אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מושבים שרון: הירוק הלא רחוק

מושבים בשרון הינם פופולאריים כבחירת אזור מגורים בקרב זוגות צעירים. זוגות צעירים שרוצים להתרחק מהרעש וההמולה של המרכז מוצאים עצמם לא אחת עוזבים את תל אביב הרצלייה או רמת גן ועוברים לאזורים ירוקים יותר, "בריאים" כמו מושבים בשרון. מקומות כמו צורן תל מונד וקדימה הם אטרקטיביים במיוחד עבור משפחות צעירות היות ויש בהם את התשתיות המתאימות לגידול ילדים כמו גנים, טיפות חלב וגינות בשפע, ובמקביל הם בעלי תשתית נוחה המובילה למרכז.

קחו למשל את קדימה. קדימה הינו אחד מבין מושבים בשרון, מקום בעל קסם אמיתי, שקט וירוק מחד אך קרוב מאוד לכביש עורקי המוביל לכביש 4 משם ניתן לצאת לתל אביב ויתר מרכזי העבודה – הייטק ותעשייה.

המרחק בין קדימה לתל אביב הוא כחצי שעה, רבע שעה מאזור ההייטק של רעננה- כפר סבא, וכחצי שעה מאזורי ההייטק בפתח תקווה. בבוקר, אין מנוס מלהוסיף לעיתים עוד כעשרים דקות לכל כיוון , אך פקקי הבוקר הינם נכונים לכל מקום בארץ , אפילו אם מקום העבודה נמצא בעיר בה אתה גר.

בדומה לכך צורן הינה גם היא מועצה מקומית (למעשה צורן וקדימה נחשבות לאותה מועצה מקומי מאז 2003) וגם היא מצטיינת באיכות חיים מעולה שאין כדוגמה במרכז – גני הילדים, הגנים הירוקים, השקט והאווירה הכפרי לצד התשתית המפותחת... כל אלו הופכים את צורן למקום המאפשר לך "לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה". בשני המקומות, צורן וקדימה יש מרכזי קטנים אך בעלי כל מה שצריך- חנויות ייחודיות, סופר מרקט ובי קפה שכונתיים עם אווירה.

מושבים בשרון כמו קדימה וצורן הם מקומו בעלי  בתים פרטיים עם גינות , פלוס אמיתי עבור משפחה צעירה – אין כמו לגדל ילדים עם גינה. מגרשים פרטים ובתים בצורן וקדימה הם בעלי מחירים משתנים, מחיר של בית פרטי יכול להיות בין 3.5 מיליון ל-4 (ממוצע) תלוי בגורמים הרגילים כמו – עד כמה הבית מושקע, כמה כיווני אוויר, וכו'.  אין ספק שאין זה מהאזורים הזולים בארץ אך איכות החיים היא מהגבוהה בארץ.

באזורים אלו, בעיקר בחלקים הוותיקים יותר, ישנם גם דירות למכירה או השכרה. דירת משופצת ארבע חדרים יכולה לעלות כמיליון וחצי ( פלוס מינוס), בקיצור גם כאן לא פחות מהמרכז.

כלומר, מושבים בשרון אינם בהכרח יתרון מבחינת מחירים, אך איכות החיים היא קפיצה משמעותית לעומת המרכז המפויח והתעשייתי. לא נדיר לשמוע כי זוגות עם ילדים קטנים עוזבים את המרכז ועוברים לאזור השרון בגלל שאחד הילדים סובל מבעיות נשימה כרוניות, אשר נפתרות מהרגע שעוברים לאזור פחות צפוף עם פחות זיהום אוויר.

וכמה מילים על תל מונד לסיום: תל מונד הינה מושבה מפותחת הידועה בתשתיות החינוך המתקדמות שלה ובאיכות החיים שלה , בעיקר עבור משפחות צעירות. תל מונד כמו צורן וקדימה הינה מועצה מקומית, והיא קיימת מאז 1929 ( כמועצה מקומית מאז 1954). הרבה מהקרקע בל מונד מוגדרת כקרקע חקלאית, וחלק אחר שלה הינו מגרשים המיועדים לבנייה עקב התפתחותה והביקוש לגור בה. מחירי בתים בתל מונד דומים למחירים בקדימה וצורן – גם כאן היתרון לעומת המרכז הינו יותר באיכות החיים ולא בהכרח במחיר.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.