אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

4 דברים שרצוי לדעת בטרם טיסה לפריז

 

בטרם טיסה לפריז, או שמא בעצם בטרם טיסה לכל מקום נוסף רצוי לרכוש ידע על מספר דברים בסיסיים בדבר המדינה והעיר שהולכים לבקר בה. קצת מידע כללי תמיד מועיל ועוזר להתמצאות, ואפשרי להבחין בשוני בתחושה שבין טיול בעיר לאחר טיסה לפריז כשמכירים את פריז לבין התחושה בסיום טיסה לפריז כשמגיעים ולא מבינים דבר או חצי דבר לא על פריז ולא על צרפת.

קצת על העיר – פריז היא אחת הערים הגדולות באירופה ובירתה של צרפה. היא בת 2.2 מיליון תושבים ובאזורה מתגוררים בערך 12 מיליון תושבים. לרוב בזמן טיסה לפריז אפשר להבחין  מהחלון(בזמן הנחיתה כמובן)   בנהר שעובר בליבה של העיר - נהר הסיין. פריז היא בעצם אחת הערים היפות והרומנטיות ביותר בעולם. והיא נחשבת למאוד משפיעה בתחומי התרבות, האופנה, העיצוב והמזון, היא מהווה בית לחלק מחברות עיצוב האופנה והקוסמטיקה המוצלחות ברחבי העולם, וחוץ מזה לחלק מהמסעדות המוצלחות בתבל.

מזג אוויר -  עוד לפני טיסה לפריז, רצוי לבחון בדיוק מה האקלים הנוכחי במסגרת הזמן שבה  מתוכננת טיסה לפריז. האקלים בעיר באופן כללי הוא יחסית נוח. פריז נמצאת במערב אירופה ועקב כך בקיץ תיהנו מזג אוויר שבאופן יחסי לישראל הוא נוח, אך החורף הוא יחסית קריר בהשוואה לישראל. בעת החורף הטמפרטורה הממוצעת הינה בערך 6 מעלות, בקיץ הטמפרטורה הממוצעת היא בערך באזור ה23 מעלות.

באיזו דרך נעים בעיר– טיסה לפריז ברוב הפעמים תנחת בנמל התעופה הבין לאומי לזכר שארל דה-גול. מנמל התעופה ניתן לשכור מונית(עניין שאינו זול ברוב המקרים) או לבחור רכבת, קו B   ומשם להמשיך לנוע לכיוון העיר. הרכבות יוצאות לעתים קרובות, בערך כל  7 או 8 דקות יוצאת רכבת. על מנת להגיע ממקום למקום בתוך העיר כדאי להשתמש במערכת  התחבורה הציבורית היעילה של פריז.  מצויים 16 קווי מטרו בעיר שפועלים בין השעות 5 בבוקר ועד 12:30 בלילה, ויכולים להביא אתכם במהירות יחסית ממקום למקום בעיר. לחלק מהמקומות בעיר ההגעה ברכבת התחתית עשויה להיות מסורבלת וכדאי לבחון האם הגעה באוטובוס תהיה מהירה מעט יותר. רצוי להתעניין ולדעת על דרך הגעה מנמל התעופה למלון עוד בטרם טיסה לפריז כדי למנוע אי נעימויות בנמל התעופה. שירותי המטרו והאוטובוס הם בחינם לזאטוטים עד גיל  4, ילדים קטנים בגילאים 4-9 עשויים לבצע רכישה של כרטיסיה בחצי ממחיר הנסיעה.

מסמכים וניירת -  לטיסה לפריז ולזמן שבו תהיו בעיר יש להצטייד במסמכים הבאים: דרכון כמובן, פוליסת ביטוח(במידה ויש לכם בעיות ביטוח ייחודית כדאי להיוועץ יחד עם חברת הביטוח לפני הנסיעה ולוודא שעניין הפוליסה מוסדר עוד לפני הטיסה לפריז), העתקים של כרטיסי טיסה, דרכון, פוליסת ביטוח וכל מסמך נחוץ אחר שאתם נושאים עליכם. מומלץ שלא לקחת רכב במהלך השהות בעיר מאחר שהתנועה בעיר בדרך כלל פקוקה ומסורבלת, במידה וברצונך בכל זאת  להשכיר רכב במסגרת זמן השהות בעיר רצוי לוודא כי בידיך רישיון נהיגה בין לאומי(נושא שכדאי להסדיר טרם טיסה לפריז). מדובר בעניין מאוד קל להסדרה, יש להגיע לאחד מהתחנות להנפקת רישיון נהיגה בינלאומי ביחד עם רישיון הנהיגה שלך(לעוד מידע לחץ כאן). השירות כרוך בתשלום, והמחיר משתנה מגוף לגוף. הגופים המורשים להנפיק רישיון נהיגה בינלאומי הם טלדור , ומ.מ.ס.י. במידה וברצונך לשכור רכב כשאתה טס לחו"ל(במקרה הזה – טיסה לפריז).יתרה מזאת, לאחר טיסה לפריז רצוי להסתובב בעיר כשכל המסמכים נמצאים עליכם. ניתן להסתיר אותם בפאוץ' מתחת לבגדים. בנוסף ברוב המלונות קיימת אופציה להשאיר מסמכים וכסף בכספת, במקרה מסוג זה כדאי להשאיר ברשותכם את  הצילומים של המסמכים(שהכנתם מבעוד מועד לפני הטיסה לפריז) ולהשאיר בכספת הבטוחה את הניירות המקוריים.


אודות מחבר המאמר

מקווה שנהנתם מהמאמר.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.