אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מטבחים מודרניים

 
אם בעשור הקודם דמיינו את הבתים החדשים של המאה הבאה כבתים הייטקיסטיים, חדשניים ומתוחכמים, בתים מעוצבים למשעי מאובזרים במוצרים חשמליים טכנולוגיים חדישים הרי שטעינו ובגדול. לא לגמרי לגבי התפיסה שלנו של בתים רק לגבי התפיסה שלנו של מטבחים. אכן הדירות של היום נראות, ביחס לעשור הקודם כחללית (עם מסכי פלזמה גדולים ושטוחים, מזגנים חדשניים, מערכות חשמל מתוחכמות ועוד) אולם מטבחים זה כבר סיפור אחר.
 
 
אם מעלעלים במגזינים הבולטים לעיצוב הבית רואים נטיה מובהקת לעיצוב מטבחים מינימליסטיים, מטאליים, עם קווים נקיים.נראה כאילו אין כלל פעילות במטבח והוא נועד בעיקר לשם היופי ומידי פעם מחממים במכשיר חשמלי ארוחות מוכנות מראש ואולי גם מכינים קפה (אספרסו איכותי) ממכונת קפה חדשנית. אולם כאשר מדובר על עיצוב מטבחים ובעיקר בקרב אלו שבונים ביתאו משפצים דירות - דווקא יש נטיה לבנות מטבחים גדולים, מרווחים, חמים ועם שטחי עבודה נוחים כדי לאפשר שעות איכות במטבח.
 
 
שולחן העבודה (המכונה גם אי) חוזר ובגדול. גם מטעמי יופי וגם מטעמי נוחות. שטחי עבודה בצורת בר קבוע לאורך הקיר, מדפים נשלפים אשר משמשים משטחי עבודה בעת הצורך ושולחנות עבודה ניידים (על גלגלים) נראים להם במטבחים החדשים כחלק בלתי נפרד מהריהוט.
 
 
אז איך זה שאותם מובילי דעת קהל או יותר נכון מעצבי דעת קהל ומביני דבר טעו כאשר העריכו סגנונות מטבחים בעתיד? הם שכחו שאנשים אוהבים את האוכל של אמא! טעות קטנה אחת זה הכול. עם כל הכבוד (ויש כבוד) למודרניזציה, לחדשנות, למינימליזם ולטכנולוגיה החדשה, אנשים עדיין אוהבים אוכל ביתי "אסלי" וכיום לא רק שנשים לא ממהרות לצאת מהמטבח גם הגברים החלו, בזה אחר זה, להחשף לנפלאות הבישול.
 
 
אז אם מנסים לחזות את העתיד או לפחות את העשור הבא סביר להניח שנראה חידושים והמצאות בתחום עיצוב הבית (מסכים גדולים יותר, פתרונות חשמליים ואולי חסכניים בכל חדר וחדר) אבל כאשר מדובר על מטבחים, דווקא סביר יותר שנראה מטבחים גדולים יותר, מושקעים, מטבחים חמים ומזמינים עם שטחי עבודה נוחים וציוד ואבזור מקצועי לבשלנים כי אין מה לעשות - גם בעתיד לאיהיה תחליף לאוכל ביתי או לאוכל של אמא.
פרטים נוספים בפורטל רהיטים

אודות מחבר המאמר

פורטל מטבחים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.