אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מושבים בשרון: סקירה קצרה

במאמר זה נערוך סקירה קצרה על מושבים בשרון – מקומות מגורים, מקומות בילוי, כבישים קרבה למקומות מרכזיים ועוד . כדאי לקרוא אם שוקלים מעבר לאזור השרון או אם רוצים להכיר את האזור קצת יותר לצורך השקעה חקלאית או אפילו חתונה.

מושבים בשרון – מקום טוב לחיות בו

וזו עובדה שאי אפשר להתווכח עמה – מושבים בשרון ממוקמים באזור ירוק, ששטח נרחב ממנו מוקדש לגידול תוצרת חקלאית ובאופן טבעי האוויר יותר נקי בו וזיהום האוויר לעומת ערים כמו תל אביב, רמת גן או פתח תקווה, נמוך יותר. לא פלא שזוגות רבים המתכננים להקים משפחה, או כאלו שכבר יש להם אחת, עורקים מאזור מרכז – תל אביב לאזור השרון. אזור זה שופע שטחים שמיועדים לבניי בתים, כך שיש כאלה שקונים מגרש ובונים בית מאפס, וגם ניתן לקנות וילות שמחירם משתנה לפי קריטריונים של נדל"ן. וילה בצורן או קדימה יכולה לעלות 4 מיליון, או 3.5 מיליון. דירת ארבע חדרים יכולה לעלות 1.5 , תלוי עד כמה היא משופצת ובאיזה אזורים היא נמצא. כאמור, הרבה משטחי אזור השרון מוקצים לאזורים חקלאיים. כאשר נוסעים לאורך כביש ארבע או כביש 2 הישן ניתן לראות עד כמה יפים הם השדות הירוקים והמטעים החקלאיים.

האווירה במושבים בשרון כמו צורן, תל מונד וקדימה מתאימה לנוף המקומי – מושבים ירוקים שקטים וכפריים עם אווירה נינוחה ורגועה. באזורים אלו יש תשתיות חינוכיות מצוינות של חינוך פורמאלי וגם חינוך בלתי פורמאלי.

מושבים בשרון והכבישים אל  המרכז

 האווירה הפסטורלית בתוך מושבים בשרון אינה מעידה על ניתוק או בדידות – כלל וכלל לא, בניגוד לאזורים מסוימים בצפון שמצטיינים ביופיים ובאוויר הנקי שלהם, אך מאידך מבודדים מערים מרכזיות ואפילו ממושבים, אזור השרון נהנה מקרבה למרכז מחד ומאידך מהיתרונות שיש בכפר.

הקרבה למרכז הובילה גם לתשתיות וכבישים מפותחים – כביש 4 עובר דרך כפר סבא, גבעת שמואל וצומת גהה – מרכזי עבודה גדולים וצומת עורקית. כמו כן ישנו כביש החוף העובר דרך מושבים בשרון אל תל אביב, ואופציה נוספת להגיע מאזור מושבים בשרון אל תל אביב היא דרך כביש שש שמתחיל באזור יוקנעם ומגיע לתל אביב עד באר שבע. כבישים אלו מובילים למוקדי עבודה כמו כפר סבא ורעננה ועוד –  בצומת רעננה יש אזור הייטק , בו עובדים אלפי עובדים. כמו כן המרחק לתל אביב הינו כשעה בבוקר – מרחק שאינו בהכרח עולה על פקקים עבור תושבים בערים הסמוכות לתל אביב (רחוב ז'בוטינסקי, למשל, העובר דרך בני ברק רמת ופתח תקווה עד לתל אביב, פקוק מאוד בבקרים).  וכך, בזכות התשתית המפותחת אפשר ליהנות מאיכות חיים גבוהה של אזור השרון, מבלי לוותר על העבודה במרכז.

מקומות בילוי

מושבים בשרון שופעים בבתי קפה ומרכזי קניות בשל האוכלוסייה הצעירה שבה, וכאן דווקא יש יתרון כלכלי לעומת המרכז היקר יותר. אם  בכל זאת לא רוצים לוותר על תל אביב כמקום בילוי מועדף אז כפי שציינו קל ונוח להגיע לתל אביב מאזור מושבים בשרון  כמו צורן, תל מונד וקדימה אל לב תל אביב. כמו כן אזור השרון הוא לעיתים קרובות בחירה מועדפת לקיום אירוע גדול כמו חתונה. הרבה אולמות עם גן מתקיימות בתוך מושבים השרון, מהסיבה הפשוטה שירוק ויפה שם וזה מאפשר לערוך חתונה יפיפייה תחת כיפת השמיים.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.