אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה זה כתיבה שיווקית?

 

מה זה כתיבה שיווקית? היכן לומדים כתיבה שיווקית? למה כדאי ללמוד כתיבה שיווקית? והכי חשוב - מהם האפשרויות העומדות בפני מי שלמד כתיבה שיווקית וצב מיומנות בתחום? כל זאת ועוד במאמר הבא בנושא כתיבה שיווקית - מקצוע חדש.

 

מה זה כתיבה שיווקית?

כתיבה שיווקית זה תחום כללי שמכסה את כל התקשורת בין חברה או ארגון מסויים לבין קהל היעד, מועדון הלקוחות, חברות משקיעות, חברות המקיימות קשרי שיתוף פעולה, יבואנים, מפיצים, קניינים וכל בעל תפקידים אשר דרכו ניתן לקדם את החברה המסחרית. כתיבה שיווקית מכסה את כל החומר הכתוב היוצא מכתלי החברה: חוברות, מצגות, מיילים, ניוזלטרים, גלויות, כרטיסי ביקור ועוד. כתיבה שיווקית הוא תחום שמכסה את תחומי האחריות הבאים: ניהול קשרי לקוחות, ניהול קשרי משקיעים ותורמים, תרגום מסמכים, כתיבה לאתרי הבית, עריכת תכנים, אחריות על החזות של האתר, המסמכים, ביתנים בתערוכות ועוד. כתיבה שיווקית היא כיום אחד התחומים היותר מבוקשים בחברות הייטק ובחברות המנהלות קשרי סחר ובעיקר קשרי יוצא עם מדינות אחרות.

איך לומדים כתיבה שיווקית?

יש כיום כמה מסלולים להכשרה לתחום של כתיבה שיווקית. אמנם כתיבה שיווקית עדיין לא חדרה לאקדמיה, בעיקר מאחר ומדובר על תחום התמחות חדש, ניתן להגיע לתחום של כתיבה שיווק דרך מסלולים שונים כגון: לימודי שיווק, לימודי תקשורת, לימודי עיתונאות, קופירייטינג ועוד. כתיבה שיווקית היא בעיקר תחום עיסוק עבור מי שיודעת אנגלית על בוריה, מעבר לעברית רהוטה ואף יודע עוד שפה או שפות נוספות ברמת שפת אם. מאורח והתחום של כתיבה שיווקית כולל ניהול תקשורת עם חברות ממדינות שונות - לשפה יש חשיבות עליונה במקצוע זה.

מהן ההזדמנויות העומדות בפני מי שלמד כתיבה שיווקית:

יש דרישה לאנשים מיומנים במקצוע של כתיבה שיווקית בקרב חברות יצואניות, תאגידים בינלאומייים, חברות הייטק, חברות פינסיות ועוד. כמו כן, בעקבות הדרישה לאנשים בעלי ידע וניסיון בכתיבה שיווקית, קמו חברות העוסקות במתן שירותי כתיבה שיווקית כך שניתן לעבוד גם במסגרת חברות אלו. כמו כן, אנשים שיש להם את הידע והניסיון יכולים להתחיל לשווק את עצמם ישירות מול לקוחות ובעיקר דרך אתרי דרושים באינטרנט ולעבוד ככתים שיווקיים "פרילנסרים" / פרוייקטורים עבור חברות וארגונים.

טיפים ועצות למי ששואף להתפתח בתחום של כתיבה שיווקית:

יש כיום לא מעט ספרות מקצועית בתחום, כדאי לרכוש לפחות ספר אחדמקצועי וכן לקרוא כמה שיותר מאמרים באינטרנט בתחום של כתיבה שיווקית. יש כל מיני אסכולות וכל מיני מגמות בתחום של כתיבה שיווקית וככל שתקראו ותלמדו יותר - כך יהיה לכם יותרמה להציע. כמו כן, יש כיום סדנאות, סמינרים, ימי עיון וקורסים בתחום, כדאי לברר לגבי זה כי זו דרך טובה ללמוד ולהשתפר. כמו כן, מי שרוצה להתחיל ללכת לראיונות עבודה או לשלוח קורות חיים, כדאי לו להכין תיק עבודות ובו מיטב התכנים שהוא כתב וערך להראות כרפרנס - כדוגמאות למה שהוא מסוגל לייצר.

 

 אם תפתחו את האינטרנט ותחפשו את צמד הביטויים בניית אתרים או אחסון אתרים - תוכלו למצוא שפע של חברות מובילות בתחום. השירותים הללו הפכו לשירותים זולים יחסית מאשר שירותים כמו פרסום באינטרנט או שיווק באינטרנט - שהפכו ליקרים יותר. קידום אתרים לדוגמא הוא אינו שירות זול בכלל לאתר שלכם, משום שהוא דורש מיומנות ומקצועיות רבה. קורס קידום אתרים הוא אינו קורס פשוט, ולא כולם מצליחים לעבור אותו בהצלחה ולהיכנס לשוק העבודה במרץ. לכן מעטים האנשים בתחום קידום אתרים אשר יעניקו לכם עבודה מקצועית ואיכותית של קידום אתרים - וכאן האיכות עולה לכם הרבה כסף.

 


אודות מחבר המאמר

atarCenter בניית אתרים באינטרנט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.