אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אוכל דרוזי – גם בריא וגם טעים

 

הדרוזים מתגוררים בכפרים בצפון הארץ, בכרמל ובגליל והם מהווים חלק מכלל העדה הדרוזית המתרכזת גם בסוריה וגם בלבנון. העדה הדרוזית בארץ נקלטה היטב בנוף החברתי המקומי וחבריה משולבים הן בתחומי הפוליטיקה והכלכלה והן בתחומי הביטחון השונים של מדינת ישראל. בני העדה הדרוזית משרתים בצה"ל ביחידות לוחמות וביחידות עילית שונות ותרומתם למדינה מורגשת ביותר.

אוכל דרוזי מחומרים ותבלינים מקומיים

אוכל דרוזי, כמו התרבות הדרוזית כולה, מתחבר היטב למקורות המקומיים שלו כאן בצפון הארץ וניתן למצוא אוכל דרוזי אותנטי בכל כפר שתכנסו אליו. גם בכפרי הכרמל הגדולים דליית אל כרמל ועוספייה וגם בכפרי הגליל הקטנים יותר. אוכל הדרוזי מכינים בשילוב ייחודי של צמחי הארץ ותבליניה מה שהופך מתכונים דרוזים לבריאים ועשירים בטעמים מגוונים.

אוכל דרוזי הינו אוכל מסורתי שסודותיו מועברים מאם לביתה מזה מאות שנים וישנה הקפדה יתרה על סגנון הבישול כמו על המתכונים. למרות שבכל מטבח דרוזי כבר נכנסו חידושי הטכנולוגיה הקשורים בבישול והכנת מזון, הרי שבפועל קיימות שיטות עתיקות רבות בהכנת אוכל דרוזי שלא השתנו. שילוב מיוחד זה של מתכונים דרוזים מסורתיים עם שיטות בישול עתיקות והיכולת להתאקלם עם החדש והמודרני בכל הנוגע לאיבזור המטבח הפך את האוכל הדרוזי לכל כך נגיש ולכל כך פופולארי.

מתכונים דרוזים מסורתיים

מתכונים דרוזים מסורתיים ישנם רבים ובינהם ניתן למנות את עלי הגפן הממולאים, מג'דרה דרוזית, אורז דרוזי, רול דרוזי וכדומה. כשנכנסים לכפרי הכרמל בנסיעה ניתן להבחין בלבלוב הגפנים שבצידי הדרכים ובעצם כמעט בכל מקום. מעלי הגפן מכינים הדרוזים את אחד המאכלים הידועים ביותר של העדה – עלי גפן ממולאים.

עלי גפן ממולאים הם אוכל דרוזי אותנטי. את העלים ממלאים באורז ובבשר טחון, עגבניות ובמספר תבלינים. את הבלילה מכינים באופן מסורתי כאשר את האורז משרים במים פושרים למשך שעה ולאחר שמסננים מוסיפים את התבלינים והבשר. את העגבניות חותכים לקוביות קטנטנות ומערבבים הכל יחד. לאחר מכן ממלאים את העלים ומגלגלים אותם לרצועות ומכניסים לסיר גדול וממלאים במים עד לכיסוי העלים. מבשלים על אש קטנה כשעתיים והעלים מוכנים.

מתכונים דרוזים נוספים ניתן למצוא במקומות רבים והכי חשוב הוא שאם ברצונכם לאכול אוכל דרוזי טעים ובריא ניתן להתארח בבתים מקומיים בכפר דליית אל כרמל וליהנות לא רק מן האוכל הדרוזי המיוחד אלא לגלות תרבות שלמה המוצפנת בין בתי הכפר ואנשיה. האירוח הדרוזי יחשוף בפניכם עולם תרבותי שלם של מנהגים מסורות והיסטוריה עתיקת יומין.

מתכונים דרוזים או אוכל דרוזי יכולים להיות שער נפלא לתרבות הדרוזית ולהיסטוריה שלה. אז אם אתם מתכוננים להגיע להרי הכרמל בתקופת הפריחה או בחגים או בסתם יום של טיול ברמת הגולן, תוכלו ליהנות משלל המאכלים, המתכונים והתרבות של עדה מיוחדת במינה זו.


אודות מחבר המאמר

יונתן בלוגר וכותב מאמרים וביקורות בנושא טיולים בארץ ומקומות בילוי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.