אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כתיבה שיווקית - לא עוד סתם כתיבה

 

בין אם מדובר על כתיבה שיווקית לצורך הפקת תכנים לאתר הבית של חברה או ארגון, לצורך הפקת חוברת הסברה, דיוור ישיר, מצגת ללקוחות או ניוזלטר, כתיבה שיווקית נועדה לקדם מטרות של ארגונים וחברות מסוגים שונים ובסדר גודל שונה (תנועות חברתיות, עסקים משפחתיים, חברות גלובאליות ועוד העוסקים במגוון תחומים כולל: קוסמטיקה, חינוך, מחשבים, בריאות, ספורט ועוד ועוד). למרות כל תחומי הפעילות השונים ולמרות המודלים השונים של הארגונים אותם משרתת כתיבה שיווקית - יש כמה עקרונות ברזל בתחום של כתיבה שיווקית במאמר זה תלמדו להכיר את כולם לעומק.

 

כתיבה שיווקית - מחוייבות כלפי החברה המפרסמת:

כתיבה שיווקית דורשת מכם לעבוד בכמה מישורים בו זמנית. מצד אחד עליכם להיות תחקירניים ולנסות להתחקות אחר מדיניות החברה, יתרונות המוצר או חדשנות השירות החדש שהיא מציעה. ככל שתעשו עבודה ייסודית יותר של הכרת הפרטים לעומק כך הטקסט השיוקי יהיה איכותי יותר ומשכנע יותר. אולם מצד שני, לצד הצורך להיות מדוייק ומקצועי, קיים הפן הפרסומי האסתטי קריאטיבי אשר מחייב אתכם להתנסח בצורה יפה, משעשעת, להשצמש בטריקים או בגימיקים פרסומיים שמושכים את תשומת ליבם של קהל היעד ומבלבלים אותם. כתיבה שיווקית היא משחק של לוליין על חבל דק כשמצד אחד אתם צריכים להיות מקצועיים ואמינים ומצד שני מפתים ואטרקטיביים!

כתיבה שיווקית - מחוייבות כלפי הלקוחות הפוטנציאליים:

כתיבה שיווקית פונה לקהלי יעד אשר אתם הגדרתם אותם כפוטנציאליים להפוך לקליינטים של החברה. עם כל הכבדו (ויש כבוד) למטרה שלכם למכור מכירה אגרסיבית, חשוב לזכור כי קהל היעד איננו תמים ובוודאי שהוא אינו טיפש. חברות למדו לקח מר כאשר פנו אל קהלי העיד בפרסום מעליב או בפרסום שקרי ובמקרה הטוב הפרסום לא צלח ואילו במקרים הפחות טובים - אנשים תבעו אותם על סכומי עתק.

 

הצרכן המודרני הוא צרכן נבון. הוא יודע מה הזכויות שלו, הוא יודע מה החובות שלכם כלפיו והכי חשוב שתדעו - לצרכן של ימינו יש גישה לאינטרנט והוא יכול להשיג, בתוך דקות, מידע נרחב ומפורט. כתיבה שיווקית אשר מכילה חומרים לא נכונים או לא מדוייקים כגון: אנחנו היחידים שמשווקים תרופות X נגד פצעי בגרות ללא מרשם. מספיק שיש עוד חברה אחת, שלא נדבר על יותר, אשר מציעה את אותו פתרון בדיוק בכדי שהצרכן הפוטנציאלי "ימחק אתכם" על סעיף אמינות.

כתיבה שיווקית - טיפים ועצות לעבודה יעילה ואפקטיבית:

כתיבה שיווקית נועדה ליצור קשר מידי בין קהל היעד לבין החברות אותן היא באה לשרת ואחת הדרכים הבולטות ליצירת קשר או ליצירת הזדהות הינה פניה ישירה לצרכים של קהל היעד (לדאגות, לפנטזיות, לפחדים, לחולשות ועוד). משפטים כגון: "תמיד חלמתם להיות רזים יותר אבל חשבתם שלא תצליחו?" הם בדיוק מה שיגרום לאלפי אנשים לעצור, לקרוא את הטקסט ולהרגיש שאתם ממש מכירים אותם. כיום ידוע ששימוש בשאלות מעורר הזדהות וצורך מידי של הקהל להגיב ולכן חשוב לנצל את השיטה.

אם מאז ומתמיד הייתם טובים בכתיבה, ועולם האינטרנט קורץ לכם - כתיבת תוכן לאתר היא המקצוע שלכם. כתיבת תוכן לאתר דורשת מכם לעבוד קשה, אך בסופו של דבר זה ישתלם לכם. במסגרת שירותי כתיבת תוכן לאתר תצטרכו להפגין יצירתיות בכתיבה, יכולת ביטוי גבוהה בכתב, אוריינטציה שיווקית, ועוד. כתיבת תוכן שיווקי לאתר אינטרנט היא כתיבה שיש לה ביקוש כמעט בכל אתר אינטרנט - זוהי הזדמנות פז בשבילכם לקדם את היצירתיות שלכם! 

עבור בעלי האתרים, זהו גן עדן של ממש. אם משלבים את כוחות התוכן של האינטרנט בימינו - קופירייטינג וכתיבת תוכן, תוכלו ליצור תמהיל תוכן מצוין שיזניק את האתר שלכם היישר לטופ. קופירייטר הוא לא רק איש שיווק, הוא גם יכול למלא פונקציות של ייעוץ שיווקי, סיפוק תכנים שיווקיים, חידושים ורעיונות מרעננים לאתר שלכם. 

 

 


אודות מחבר המאמר

מילים בסלע שירותי כתיבת תוכן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.