אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עורך דין גירושין: להישאר או ללכת?

 

כל עורך דין גירושין נשאל לעיתים קרובות מידי את השאלה הבאה: "האם כדאי להישאר או ללכת?". מדובר בתהייה של אחד מבני הזוג, האם לבצע את הצעד המכריע וליזום גירושין. כל עורך דין גירושים  יודע כי מדובר בסיטואציה קשה מאוד, שנהיית מסובכת ומורכבת כאשר מעורבים ילדים.

לא מעט זוגות מוותרים על אושרם האישי לטובת יציבות המשפחה. עו"ד גירושין לא יוכל להכריע את הכף. הוא אינו הפסיכולוג שלכם, אבל הוא יוכל לשפוך אור על כמה נקודות חשובות. ישנם זוגות המאמינים כי המשפחה היא מעל הכל, לא משנה כמה ריבים וכמה קונפליקטים מכוערים יש בין בני הזוג. אך מחקרים שנעשו מראים, כי ילדים של בני זוג אוהבים, בנישואין יציבים ותומכים, יגדלו להיות מבוגרים יציבים יותר, שפחות נוטים לדיכאון. ילדים אלו יפתחו, קרוב לוודאי, מערכות יחסים רומנטיות ובריאות.

עורך דין גירושין מראה גם את הצד השני של המטבע - ילדים אשר חשופים לחיי נישואין עם מתח רב, נוטים להיות עצבניים יותר. הם מפתחים בעיות משמעת ביחס לילדים הגדלים אצל בני זוג גרושים החיים בנפרד. מחקרים מראים כי גם כושר השיפוט של ילדים אצל גרושים נוטה להיות טוב יותר מאשר אצל ילדים הגרים עם זוג הורים בעייתי, שבוחר להישאר יחדיו.

מצד שני, עורך דין גירושין אומר כי יש ערך רב בהשארת המשפחה שלמה ולא בפירוקה. ילדים לומדים כך להתנהג בתרבותיות אחד כלפי השני, גם במצב שבו הם נסערים, עצבניים ואומללים. מאידך, יש ספק רב ביכולתם של זוגות להתנהג בצורה תרבותית ונאה גם בריבים מכוערים, כאשר הטורים עולים. במידה ותחליטו להישאר בנישואין אומללים, יתכן שתחשבו שזה נעשה לטובת הילדים. אך מה יקרה כאשר הם יפרשו כנפיים ויעופו מהקן? האם מדובר בהסכם נישואין אשר "פג תוקף" כאשר הילדים גדלים ועוזבים את הבית? האם אז ילדיכם יקבלו בהבנה את גירושיכם?

עורך דין גירושין מספר על מחקר מסוים, המראה כי האפקט המטלטל של גירושין על סטודנטים צעירים אינו קטן מהאפקט הנוצר על ילדים קטנים.   כפי שאתם רואים, הדעות חלוקות בנושא של גירושין. אין תשובה "נכונה" ואין תשובה "לא נכונה".  חשוב שתחליטו מה טוב בשביל ילדיכם. לפני כן חשוב לעשות רשימה ולבחון את כל היתרונות והחסרונות, מכל הכיוונים ומכל הצדדים. כל זאת בהנחה שנישואיכם אינם מלווים בהתעללות אלימה, פיזית או מילולית. לכן, בחנו את הסיטואציה היטב, לפני שאתם שוברים את הכלים. 


אודות מחבר המאמר

מוגש בחסות שרונה בן זאב עו"ד לענייני משפחה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.