אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ספא-מקור השם ועובדות היסטוריות

ספא הוא מקום שבו מבוצעים טיפולים הקשורים למים, הטיפולים יכולים להיות חיצוניים על-ידי טבילה במעיינות, אמבטיות, או בריכות - טיפול מסוג זה נקרא גם בלנאותרפיה (Balneotherapy). או פנימיים המבוצעים על ידי שתיית מים מינראליים הנובעים מן הקרקע של אתר הספא.

ספא - מקור השם

המונח ספא נגזר משמה של העיר ספא בבלגיה, הידועה עוד מימי הרומאים שקראו לכל האזור בו היא נמצאת "אקווה ספאדנה" שפירושו כנראה פיזור או התזה של מים. מים מינראליים שנובעים באזור שמשו עוד בימי הרומאים לריפוי מחלות הנובעות ממחסור בברזל. במאה השש עשרה ביקר בעיר ספא שבבלגיה האנגלי וויליאם סלינגסבי והתרשם מאוד מתכונות הריפוי של המים, הוא שב לאנגליה חיפש וגילה בחבל יורקשייר מעיין שכמו המעיינות בעיר ספא גם מימיו מכילים מלחי ברזל, הוא בנה מעל המעיין מבנה ובו באר לאגירת המים וקרא למקום בשם ספאו האנגלית(ספאו הוא הדרך בה קראו האנגלים לעיר ספא בבלגיה). זו התחלת השימוש במילה ספא כשמו של מקום שבו ניתן לקבל טיפולים הקשורים במים ולא רק כשמה של העיר בבלגיה. בתחילה שימש המונח רק למקומות בהם יש נביעה של מים הבריאים לשתייה אך במשך השנים הפך המונח לכל אותם מקומות המטפלים בגוף חיצונית ופנימית בעזרת מים. לפעמים נטען בעיקר בהקשר פירסומי כי השם ספא אינו אלא ראשי תיבות של הביטויים "Salus Per Aqua" או "Sanitas Per Aqua" שפירושם בריאות באמצעות המים, סביר להניח כי טענה זו איננה נכונה היות וביטויים אלו לא היו קיימים אלא רק בשלהי המאה העשרים ובודאי שאין להם שום עדות בתקופות קודמות.

ספא – עובדות היסטוריות

המנהג של טבילה במעיינות קרים או חמים על מנת לרפא מחלות או להקל על מכאובים ידוע עוד מימי שחר ההיסטוריה, חפירות ארכאולוגיות בקרבת מעיינות חמים בצ'כיה וצרפת, חשפו ממצאים של כלי נשק ופולחן השייכים עוד לתקופת הברונזה, גם בבריטניה נתגלו סימנים המעידים על שימוש במעיינות חמים עוד בתקופה של מלכי סלטיק. אנשים רבים מדתות ואמונות שונות ברחבי העולם משוכנעים כי רחצה או טבילה במעיין, באר, או נהר מסויימים תשפיע על מצבם הפיסי ועל טיהורם הנפשי. צורות שונות של טקסים שבהם מטהרים בעזרת מים היו קיימות אצל המצרים, הפרסים, הבבלים, האינדיאנים, היוונים והרומאים. גם היום מתקיימים טקסים דתיים שבהם מבוצע טיהור באמצעות מים אצל היהודים, הנוצרים, הבודהיסטים, המוסלמים וההינדואים. בטקסים אלו משתקפת האמונה עתיקת היומין בכוחם של המים להביא מרפא הגוף ולטהר את הנשמה.

טיפולי ספא

טיפולי ספא אינם מהוי סוג של תהליך רפואי, אך למרות זאת הם אמורים לעזור לבריאות הכללית של הגוף והנפש, בספא כפר הים קיימים טיפולים רבים ובהם טיפולי יופי, טיפולים הידרותראפיים, עיסויים, וטיפולים ארומתראפיים.

ספא כפר הים, מציע לאורחיו מבחר של טיפולים ועיסויים המיועדים לאלו שבריאותם הגופנית והרוחנית חשובה להם, יחד עם ההנאה הכרוכה בבילוי במתקני המים השונים ובהם בריכות שחייה(האחת פנימית מקורה ומחוממת בחורף, והאחרת חיצונית הפועלת בעונת הקיץ), מקלחות זרמים, מתקני ג'קוזי, סאונות רטובה ויבשה וחוף הים המדהים של מפרץ בנימין. ספא כפר הים הוא מסוג שנקרא ספא יום והוא נפוץ בכל רחבי העולם ובמיוחד באירופה וביפן. רשימת העיסויים והטיפולים בספא כפר הים מגוונת ביותר וכוללת בתוכה: פילינג, עטיפת בוץ ים המלח, שיאצו, טיפולי ג'רנטיק, איור-וודה, רפלקסולוגיה, אמבט הידרותרפי, עיסוי שבדי קלאסי, עיסוי משולב, עיסוי רקמות עמוק, עיסוי ארומתרפי, עיסוי אינדיאני באבנים חמות, עיסוי תאילנדי, עיסוי קרקפת בשמן חם, עיסוי כפות רגליים בשמן חם, עיסוי קצוות, עיסוי ראש-צוואר. בספא כפר הים ניתן לבחור מבין חבילות ספא במחירי מבצע רבות ומגוונות, הכוללות ספא ליחידים, ספא זוגי, יום כיף ופינוק מיוחד לאישה, יום כיף של ספא לקבוצות לגיבושי עובדים או מסיבת רווקות.


אודות מחבר המאמר

חיליק הינו מומחה בתחומים הבאים: קידום אתרים מקצועי בגוגל, בניה וניהול מסעות פרסום בגוגל, באתרי תוכן וברשתות החברתיות, תחזוקת אתרים וקופירייטינג.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.