחייבים לימודי קורסים בסיסיים וידע במתמטיקה,סטטיסטיקה ואנגלית. בסוף תקופת הלימודים מקבל הלומד תעודת תואר ראשון או תעודת מהנדס במידה ובחר במסלול מהנדסים וישנם גם רופאים אך הם מקבלים את התעודה בסיום התמחות של שלוש שנים בבית חולים.

אנו רואים שהלימודים מלווים אותנו לכל אורך חיינו,ישנם עוד פרמטרים רבים ושיקולים בבחירת מקצוע נכון אבל הטיפ העיקרי שאני יכול לתת הוא ההתמדה בלימודים, זה למעשה העיקר ורק כך רואים תוצאות,לא משנה מהו הקורס הנלמד.


אודות מחבר המאמר

מעוניינים בקורס מקצועי? הקליקו כאן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.