אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קידום אתרים בעידן של ריבוי אתרים

 

קידום אתרים ברשת הוא כבר מזמן לא פריווילגיה של מי שיש לו את המשאבים (בעיקר כסף וזמן). כיום, אתרים ללא ערוץ של קידום אתרים, בין אם הוא מתבצע בתוך החברה ובין אם הוא חיצוני, אין לו סיכוי קלוש. האינטרנט שופע אתרים. לכל מילת חיפוש שתקלידו יהיו תוצאות מרובות ולעיתים אף אינסופיות. יש יותר ויותר אתרים - משמע יש יותר ויותר תחרות. לכן, אי אפשר לצפות מאתר שפשוט יעשה את העבודה, מישהו צריך לעשות את העבודה מאחורי הקלעים והעבודה מאחורי הקלעים היא בדיוק התחום בו אנו נדון במאמר זה - קידום אתרים באינטרנט. קידום אתרים באינטרנט הוא בעצם ביטוי המכסה את כל התהליך של שדרוג אתרים במערכת של מנועי החיפוש.

קידום אתרים באינטרנט - לא סתם טרנד חולף אלא מגמה בלתי הפיכה:

נכון שיש אתרים אשר נסגרים. יש אתרים שאתם חושבים שהם נסגרים הם פשוט עוברים שיפוצים ושידרוגים אבל בגדול - יש אמנם אתרים אשר יוצאים מכלל פעילות - ממשמע יוצאים מהרשת אבל המגמה הגורפת היא דווקא זו של חדירת אתרים, בזה אחר זה, לרשת האינטרנט. לכן, כאשר מקישים מילים וצירופים במנועי החיפוש, יש תחרות בין כל כך הרבה אתרים המציעים פתרונות. קידום אתרים הוא הביטוי הכללי למערך של "שידול" מנוע החיפוש כך שהוא יציג את הקישור לאתר לפני אתרים מתחרים אחרים. קידום אתרים מתבצע באופנים הבאים: קידום אתרים באמצעות טקסטים ובערוץ נפרד אך קשור כמובן של קידום אתרים באמצעות קמפיינים פירסומיים במנועי החיפוש. 

קידום אתרים באמצעות טקסטים: כאשר האתר שלכם עוסק בתחום מסויים ואתם יודעים בדיוק במה הוא עוסק, ויש תמונות ויש אפילו סרטוני וידיאו... זה לאו דווקא אומר שגם מנוע החיפוש יודע בדיוק מה יש באתר שלכם ומדוע הוא כל כך שווה. יש כיום נהלים ברורים לגבי איך תריך לכתוב אתר, איך צריך להציג חומר, מהן המילים המחופשות והצירופים אותםם אנשים מחפשים שהם גם רלוונטיים לאתר כך שלמנוע החיפוש יהיה קל לבצע את ההתאמה בין האתר לגולש. קידום אתרים הוא קודם כל הבנת הזירה האינטרנטית, הבנת הצרכים של מנועי החיפוש, הבנת השיטה בה המנועים פועלים ואז, השלב הבא של קידום אתרים באמצעות טקסט הוא יצירת תכנים ועריכתם בפורמטים הנכונים.

קידום אתרים בערוץ המקביל הוא קידום אתרים באמצעות קמפיינים ממומנים. יש כאן מודל מורכב לפיו בעל האתר פותח חשבון בו הוא מנהל קמפיין בתוך המערכת של מנוע החיפוש (הכוונה כאן לגוגל אד-וורדס). מנהל הקמפיין בעצם משאיר את פרטי כרטיס האשראי שלו ומתחייב להעביר לטובת חברת גוגל סכום  מסויים, אותו בוחר מנהל הקמפיין, סכום אשר הוא מעל המינימום שהמנוע הציב, ועל פי המודל הזה, בכל פעם שמנוע החיפוש יוביל גולשים לאתר, לעמוד הבית או לעמוד הנחיתה, ירשם חיוב. על פי המודל הזה, למנוע החיפוש יש אינטרס להעביר לקוחות פוטנציאליים שכן בכל פעם שגולש מחפש ביטוי או מונח ויש המון התאמות, מנוע החיפוש יעדיף לקוח משלם.

 אם אתם מעוניינים לשמוע קצת על התחום, תוכלו להתחיל בחיפוש זריז באינטרנט לביטוי "קידום אתרים". תוכלו להמשיך בלימודי קורס קידום אתרים ולהכיר לעומק את התחום. בייחוד אם יש לכם תוכנית להקים אתר אינטרנט, זהו תחום חשוב שכדאי לכם להכיר אותו, כך תוכלו להיות עצמאים בשטח ולנהל את הקידום בכוחות עצמכם. אך לא תוכלו להיפטר משירותים אחרים של האתר שלכם אשר תצטרכו לרכוש מחברות של בניית אתרים - והנה כמה מהם: אחסון אתרים , פרסום באינטרנט , כתיבה שיווקית וכן שיווק באינטרנט .

 


אודות מחבר המאמר

רשת123 - בניית אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.