אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך להתחמק משאלות, רטוריקה, דיבייטינג, איך להתחמק מלתת תשובות, מהי התחמקות אלגנטית מתשובה, התחמקות משאלות, מהי שאלת הסחה, התחמקות מתשובות, משא ומתן, פוליטיקה

התחמקות מתשובות, משא ומתן, רטוריקה, דיבייטינג, איך להתחמק משאלות, איך להתחמק מלתת תשובות, שתילת מחשבה, מניפולציה

וכאן אבאר עוד שיטה, כיצד באפשרותך להתחמק מלספק תשובות לשאלות שאין ברצונך לענות עליהן. כי לפעמים שואלים אותך שאלות, שאין ברצונך לענות עליהן. וזה לאו דווקא שאלות הרות גורל, אלא מדובר אפילו על שאלות סתמיות.

כגון לדוגמא שמישהו שואל אותך שאלה על החיים האישיים שלך, או שמישהו דוחף את האף שלו ומתעניין יותר מידי, במשהו שאתה לא רוצה שהוא יתעניין בו (מתי את מתחתנת? איך היה באירוע? איפה אתה עובד? וכיו"ב). או במקרים קיצוניים יותר, כגון במצב של דיבייטינג (ויכוח) שבו מנסים להתקיל אותך בשאלות שונות, וברצונך להתחמק מתשובות לשאלות האלו. והשאלה היא, כיצד באפשרותך לבצע התחמקות אלגנטית, מהצורך לתת תשובות למה ששואלים אותך, כאשר פשוט לא בא לך להתחיל לספק תשובות?

והתשובה לכך היא, שהדרך להתחמק משאלות, היא על ידי זה שאתה משיב תשובה סגורה כללית ושאינה מוגדרת, ולאחר מכן אתה ממשיך ומסיים את התשובה שלך, בשאלה פתוחה וחוזרת לצד הנגדי.

ואסביר: בעקרון עליך לדעת את האמת, והיא, שאתה לא באמת חייב לענות למה ששואלים אותך. ז"א אם אין ברצונך לענות לשאלה כלשהי, באפשרותך פשוט להשיב "אני לא רוצה לענות לשאלה הזאת" או "אני מעדיף שלא להתייחס לשאלה הזאת" או "אולי תשאל משהו אחר" וכיו"ב. דהיינו, האמת היא, שהאדם לא באמת חייב לספק תשובות לכל מה ששואלים אותו.

ואעפ"כ ישנם מצבים בחיים, שבהם אם לא תספק תשובה, זה עצמו יהיה סוג של תשובה. ז"א ישנם מצבים, שאם שואלים אותך שאלה ולא תענה תשובה, זה עצמו יגרום לכך שאולי יסיקו עליך מסקנות שונות, שאתה לא רוצה שיסיקו אותן עליך. ואם לא תספק תשובה, לפעמים זה גם יכול להשיג את המטרה ההפוכה. כי אתה לא רוצה לספק תשובה, כדי לא למשוך תשומת לב בנושא כלשהו שאין ברצונך לשתף אותו. ואם לא תשיב תשובה, ותעשה זאת בצורה הצהרתית של סירוב להשיב תשובה, לפעמים זה יגרום לכך שעוד יותר יתמקדו בנושא שעליו סירבת להשיב. ולכן לפעמים רצוי יותר לתת תשובה.

ואעפ"כ רצוי גם לדעת, כיצד באפשרותך לתת תשובה לשאלה, שלא יראה שאתה מתחמק מלספק תשובות, ואעפ"כ בו זמנית כן להתחמק מלתת תשובה, לשאלה שאין ברצונך להשיב לה וכיו"ב.

וכפי שאמרתי, אחת הדרכים לעשות זאת, היא על ידי זה שבעצם אתה עונה לשאלה ששאלו אותך, אבל אתה עושה זאת בצורה חכמה ומתוחכמת. דהיינו, אתה נותן תשובה שנראית כאילו היא עונה לשאלה, אבל באמת אתה נותן תשובה שיש לה ריבוי משמעויות, כך שבעצם היא לא באמת ענתה לשאלה. ובצורה הכללית יותר, ההגדרה היא, שאתה אמור לתת תשובה שאינה מוגדרת, כדי שאומנם מצד אחד יראה שנתת תשובה, אבל מצד שני לא באמת נתת תשובה מוגדרת שאפשר לגלות עליך משהו מוגדר.

ז"א השלב הראשון שצריך לעשות כדי להתחמק מלספק תשובות כאשר אין ברצונך לעשות זאת, הוא שעליך כן להשיב לשאלה (אם אתה מוכרח / מעדיף לענות כנ"ל), אבל על התשובה להיות תשובה שאינה מוגדרת ושאינה מדויקת, אלא תשובה כללית שאפשר לפרש אותה בכל מיני פירושים ושאפשר לתת לה משמעויות שונות וכיו"ב.

והדבר הנוסף שצריך לשים אליו לב, הוא שהתשובה תהיה תשובה סגורה ולא תשובה פתוחה. ז"א אל תוסיף בתשובה מידע שאינו הכרחי, שעלול להזמין שאלות נוספות על אותו הנושא. דהיינו, תחסוך במילים ואל תוסיף מידע שאינו הכרחי. אלא תשיב את התשובה הקצרה ביותר האפשרית, שיש בה את המידע ההכרחי ביותר לצורך התשובה. ובו זמנית תנסה לוודא שהמידע עצמו הוא מידע סטנדרטי, שאין לו יותר מידי משמעויות שונות.

ואחרי שהשבת את התשובה הקצרה ביותר, שיש בה את המידע ההכרחי ביותר, והסתמי ביותר, עכשיו עליך לעשות פעולה שתמנע את המשך התחקיר הלא רצוי. והפעולה היא או פעולת התחמקות גלויה, כגון לדוגמא "אני צריך ללכת" / "נדבר אחר כך" וכיו"ב. או בהנחה שאתה ממשיך את השיחה, אבל לא רוצה שימשיכו לשאול אותך שאלות, פשוט אפשר להשתמש במה שנקרא "ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה". דהיינו, פשוט תשאל אתה שאלה את הצד השני.

והשאלה עצמה יכולה להיות החזרה של השאלה המקורית לצד השני. כגון לדוגמא שואלים אותך מה שלומך? תענה "הכל טוב - ומה שלומך אתה?!" דהיינו, מיד תחזיר את השאלה אל השואל. ואם אתה רוצה לגרום לשואל ליותר מיקוד בעצמו במקום להת...

המאמר מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | דיבייטינג, דמיון מודרך ו nlp טכניקות שכנוע, תכנות התת מודע, לשכנע לקנות, פסיכוקיברנטיקה

הכנס לאתר ותהנה מעוד אימון עיסקי, תכנות התת מודע, לשאול שאלות, בנימוס, מרצה, שאלות למחשבה, פסיכולוג, אליעד כהן, מהי התחמקות אלגנטית מתשובה, התחמקות מתשובות ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר התחמקות משאלות, התחמקות מתשובות, מהי התחמקות אלגנטית מתשובה, רטוריקה, משא ומתן, פוליטיקה, ספרים nlp, לימודי דמיון מודרך

מאת מאמן אימון אישי / עסקי / ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | טכניקות שכנוע, שיפור מכירות, טיפול בהתנגדויות לקוח, איך לשכנע בחורות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.