אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הכלב הורס את הבית - מה לעשות?

אילוף כלבים מקצועי

כאשר מתחילים את תהליך אילוף הכלב, ישנם דברים רבים עליהם צריך לחשוב ואיזה סוג אילוף רוצים בדיוק לבצע. אילוף הכלב מתחלק לנושאים רבים, כמו למשל אילוף הכלב לביצוע הצרכים, אילוף לא לנשוך, לא לתקוף כלבים אחרים או בני אדם, אילוף כלבים לשמירה, אילוף כלבים לשבת, אילוף כלבים בהתאמה לילדים או לתינוקות, אילוף כלבים להגנה, אילוף למנוע נביחות, אילוף כלבי עבודה או כלבי נחייה, ואילוף גורים בנושא מאילוף כלבים בוגרים. שיטות האילוף משתנות בהתאם לסוג הכלב, ובעזרת אילוף כלבים מקצועי ניתן להחליט בדיוק איזה שיטת אילוף מתאימה עבור הכלב שלכם. שיטות האילוף מתחלקות למתן חיזוק חיובי או שלילי, אילוף מתקדם או שיטת קליקר.

בעיות באילוף

כלבים יכולים לגרום נזקים רבים, עובדה זו ידועה לכל. החל מעשיית צרכים במקומות לא מתאימים, דרך גניבה וכרסום של חפצים שונים ויקרי ערך ועד נשיכות או פגיעה באנשים אחרים או בילדים. כל הבעיות הללו יכולות להיפתר בעזרת אילוף כלבים מקצועי, אשר מותאים במיוחד עבור הכלב הרלוונטי. לצורך הדוגמא מובאים כאן עשרה טיפים שונים בעזרתם ניתן לאלף את הכלב לעשיית צרכים במקומות המתאימים:

א.      יש להשגיח את הכלב במשך כל הזמן, ככל שניתן.

ב.      במידת הצורך יש להשתמש בכלוב אילוף

ג.       יש לבחור נקודה מוגדרת בחוץ בה הכלב אמור לבצע את צרכיו.

ד.      יש לתת חיזוק חיובי לגור אשר עשה את צרכיו במקום המיועד.

ה.      יש להגביל את הכלב לחדרים ספציפיים בבית.

ו.        יש להקפיד על לוחות הזמנים בהם הכלב יקבל את ארוחותיו ואת השתייה.

ז.       כדאי להשתמש בספריי מיוחד על מנת למנוע את הריחות בבית.

ח.      יש להקפיד על קו אחיד באילוף הכלב.

ט.      נדרשת סבלנות רבה ולחזור פעם אחר פעם על אותם פעולות על מנת לחנך את הכלב.

י.        אסור להעניש את הכלב על ביצוע צרכים במקום לא נכון.

על מנת למנוע נזקים שהכלב עשוי לגרום בבית צריך להשקיע זמן וסבלנות רבה. ניתן להעניש את הכלב (לא על עשיית צרכים), אך כדאי מאוד לעשות זאת בעזרת חיזוק חיובי. עם הרבה סבלנות והתמדה, בסופו של דבר הכלב יחדל מלגרום נזקים לסביבתו ולבית מגוריו. 


אודות מחבר המאמר

לינקשייק - קידום ושיווק באינטרנט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.