אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

זוגיות במשבר - פיתרונות

כל זוג הנמצא במערכת יחסים זוגית יכול לחוות לעיתים גם זוגיות במשבר. הסיבות למשבר יכולות להיות רבות ומגוונות בין אם בפן הכלכלי, הנפשי-רגשי, חברתי ועוד. ברוב המקרים של זוגיות במשבר, ניתן למצוא דרכים שונות לטפל במשבר ולהגיע לעמק השווה.

זוגיות במשבר

זוגיות במשבר נובעת לרוב בגלל בעיות תקשורתיות שמובילות לתסכול ולכעס מצטבר אצל בני הזוג.   חשיבות רבה לטפל בבעיה ולשיפור את מערכת היחסים, אין להזניח את המשבר כי בהעדר טיפול בו רק יגדל ויתעצם, לרוב ניתן לפתור בעיות של זוגיות במשבר. במקרה של זוגיות במשבר כשבני הזוג לא מרוצים ולא נהנים ממערכת היחסים הזוגית שלהם והם רוצים לשפר את הקשר הזוגי שבניהם, כדאי לשני בני הזוג לפנות לטיפול זוגי היכול לעזור ולסייע לבני הזוג להביע את תחושותיהם ולהקנות להם כלים ליצירת תקשורת טובה יותר. הטיפול של זוגיות במשבר יערך לכל אחד מהם לחוד וגם לשניהם יחד.

טיפול זוגי

אמנם קיימות כיום מעט משפחות חד הוריות שלא כלול בהן גבר אך בדרך כלל זוגיות טובה היא בסיס לחיי משפחה. שני בני הזוג דואגים לביטחון כלכלי ורגשי אך יש זוגות שאין תקשורת ביניהם, וחוסר התקשורת מביא בדרך כלל לתסכול וכעס. מטרתו של טיפול זוגי הוא לסייע ולהביא שינוי במערכת הזוגית. בדרך כלל יש צורך בשינוי תפישתי, התנהגותי ורגשי של אחד או שני בני הזוג. טיפול זוגי צריך לכלול הבנה ומיקוד של זוג בני בבעיות שיש בקשר בהתייחס להיסטוריה האישית והזוגית ומתן כלים להתמודדות עם הקשיים בצורה יעילה.

פסיכולוגים

תחומי ההתמחות של פסיכולוגים שונים ומגוונים, ניתן למצוא פסיכולוגים קליניים המתמחים בטיפול בבעיות כמו חרדה ולחץ ובהפרעות נפשיות, יש פסיכולוגים רפואיים  המתמחים במתן טיפול למטופל ובני משפחתו כמו לפני טיפול רפואי כלשהו. פסיכולוגים ההתפתחותיים מטפלים  בתינוקות וילדים צעירים ולפעמים גם בהוריהם, פסיכולוגים חינוכיים העוסקים במתן ייעוץ לתלמידים הוריהם והמורים המלמדים אותם, הפסיכולוגים הארגוניים מסייעים לעובדים להשתלב נכון במקום העבודה, פסיכולוגים שיקומיים המעניק טיפול לנפגעי מחלות קשות, טראומות ותאונות; וגם פסיכולוגים קוגניטיביים  שעוסק בבעיות זיכרון, למידה, קשב וריכוז ועוד. מי שפונה לפסיכולוג צריך לדעת שהפסיכולוג אינו רופא ואינו רשאי לתת מרשמים לתרופות פסיכיאטריות.


אודות מחבר המאמר

אקסטרה - קידום אתרים בגוגל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.