אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כתיבה שיווקית באינטרנט - טיפים ועצות

 

כאשר מדובר כיום על כתיבה שיווקית ידוע לכל כי כתיבה שיווקית אכן נועדה להגביר את העניין של הלקוחות הפוטנציאליים, בין אם מדובר על לקוחות קצה או על משווקים, יבואנים, חברות מסחריות המחפשות אחר השקעות חדשות ועוד. כתיבה שיווקית היא שילוב של כתיבה פרסומית משכנעת יחד עם חומר הסברה ו/או כתיבה טכנית המפרטת את היתרונות של המוצר או השירות עם דגשים על הוראות שימוש, תנאים וכו'.

 

הכל כיום מתבצעבתנאים של תחרות קשה ולכן לכל דבר ונושא מוקשת מירב תשומת הלב. אך בעוד אנשים מכירים בתחום של כתיבה שיווקית כעוד דרך להגביר את המודעותוליצור עניין במוצרים או שירותים של חברה מסויימת באמצעות טקסטים באתר הבית, בניוזלטרים הנשלחים במייל, באמצעות חוברות, פלאיירים ומצגות, חשוב לדעת כי כתיבה שיווקית יכולה לתרום רבות גם בנושא של קידום אתרים. כן כן, כתיבה שיווקית הינה עוד עריץ אמנם משני אבל עוד ערוץ לקידום אתרים במנועי החיפוש.

 

כתיבה שיווקית לא נוצרה במיוחד בכדי לקדם את הנושא של קידום אתרים ברשת אבל כל טקסט שנכתב ועולה לאתרי הבית יכול הרי לקדם את האתר במנועי החיפוש ולעיתים, כאשר מנהלי האתר אינו יודע דבר בתחום של קידום אתרים - טקסטים אף יכולים לפגוע בניקוד של אתר אינטרנט. כאשר אתר בנוי כמו שצריך על פי המודל המקובל כיום של אתר אשר יש לו סיכוי להבחר על ידי מנועי החיפוש לראש רשימת עמודי התוצאות (היינו כשהאתר הוא אתר ממוקד, כשהטקסטים מנוסחים נכון ונכתבו ב-HTML וכו') גם כתיבה שיווקית יכולה להוסיף עוד יתרון לתהליך של קידום האתר.

 

כאשר מוסיפים טקסטים פרי כתיבה שיווקית למסגרת אתר אינטרנט קיים, אם הטקסטים ממוקדים בנושא בו מתרכז האתר ואם הטקסטים מזכירים במפורש מילים וביטויים אשר הגולשים נוהגים לחפש לעיתים קרובות (כמובן שמדובר על מילים וביטויים אשר קשורים לתחום העיסוק של האתר) אזי שגם כתיבה שיווקית בעצם תורמת להעלאת הניקוד של האתר במנועי החיפוש.

 

אם האתר עוסק לדומה בתחום של תיירות. נניח שאתם מנהלים אתר בו מוצעים דילים לחו"ל, חופשות בארץ, השכרת רכב וכל המוצרים והשירותים הקשורים לתיירות. ככל שיהיו באתר יותר טקסטים ממוקדים אותם גולשים מחפשים באתר, טקסטים בתחום של תיירות פנים ארצית, תיירות לחול, דילים חמים, אתרי נופש ותיירות מומלצים ועוד, ככל שיהיו יותר ויותרמאמרים מקצועיים, כתבות, חדשות, רעיונות וכמובן טקסטים שיווקיים ממוקדים בנושאים החמים המצויים באתר כפי שאנשים מחפשים כך הסיכוי לקדם את האתר במנועי החיפוש גדל.

 

חשוב כי הטקסט של כתיבה שיווקית יהיה כמה שיותר קרוב לשפה של האתר כולו כך שהוא לא יראה פתאום "גבוה מידי" או תלוש יחד עם זאת - כתיבה שיווקית אמורה לביות אסתטית יותר, פרסומית יותר, מושכת יותר לכן אנשים משקיעים מאמצים ואף משאבים מיוחדים בכדי ליצור טקסטים שיווקיים נכונים.

 

אם אתם בתהליכים לבניית אתר שלכם, ודאי כבר נושא התקציב עלה לפרק. לא רק לנהל תקציב לאתר אינטרנט בימינו, בייחוד כאשר שירותים נחוצים כמו בניית אתרים , אחסון אתרים , קידום אתרים ועוד - הם שירותים נחוצים ורצוי שיהיו מקצועיים. אז מה בכל זאת אפשר לעשות, בלי להסתבך בהוצאות רבות? אם תשאלו אנשים מהתחום, תגלו כי יש כמה כלי פרסום באינטרנט חינמיים למהדרין! כלים אלו, אם תשכילו להשתמש בהם בצורה הראויה והנכונה, יוכלו לשחק תפקיד של שיווק באינטרנט בו בזמן. אחד מהכלים הפופולאריים הם כלי תוכן להפצה נרחבת ברשת. חברות וארגונים משתמשים בכלי המכונה כתיבה שיווקית - תכנים שיווקיים אודות שירותים ומוצרים מתפרסמים בתפוצה רחבה באתרי תוכן, אתרי מאמרים, בלוגים, רשתות חברתיות ועוד. אלו הם פלטפורמות חינמיות לפרסום זמין ומהיר של תכנים - והרווח הוא כולו שלכם. אם תרצו קצת לקדם את האתר שלכם במנועי חיפוש, תוכלו לשכור שירותים של מקדמי אתרים מקצועיים. אך אם התקציב אינו מרשה לכם זאת - תוכלו ללמוד את התחום בכוחות עצמכם. קורס קידום אתרים וירטואלי הוא קורס די מבוקש, תוכלו ללמוד הרבה כלים שימושיים לקידום עצמי שלכם ברשת - וזה בחינם! ההשקעה שלכם היא לא כספית, אפשר לומר אף יקרה הרבה יותר - תצטרכו להקדיש זמן רב, סבלנות, וריכוז. שיהיה בהצלחה!

 

 


אודות מחבר המאמר

starweb בניית אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.