אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ההתמודדות עם כריתת שד

ביופסיה, הבדיקה בה נשללת או מקבלת אישור האפשרות לגוש סרטני בשד – יוצר צורך בהסרת הגידול מן השד, כדי על מנת שלא יתפשט לשאר איברי הגוף ובכך ישלח אליהם גרורות נוספות, יגביר את המחלה ואת השלכותיה הנרחבות. גוש ממאיר בשד מחייב ניתוח להסרת הגוש ובדיקה של מצב בריאות כללי. הניתוח יכול להיות חלקי בו תתבצע כריתת הגוש בלבד או ניתוח  מלא, שיכלול את הסרת השד כולו. הניתוח לכריתת השד הוא הינו השלב העיקרי והטיפול המשמעותי במחלת הסרטן, ולעתים תהליך הריפוי שלה עשוי לכלול גם טיפול כימי –כימותרפיה, או ביולוגי.

 

סוג הסרטן הוא שקובע את  אופן ,ולמעשה קיימים 12 סוגי סרטן שד שונים המובחנים גם, כל סוג לעצמו, בגודלו, , מידת המעורבות של איברים אחרים בתהליך הסרטני כלי הדם ודרכי הלימפה, עומק חדירתו אל הרקמות,ומתבצע אפיון של רקמת השד.  בין השאר תלויה ההחלטה תלויה גם בהעדפתה האישית של המטופלת. במקרים מובהקים אין הרבה ברירות אלא לבצע  ניתוח לכריתת שדיים, שלאחריו לרב מתבקש שחזור שדיים, במקרים אלו אין מקום רב לשיקול דעת בין סוגי הניתוחים.

 

בין מקרים אלו קיימים גידולים בעלי מספר מוקדים בשד או סוג נדיר של "סרטן שד דלקתי". במקרים אחרים, ניתוח כזה נחשב לברירת המחדל. בין מקרים אלו נמצאים התגלות גידול גדול - מ5 ס"מ ומעלה; שד קטן; גידול שנמצא בפטמה או בעטרה; דירוג מחלה מתקדם בשלב 3; מטופלת בעלת נטייה גנטית לסרטן שד; גידול רב-מוקדי; ומטופלת בעלת היסטוריה של מחלות דם תלויות קולגן.

 

היתרון של ניתוח בו מתבצעת כריתה מלאה למול כריתה חלקית הוא הטיפול שלאחריו: אין צורך לתת טיפולי קרינה המהווים טיפול משלים לניתוח. מסיבה זו, מעדיפות מטופלות מבוגרות לעבור ניתוח מלא בכדי לא לעבור הקרנה. למעשה, אם מדובר במטופלת שאיננה מעוניינת בטיפולי קרינה, ונמצאת מתאימה לקריטריונים לניתוח חלקי לכריתת הגוש הסרטני בלבד – יכולה המטופלת לעבור ניתוח מלא לכריתת שדיים ולעבור שחזור שדיים, ובכך לחסוך לעצמה טיפולים רדיותרפיים מקרינים.  

 

המחשבה על כריתת שד נשמעת עשויה אמנם להרתיע או להפחיד, אך מסתבר כי נשים רבות בוחרות באפשרות זו לטיפול בהתמודדות עם הצורך בכריתת שד. הכריתה מאפשרת להיפטר מהמחלה בפעולה אחת, ללא צורך בטיפולים מתמשכים באמצעות כימותרפיה וכדומה. מייד לאחר הניתוח מתבצע ניתוח אסתטי  בו מתבצע שחזור שדיים. מחקר שנערך הארצות הברית, חשף כי שני מרבית הרופאים אינם מיידעים על האפשרות בדבר ניתוח שחזור שדיים לאחר הכריתה, ולמעשה גורמים נשים לא בוחנות את האפשרות הנוכחית.


אודות מחבר המאמר

לינקשייק - קידום ושיווק באינטרנט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.