אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מושבים בשרון: ליהנות מכל העולמות

 

אזור השרון הוא אחד האזורים בארץ אשר "רוקדים על כל החתונות": מחד, מושבים בשרון נהנים מאיכות חיים גבוהה – אוויר איכותי, שטחים חקלאיים ירוקים נרחבים, ואווירה פסטורלי ורגועה, בעיקר אם משווים למרכז; ומאידך זהו אזור עם תשתיות חינוך מעולות, כבישים עורקיים המובילים לערי המרכז ואזורי ההייטק והתעשייה בארץ. כך שהאזור כולו נהנה מיופי המזכיר את צפון הארץ, אך מבלי לוותר על החיבור לחיים האורבאניים.

במאמר זה ניתן סקירה קצרה על שלושה מושבים בשרון , שהם בעלי מעמד של מועצה מקומית – צורן, קדימה ותל מונד. נסקור את היתרונות של המקום, את הקרבה שלהם לכבישים ואת המאפיינים הייחודיים שלהם. המשותף הוא שכל אחד מהם הינו מושב בעל בתים פרטיים המתאפיין בשקט כפרי. מושבים בשרון דוגמת אלו מושכים אליהם הרבה זוגות צעירים בגלל היתרונות שלהם למשפחות צעירות – אוויר נקי, גני ילדים ופארקים ירוקים, בתי ספר מצוינים, ואווירה נינוחה של מושב. כל אלו הם גורמים אטרקטיביים מאוד עבור זוגות הבאים מהמרכז הסואן והם שהופכים את אותם מושבים בשרון לאזור פופולארי למשפחות.

מבחינת נדלן, המחירים בכל שלושת מושבים אלו – צורן, תל מונד וקדימה – הם דומים. בשנת 2003 צורן וקדימה אוחדו למועצה מקומית אחת משותפת ואילו תל מונד הינה אחת הוותיקות מבין מושבים בשרון והיא קיימת מאז 1928 (ב-1954 קיבלה מעמד של מועצה מקומית).

תל מונד

תל מונד, הוותיקה שבין השלושה, הינה מושב שקיים מאז שנות העשרים של המאה הקודמת. את מעמדה כמועצה אזורית קבלה תל מונד  לאחר קום המדינה ב-1954. תל מונד ידועה בהיותה מושב אשר שם דגש מיוחד על החינוך, והחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי מפותחים מאוד. תל מונד כמו מושבים בשרון כמו צורן וקדימה נהנית מקרבה לכבישים עורקים כמו כביש החוף, כביש 4 – כבישים המובילים הישר למרכז ולתל אביב (כביש החוף).

קדימה וצורן 

 קדימה אוחדה עם צורן ב-2003 ושני היישובים נחשבים מועצה אזורית אחת. קדימה וצורן הם מושבים בשרון עם איכות חיים גבוהה מאוד – הרבה מהמשפחות חיות בבתים פרטים, באזור יש מטעים חקלאים ואוויר טוב יותר מאשר במרכז, אך יחד עם זאת המרכז הוא נגיש הודות לכבישים שהזכרנו קודם לכן. בשני יישובים אלו יש גני ילדים, פארקים ובתי ספר ויתר התשתיות שמשפחה צעירה צריכה.

מבחינת נדלן, בתים בתל מונד או במושבים אחרים בשרון לא בהכרח זולים יותר מבית פרטי במרכז – תלוי באיזה עיר במרכז. באופן כללי וילה יכולה לעלות בין שלושה לארבעה מיליון שקלים, או שניתן לקנות מגרשים במחיר זול יותר ולהתחיל בנייה עצמאית של הבית.

יתרון נוסף של מושבים בשרון הוא שיש בהם מקומות בילוי רבים וגם מרכזי קניות זולים ואיכותיים שנוהרים אליהם מכל הארץ – מקומות כמו שפיים, למשל, ידועים כמרכזי קניות נהדרים לכל המשפחה.

לסיכום, עבור משפחה צעירה מושבים בשרון כמו צורן, קדימה או תל מונד, הינם מקום שכדי לשקול לעבור אליו אם רוצים איכות חיים גבוהה מחד, ומאידך לא רוצים להתרחק יותר מדי מהמרכז, ורוצים לגור במקום נגיש למוקדי עבודה ולמרכז. החינוך באזורים אלו של מושבים בשרון, הינו ברמה גבוהה, נקודה חשובה נוספת שחשוב לציין אם חושבים לעבור אל מושבים בשרון. ולסיום אין מקום טוב יותר לערוך אירוע חגיגי כמו באולמו ובגנים הממוקמים בתוך מושבים בשרון. גם כאן הירוק הבלתי אופייני למרכז והנגישות לכל אזור בארץ בשל כבישים עורקיים- כל אלו משאירים את המושבים בשרון על המפה. 


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.