אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תחבורה ציבורית בלונדון - רעיונות שימושיים

 

מאחר ולא נהוג לשכור רכב בבריטניה עקב היפוך כיווני הנהיגה מרבית התיירים שטסים ללונדון נעזרים בשירותי התחבורה הציבורית של לונדון. התחבורה הציבורית בלונדון שיצרה לעצמה שם מפורסם בכל מה שקשור לדיוק ונוחות נסיעה היא בעצם אופציה מצויינת לנסיעה מנקודה לתחנה בתוך לונדון שהיא עיר גדולה, מערכת התחבורה הציבורית בלונדון מתחלקת ל2 ענפים מהותיים: מערכת האוטובוסים והרכבת התחתית המעולה של העיר. לאחר הטיסה ללונדון אפשר לעשות בחירה באילו מהם לעשות שימוש, הפעם אנחנו הולכים לדבר על הרכבת התחתית. אוליתופתעו בסיום הטיסה ללונדון לגלות שגם ברכבת התחתית הידועה יש לפעמים עיכובים אבל הם בלתי משמעותיים בעליל.

בשביל לתכנן את הנסיעות שלכם במהלך הטיסה ללונדון אתם יכולים להיעזר בכמה כלים. קודם כל ניתן לשאול את צוות הרכבת איך להגיע ממקום למקום, הם לרוב יפנו אתכם באדיבות אל הקו הנכון וגם ידעו את זמני הנסיעה והמסלול הקצר ביותר ליעדכם. בנוסף ניתן לבדוק בלוחות האלקטרוניים המפוזרים ברחבי המטרו את פרטי הנסיעות הקרובות וכיצד להגיע ליעדכם במידה ואתם רוצים לתכנן את הנסיעה לפני ההגעה לתחנת הרכבת, ניתן לבקש בכל בית מלון או תחנת מידע עלון מידע שבו מפורטים קווי הנסיעה התחנות ולוחות הזמנים של הרכבת התחתית. 

מומלץ מאוד למי שטס ללונדון ועושה שימוש ברכבת התחתית לא לשלם על כל נסיעה בנפרד, דבר אשר עלול לעלות לכם לא פחות מ4 פאונד לנסיעה, אלא להנפיק לעצמו כרטיס נסיעה אלקטרוני שמאפשר טעינה אוטומטית של נסיעות או כרטיסי מעבר חופשי לתקופת ימים קבועה מראש. דבר זה יוזיל בצורה משמעותית את הנסיעה עד ל1.9 פאונד, הנחה של חמישים אחוז. ההבדל הקיצוני הוא מכוון ותוכנן על מנת למנוע נסיעות בודדות ולעודד את השימוש בכרטיסים האלקטרוניים.

בקיץ יכול להיות דיי חם ברכבת התחתית בלונדון. אם הטיסה שלכם ללונדון מתוכננת לקיץ כדאי לדעת מראש שברכבת התחתית אין מיזוג אוויר והנסיעה עלולה להיות קצת לא נוחה בימים היותר חמים של השנה. בדרך כלל החום לא מגיע לרמות קיצוניות כמו בארץ אבל יש ימים חמים במהלך השנה שיכולים להפוך את חווית הנסיעה בתחתית ללא נעימה עבור הטסים ללונדון.

זמני פעילות השירות מתחיל בערך ב5 בבוקר בעיקר ביעדים מרוחקים יותר בפרבי העיר ומסתיים ב00:30 (כלומר זאת שעת היציאה של הרכבת האחרונה) בימי ראשון השירות מסתיים ב23:30.

בנוסף, במידה ואתם נוסעים בקבוצה של חמישה אנשים, אתם עלולים לגלות אחרי טיסה ללונדון שמונית לא יקרה בעבורכם בצורה משמעותית יותר מהרכבת התחתית, והיא יכולה להיות מהירה בצורה משמעותית יותר אם המרחקים בין היעדים שלכם הם קצרים.

שיטת הגבייה עבור השימוש בתחבורה הציבורית בלונדון עובדת לפי אזורי נסיעה לונדון מחולקת ל6 אזורי נסיעה וניתן לרכוש כרטיסי מעבר עבור כל אחד מהאזורים רוב הטסים ללונדון למטרות תיירות יצאו שהם לא צריכים לעשות שימוש בנסיעות שחורגות מאזורים 1 ו 2 אלא אם כן מתכננים לאחר הטיסה ללונדון יציאה מן העיר לעבר הפרברים שלה את כרטיס הנסיעה ניתן להטעין או בכרטיסה או בכרטיס מעבר חופשי ניתן לרכוש אחד כזה ליום 3 ימים או שבוע

צעירים מתחת לגיל 16 יכולים לנסוע באזורים 1-6 בעלות שעומד על  לירת סטרלינג אחת לנסיעה.

כרטיס אוייסטר(oyster) הינו כרטיס פלסטיק דיגיטלי אשר בו מטעינים נסיעות משולמות מראש. אפשר להסתייע בו כמעט בכל אמצעי התחבורה הציבורית בלונדון(מלבד מוניות) וניתן להזמין אותו טרם טיסה ללונדון מישראל.

ניתן גם לשלם בעזרת כרטיס האוייסטר בתעריף שהינו פר נסיעה, אולם התעריף לנסיעה יהיה משמעותית מאוד זול יותר מתעריף התשלום במזומן ברכבת התחתית.

באיזה אופן נעזרים בכרטיס לאחר טיסה ללונדון? בזמן העלייה לאוטובוס גע קלות עם הכרטיס על פני הקורא האלקטרוני כדי לוודא שהנסיעה נרשמה. ברכבת התחתית העבר את הכרטיס בנקודת הכניסה אבל וודא בנוסף שאתה מעביר אותו בנקודת היציאה מן הרכבת התחתית כדי שהכרטיס יהיה יכול לחשב את מחיר הנסיעה. במידה ולא תעביר את הכרטיס גם בנקודת היציאה הכרטיס עלול לעשות בעיות מאחר ומבחינתו הנסיעה עדיין נמשכת...בסופו של דבר יכול להיווצר מצב שבו הכרטיס חייב אותך עבור התעריף המקסימלי לנסיעה, וזה סתם בזבוז כסף מיותר.

הרכבת התחתית עוברת כרגע תקופת שיפוצים רצינית, מה שאומר שלעיתים קרובות מגוון תחנות נסגרות ונפתחות לסירוגין. ניתן לבדוק את מצב התחנות בטלפון: +44 (0) 20 7222 1234


אודות מחבר המאמר

תודה לכם 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.