אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אחסון אתרים - ראו הוזהרתם

 

אחסון אתרים בחברות איכותיות המספקות שירותי אחסון אתרים בהתאם לנפח האתר שלכם, כולל תמיכה טכנית בבעיות הצצות ברשת בזמןן אמת - הוא אחסון אתרים לא זול. אמנם לא מדובר על השקעות של אלפי דולרים בחודש אלא על כמה עשרות וברור שאתם הייתם שמחים לצמצם או אפילו לבטל את ההוצאה אולם לפני שאתם מתפתים לפתרון אחסון אתרים חינמי או כמעט חינמי אצל איזשהי חברה שמעולם לא שמעתם עליה ורק נתקלתם בפרסומת שלה באינטרנט - כדאי שתקראו מאמר זה אודות הסכנות העורבות לכם במסגרת פתרונות אחסון אתרים בחברות "קיקיוניות" וחובבניות.

 

אחסון אתרים תמורת דמי אחסון נמוכים וקבועים מראש:

זהו מודל שאמור להעלות ספק באופן מיידי מאחר ושרתים הם חומרה יקרה וככל שנפח האתר גדול יותר כך האתר תופס יותר מקום אחסון על גבי השרת היקר. חברות אשר מפתות אתכם באמצעות פתרונות אחסון אתרים ללא הגבלת נפח ותמורת דמי אחסון נמוכים מאוד ליום (החל מ-$2 או $3 ליום) לא יוכלו לעמוד בתנאים האופטימליים של אחסון אתרים אשר כולל הקצאת מקום על השרת תוך כדי תתמיכה טכנית מתקדמת בכל בעיה שתצוץ. מעבר לכך שאתם לא תקבלו את התמיכה האיכותית, כאשר חברות מציעות דמי אחסון נמוכים הם צריכות להציע את המבצע ללקוחות רבים בו זמנית כך שמה שקורה בפועל זה שיש עומסים כבדים על השרת וזה טומן בחובו שתי סכנות עיקריות עבור האתר שלכם: סכנה אחת היא שלא תוכלו להעלות קבצים חדשים לאתר או שתתמודדו עם עיכובים רבים בשל העומסים (ואז יכול להיות שהחומר שהתכוונתם לפרסם כבר לא יהיה רלוונטי) וכמו כן, השרת יוכל לחסום את הגישה לאתר שלכם בשעות העומס וכך אתם תפסידו גולשים (כלומר תפסידו קליינטים בפוטנציה בשל בעיות טכניות).

אחסון אתרים תמורת שטחי פרסום:

מודל זה של אחסון אתרים על גבי שרת אמנם מבטיח לכם פתרון טכני אופטימלי לנפח האתר וכן תמיכה במקרים של תקלות ברשת אולם התשלום עבור אחסון אתרים הוא תשלום יקר! למרות שמדובר על אחסון בחינם. מודל זה בעצם עובד על העיקרון הבא: אתם כבעלי אתרים מקבלים בחינם פתרונות אופטימליים של אחסון אתרים אך בתמורה אתם מקצים שטח פרסום (באנר) מתוך האתר לטובת מנוע החיפוש גוגל ישראל. כך שבעצם האתר שלכם משמש פלטפורמה פרסומית ולכם אין שליטה על תוכן הפרסום. הסכנה העיקרית של פרסום מטעם מנוע החיפוש הוא שהוא יפנה את הגולשים אל המתחרים שלכם ולכם לא תהיה כל דרך לעצור את המגמה.

אחסון אתרים בחינם על גבי תיקיות FTP;

אוהבי המילה חינם כמובן ממהרים לקפוץ על האפשרות של אחסון אתרים על גבי תיקיות הממוקמות על רשת האינטרנט והן לשימוש חינמי אולם לפני שגם אתם ממהרים שלמוע רק את המילה המופלאה חינם - כדאי שתבינו כי מדובר על פתרון עם בעיות טכניות רבות ובעיקר בעיות של עומסים על הרשת מה שפוגע ישירות בתפקוד האתר.

סוגיית השירותים החינמיים היא תמיד סוגייה שעולה על הפרק כאשר ניגשים לבנות אתר. שירותים חשובים כמו בניית אתרים ואחסון אתרים ניתנים בחינם דרך חברות אינטרנט גדולות. ממשק משתמש פשוט מאפשר לנו לבצע פעולות בנייה קלות, והממשק עצמו נוח לתפעול. אך שירותים אחרים כמו פרסום באינטרנט או פרסום ברשתות חברתיות, גוגל וכד' - אינם ניתנים בחינם. כל תהליך של שיווק באינטרנט כרוך בהוצאות כספיות כלשהן - אם אנו זקוקים לתכנים שיווקיים, עלינו לפנות לכותבים מומחים של כתיבה שיווקית , אם אנו רוצים להתפרסם במנועי חיפוש, עלינו לשכור שירותי קידום אתרים מקצועיים, וכן הלאה. השאלה היא מהן מגבלות התקציב שלנו כאשר אנו בונים את האתר. בהצלחה!


אודות מחבר המאמר

web 2000 קידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.