אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כתיבה שיווקית - טיפים למתחילים

 

בין אם אתם מנהלים חברה, עובדים במחלקת השיווק או בכל תחום אחר אשר קשור להפקת תכנים ללקוחות, אם החלטתם שהגיע הזמן להחשף לתחום של כתיבה שיווקית, החלטה נבונה אגב,במאמר זה תוכלו ללמוד על כל הכללים העיקרים המנחים כתיבה שיווקית נכונה.

 

כתיבה שיווקית - לזכור מהו המסר:

כתיבה שיווקית היא לעיתים גלויה ולעיתים סמויה. כאשר אתם כותבים ניוזלטר של החברה, אין טעם להסוות את העובדה שמדובר כאן על כתיבה שיווקית מכוונת מטעם החברה הרי הלקוחות לא מפגרים! ואילו כאשר מדובר על מודעת תדמית בעיתון, בה אתם מנסים ליצור רושם של כתבה אובייקטיבית שנבחרה או אפילו נבחרה על ידי עורכי המערכת ולא קשורה אליכם - שם יש להקפיד לשמור אכן על אנונימיות אבל עדיין לזכור - כתיבה שיווקית נועדה להעביר מסר! אסור שהוא ילך לאיבוד בשום פנים ואופן! כתיבה שיווקית נועדה להבהיר לקוראים כי יש שירות חדש, חברה חדשה או מוצר חדש או קיימים מזה זמן רב והם טובים יותר, מתאימים לך דווקא כעת וכו'. אלו מסרים פרסומיים אשר צריכים לעבור בצורה ברורה ברצף הטקסט הכביכול לא מכירתי נטו. לכן, בדקו את עצמכם לגבי העברת המסר וודאו שהוא בולט בכל פסקה ואפילו בכל כותרת.

כתיבה שיווקית - לזכור מיהו הקהל:

כתיבה שיווקית נועדה לקהל מסויים ולא רק לציבור הרחב באופן גורף. יש הבדל בין כתיבה שיווקית שנועדה לשכנע לקוחות קיימים לשדרג מוצר לבין כתיבה שיווקית שנועדה לשכנע קהל יעד להצטרף בכלל לחברה. שימו לב שאתם מדייקים ככלהאפשר עם קהל היעד ומבהירים לו את המסרים בצורה אותה הוא מבין. כתיבה שיווקית לפי קהלים לא מדברת רק על ההתאמה לסטאטוס של הקהל מבחינת המוצר - שיכיר אותו, שיהיה חבר במועדון, שישדרג, שיגדיל את הרכישות ועוד אלא כתיבה שיווקית ממוקדת קהל יעד היא כתיבה שיווקית העושה שימוש במילים, ביטויים, מושגים מקצועיים ואפילו סלאנג של קהל היעד. דוגמה להתאמה כזו היא לכתוב לצעירים - חבל על הזמן, אין על החטיף הזה! לא הייתם כותבים בצורה זו למבוגרים ובוודאי שלא לקהל של מורות אבל לצעירים כן כי זו השפה שלהם! ואתם, באמצעות כתיבה שיווקית, מתאימים את עצמכם אליהם.

כתיבה שיווקית - להניע לפעולה:

כתיבה שיווקית נועדה להניע את הקורא לפעולה לכן לא מספיק לכתוב על נפלאות החברה או יתרונותהמוצר ו/או השירות הנפלא, יש ליצור הלימה (קשר) בין החברה לבין הקורא ולמסור נתונים כגון: ניתן לקבל יעוץ בחינם בסניפי החברה בי-ם, תל אביב וחיפה. או ניתן להזמין טלפונית במוקד (ואז למסור מספר) או באתר הבית ולמסור כתובת אתר.

כתיבה שיווקית - להזהר מסרבול יצירתי:

כתיבה שיווקית אמורה להיות קולעת, עניינית ומניעה לפעולה. אל תחשבו לרגעשאם יש לכם זמן ומקום אתם יכולים להתחיל להיות יצירתיים. קהל היעד לא זוכר תחושות כך שאם הטקסט הוא מאוד מרגש או מאוד מצחיק או מאוד מפתיע או מסקרן... זה לא ישמר בזכרונו. מה שכן ימשיך ללוות אותו זה המסר הרציונאלי העונה על הצרכים שלו.

 שירותי כתיבה שיווקית לא באים בגפם. חברות שונות המתמחות בשירותי בניית אתרים ישמחו להעניק לכם את כל מה שאתם צריכים - בשביל שאתם תשארו אצלם, וגם בשביל שלא תחפשו שירותים נוספים באף מקום אחר. חבילת השירותים כוללת לעתים שירות אחסון אתרים , שירות קידום אתרים , ליווי צמוד של אנשי שיווק באינטרנט אשר מנהלים עבורכם את תהליך השיווק וכן את תהליך פרסום באינטרנט וכמובן - שירותי קידום אתרים . למרות זאת, ישנם לעתים בעלי אתרים אשר מעדיפים לקחת פיקוד בעצמם ולומדים במסגרת קורס קידום אתרים את הכלים הנחוצים להם בשביל לשלוט בתהליך הפרסום של האתר שלהם.

 


אודות מחבר המאמר

רשת123 - בניית אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.