אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אינטימיות במצבי חיים קשים

החיים מזמנים לאנשים מצבי חיים קשים. חלק מהאנשים נאלצים להתמודד עם מחלות קשות שתוקפות אותם פתאום באמצע החיים.

כשמחלה קשה פוגעת באחד מבני הזוג או באדם קרוב לנו אנו נאלצים להביט לסופיות של החיים מקרוב. הדבר מפחיד את רוב האנשים ובייחוד את האדם החולה. האדם החולה נכנס למעיין הלם או הכחשה של המצב וזקוק הרבה פעמים לתמיכת הקרובים לו.

תמיכה נפשית בצורה של ליווי רוחני או טיפול עם פסיכולוג , כמו גם טיפול זוגי יכולים לסייע להתגבר על ההכחשה ולתת משמעות נעימה יותר למצב המחלה.

טיפול זוגי המשלב טיפול פליאטיבי או ליווי רוחני מאפשר לשני בני הזוג להתמודד עם המשבר הגופני והנפשי. במצבים בהם קיימת סכנה לחיי בן או בת הזוג הקרובים לנו או ילדינו

בני זוג הורים וחברים יכולים להשתמש במצב המחלה כדרך להתקרב רגשית לאדם החולה. אנשים מסוגלים להגיד דברים שמעולם לא אמרו לאדם שממולם. מצבי מחלה קיצוניים מוציאים מאנשים את היכולות החבויות בהם ושמעולם לא השתמשו בהן.

בהרבה מקרים המחלה מכריחה את החולה להתמודד עם דברים לא פתורים בחייו.

לדוגמא: אב שמעולם לא היה קרוב לילדיו אבל כן אהב אותם בדרכו יכול היה לדבר בפעם הראשונה עם ביתו בת ה 35 על תחושותיו כלפיה. היא מצידה תמיד חשה שהוא דוחה אותה ומעולם לא יכלה לדבר עימו. המחלה אפשרה להם לשוחח שיחות מרגשות ולתקן את הרושם שהותירו היחסים ביניהם עליה ועליו.

 

ברמות העמוקות יותר אנשים שנפרדים מהחיים גם כן בוחרים צורת הפרדות אינטימית יותר ופחות. ליווי רוחני הוא תחום שעוסק בצורה בה האדם בוחר להיפרד מהסובבים אותו. הצורה בה האדם המתמודד עם מחלה מאפשר לסובבים אותו להיות קרובים אליו. מלווים רוחניים יודעים שאנשים שחווים בעיות עם האינטימיות הרגשית לא יתנו לקרובים אליהם להתקרב גם בתהליך המוות. מטרתו של ליווי רוחני טוב הוא לאפשר קשר עמוק יותר של האדם עם עצמו ועם הסובבים. נתינת משמעות עמוקה לחיים אפשרית כשקרובים אחד לשני.

 


אודות מחבר המאמר

איילת לוי B.A.E.d מלווה רוחנית מוסמכת מטעם ת.ל.ם. 

054-4990254

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.