אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רישום בפנקס הפסיכולוגים

כללי:פנקס הפסיכולוגים הוא למעשה רשימה של פסיכולוגים המוכרים על ידי משרד הבריאות. הרישום נועד על מנת שיהיה מעקב ובקרה על מקצועות הפסיכולוגיה השונים ועל כן הרישום הכרחי לכלל העוסקים במקצוע. לאחר סיום התואר השני הרישום רלוונטי מכיוון שהוא נדרש על מנת לקבל מלגת התמחות המאפשרת ביצוע התמחות. התמחות ללא רישום בפנקס הפסיכולוגים: עקרונית, ניתן להתחיל התמחות ללא רישום בפנקס הפסיכולוגים, במסגרת "מתמחה ברישום זמני". התמחות זמנית זו מאפשרת לצבור עד כמחצית מתקופת ההתמחות (לאחר מכן חובה להירשם בפנקס הפסיכולוגים). אבל, רוב מקומות ההתמחות דורשים רישום בפנקס הפסיכולוגים בין אם לצרכי מלגת ההתמחות ובין אם לאו.

מה זה רישום זמני בפנקס הפסיכולוגיםרישום זמני הוא אישור זמני המאפשר קבלת מלגת התמחות ובהתאמה קבלה להתמחות. ניתן לקבל אישור זמני במידה והמבקש עומד בתנאי האישור הקבוע ורק תעודת המוסמך שלו טרם נמסרה לו. חשוב להבדיל בין "רישום זמני " המעיד על זכאות לתואר מוסמך טרם קבלת התעודה, לבין "מתמחה ברישום זמני" כפי שמוסבר בפסקה הקודמת. 

מה דורשת ההרשמה? רישום בפנקס הפסיכולוגים דורש סיום מלא של חובות התואר השני כולל הגשת התזה. כלומר, ניתן להירשם בפנקס הפסיכולוגים רק לאחר שהמוסד הלימודי סיפק תעודת זכאות לתואר מוסמך.הזכאות להרשמה ותהליך ההרשמה מוסברים  באתר משרד הבריאות,  ובאתר הסתדרות הפסיכולוגים בישראל ניתן למצוא מידע אודות אפשרויות התחלת התמחות בהקשר לרישום בפנקס באופן ידידותי ונהיר.  בבוא העת, מומלץ להסתכל על אתרים אלו.

איך נרשמים בפנקס הפסיכולוגים? יש להגיש בקשה באמצעות לשכת הבריאות המחוזית הקרובה למקום מגוריך או לפנות (בדואר רשום) ישירות למשרד הבריאות. בקישורים המומלצים ראו מסמך המפרט את תהליך הרישום ואת המסמכים הנדרשים אליו. הליך ההרשמה הינו תהליך בירוקראטי מורכב הדורש מסמכים רבים. על כן, חשוב להגיע להרשמה עצמה עם כלל המסמכים על מנת לא להגיע ללשכת הבריאות מספר רב של פעמים. טלפונים לבירורים: ניתן לפנות בשאלות למזכירות וועדת הרישום בפנקס הפסיכולוגים בימים א'-ה' בין השעות 11-14 בטלפון 03-5151166     

כמה זמן לוקח הרישום? במידה והכול תקין, הרישום לוקח כחודש בממוצע. אך כתבינו מהשטח מדווחים כי במקרים רבים ומצערים עלול תהליך ההרשמה להמשך גם מספר חודשים.  


אודות מחבר המאמר

דניאל גילון, מנהל פיתוח, פתרונות מתא"ם.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.