אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

על מה לחשוב כשמשפצים

השלבים הראשונים של השיפוץ

לפני שעומדים בפני ההחלטה על שיפוץ, דבר ראשון צריך לתכנן אותו בצורה פרטנית. כדאי לחשוב אילו חלקים בדירה הולכים להיות משופצים, וכיצד רוצים שהם ייראו בתום השיפוץ. שיפוץ יכול להיעשות באינספור דרכים וצורות, ויכול לכלול שיפוץ של כל החלקים במקום. שיפוץ יכול להיות החל משינוי מבנה הדירה בצורה טוטאלית (שבירת כל הקירות הפנימיים ובניית חדרים בצורה שונה), התקנת ריצוף חדר והרמת בלטות, שינוי התשתית של המקום כמו מערכת החשמל או האינסטלציה, בניית חדרים נוספים כמו חדר ארונות, ועוד כהנה וכהנה מרכיבים. כדאי להזמין מעצב פנים וקבלן אשר ימליצו על השיפוץ הכדאי ביותר, ואף יתנו הצעות מחיר לכך. לאחר שסגרתם עם הקבלן את המחיר המיועד בהתאם לתקציב שלכם, ואת פרק הזמן בו עתיד להיערך השיפוץ, כעת זה הזמן להחליט האם אתם מעוניינים להמשיך להתגורר במקום למשך פרק זמן זה או שעומדים לעבור לדירה שכורה.

לעיתים, שיפוץ הבית מתבצע עוד לפני המעבר למגורים בו. אנשים רבים רוכשים דירה כאשר הם יודעים שהיא עומדת בפני שיפוץ. לפעמים מחיר השיפוץ כלול במחירה של הדירה, ומי שרוכש אותה יודע כי היא תהיה מוכנה למגורים רק לאחר פרק זמן מסוים. לעיתים מחיר הדירה יכול להיות זול יותר כאשר היא עומדת בפני שיפוץ, ולכן זה יכול להיות משתלם.

 

תהליך השיפוץ עצמו

הדבר החשוב ביותר כאשר מתחיל השיפוץ הוא לוודא כי הקבלן אכן עומד בלוחות הזמנים שנקבעו. שיפוצים רבים מתעכבים מסיבות שונות, וכדאי מאוד לבקר במקום מדי פעם ולבדוק כיצד מתקדם השיפוץ. במידה והקבלן מתעכב או שהשיפוץ הוא איטי מדי ולא רואים התקדמות משמעותית, כדאי להיות עם אצבע על הדופק ולהתריע על כך.

ניתן לציין מקרים בהם מתבצע שיפוץ של הבניין מבחוץ, בעיקר אם מדברים על בניינים ישנים להם נדרשת השקעה משמעותית בתחום התשתית החיצונית. מקרים אלה עשויים לכלול התקנת מעלית או שיפוץ הלובי וחדר המדרגות, עיצוב החצר והכניסה לבניין, ועוד. שיפוץ כזה לרוב מצריך מעבר למגורים בדירה שכורה או במלון עד לתום גמר השיפוץ, דבר אשר צריך להילקח בחשבון כאשר מתכננים את התקציב הכולל המיועד לכך. שיפוץ הבית הוא עסק רציני ומורכב, וכדאי לוודא כי סוגרים עם קבלן מוכר שכבר שיפץ בהצלחה על פי ההמלצות שקיבלתם. 


אודות מחבר המאמר

לינקשייק- קידום ושיווק באינטרנט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.