אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

התמחות בפסיכולוגיה קלינית

כללי:לאחר סיום התואר השני השלב הבא הוא שלב ההתמחות. שלב ההתמחות הוא השלב שבו עובדים במוסדות טיפוליים במטרה להתמחות בראיון, טיפול ואבחון. מבחינה מעשית, ההתמחות דומה במהותה לשלב הפרקטיקום רק שמספר הראיונות, הטיפולים והאבחונים רב יותר, וכתוצאה מכך האחריות גדלה.

איפה מתמחים? בכל הארץ: במרפאות לבריאות הנפש, בתי חולים, שירותי ייעוץ במוסדות להשכלה גבוהה, צה"ל, מכונים פרטיים, גופים פרטיים שונים ועוד.

חשוב לדעת! בתום תקופת ההתמחות ישנה בחינת סיום התמחות.

היקף ההתמחות? משך ההתמחות הוא ארבע שנים בהיקף של חצי משרה. ההתמחות מחולקת לשני חלקים: מסגרת מרפאתית ומסגרת אשפוזית. יש לעבוד לפחות שנה בכל אחת מהמסגרות, כאשר רוב המתמחים עובדים שלוש שנים במסגרת מרפאתית ושנה במסגרת אשפוזית (לא ניתן לבצע את ההתמחות המרפאתית והאשפוזית במקביל). שכר: עבודת ההתמחות נעשית בשכר, אבל הוא לא גבוה. לרוב שכר הבסיס נמוך ועובדים בפועל יותר שעות משעות התלוש. ישנם מקומות התמחות שבהם השכר גבוה יותר (למשל הצבא), אבל ברוב מוחלט של המקרים המתמחים עובדים בעבודה נוספת בהיקף של כחצי משרה.

מהם סיכויי הקבלה? בגדול-  100%, זה רק לוקח בממוצע שנתיים עד שמוצאים מקום.

איך מתקבלים? מגישים מועמדות לכלל מקומות ההתמחות, ממשיכים ישירות משלב הפרקטיקום או מוצאים פרוטקציה. תהליך הקבלה: על בסיס קורות החיים וההמלצות מוזמנים מספר מתמחים לראיון קבלה. הראיון משתנה בהתאם לאופי המוסד והמראיין, ויכול לנוע מראיון דינאמי בסגנון ראיונות הקבלה לתואר שני ועד לראיון עבודה פורמאלי.

מה צריך כדי להתקבל?

*באופן עקרוני, ניתן להתחיל התמחות גם ללא רישום בפנקס הפסיכולוגים במעמד של "מתמחה ברישום זמני".

טיפים:

  1. חשוב לנסות לקבל את ההמלצות כבר בסיום הפרקטיקום ולא רק בשלב שאתם רוצים להגיש מועמדות להתמחות, אחר כך כבר הרבה יותר קשה להשיג אותן.
  2. כמה מסובך ולא כיף ככה נכון- לסיים כמה שיותר מהר את התזה!
  3. לקראת סוף הפרקטיקום, לברר האם יש אפשרות להישאר להתמחות במקום. כמו כן, שווה להתחיל לבדוק את מי אתם מכירים בכל מקום התמחות, אין כמו קשר אישי ישיר "עוקף בירוקרטיה".
  4. ניתן להתקשר למקומות ההתמחות ולשאול האם בכלל יש טעם לשלוח קורות חיים, ייתכן ואין מקום וחבל על הבול. עם זאת, מרבית המועמדים שולחים לכלל המקומות למקרה שיתפנה מקום.
  5. תתכוננו לכך שמרבית הסיכויים שתאלצו להמתין תקופה עד לתחילת ההתמחות. תכננו תוכניות לזמן זה, שלא תתפסו לא מוכנים.
  6. ככל שמתרחקים מהמרכז קל יותר למצוא מקום התמחות, זה הזמן "להפריח את השממה".

אודות מחבר המאמר

דניאל גילון, מנהל פיתוח, פתרונות מתא"ם.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.