אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מחסומי זרוע

מחסום הזרוע, הינו מחסום שכיח ומבוקש מאוד ולא בכדי. היעילות הרבה אשר הם מספקים ללקוח ועד לפשטות ומהירות ההתקנה שלה ותפעולם הפשוט. ישנם תקלות רבות שניתן לתפעל מבלי להשתמש בטכנאי.

 למרות שההשערה הרווחת הינה כי הוא קיים לצורך הרתעה בלבד, היא שגויה ולא הרבה מודעים לעובדה הזו.

 

על כן, בואו ונבחן את השימושים של מחסום זה:

-        מניעת מעבר מכוניות על פסי רכבת.

-        סדר וארגון בכניסה לחניה, הן של בתי  מגורים והן של בתי עסק ומפעלים.

-        כאשר ישנו צורך לבדיקת איש בטחון, ישנה אפשרות לשליטה על ידו בסגירת ופתיחת השער לפני ובתום הבדיקה הביטחונית ועיכוב כלי הרכב במידת הצורך.

-        ישנה אפשרות לשליטה על פתיחתו וסגירתו של השער ע"י מערכת ממוחשבת. למשל, בעת כניסה ויציאה ממקומות של חניה בתשלום, מערכת הבקרה בודקת את הכרטיס ובאם מזהה שהכול תקין, מבצעת פתיחה אוטומטית של המחסום ואת סגירתו לאחר יציאת או כניסת הרכב.

 

 

מרכיבי מחסום הזרוע-

-מחסום הזרוע כולל בתוכו מערכת בקרה השולטת על הרמת והורדת הזרוע,

ניתנת לשליטה ולמתן פקודות כפי שצוין מעלה וכוללת עין אלקטרונית המבצעת בקרה על כניסה לא רצויה מתחת למחסום.

 

עלויות המחסום-

-עלות מחסום כזה היא חסכונית וזולה יחסית למחסומים אחרים. למרות עלותו הנמוכה, אין להקל ראש בנושא, ולבחור בשירותיה של חברה מקצועית וותיקה ככל האפשר בתחום השערים החשמליים, בעלת תקנים מתאימים, אחריות ושירות מסביב לשעון.

 

 סוגי מחסומי הזרוע-

 

ישנם מספר סוגים של המחסום הנ"ל-

 

מחסום זרוע מעוגל-מחסום העשוי ממתכת עגולה וחלולה. הוא חזק יחסית ומשמש לסגירת פתחים רחבים , אך החיסרון הבולט ביותר שלו הינו העדינות שלו ועם כל פגיעה קלה של כלי רכב המנוע עשוי להינזק ולגרום לשבר בזרוע עצמה.

 

מחסום זרוע מלבני- בדומה למחסום הזרוע המעוגל, זהו מחסום העשוי ממתכת אך מותקנים בו שני קפיצים המסייעים בהגנה על המחסום, כך שכאשר יורד על רכב המחסום עולה מעט למעלה ומאפשר את המשכיות זרימת כלי הרכב בחניה.

 

 

מחסום זרוע ממתקפל-

זהו מחסום או פרגוד אשר מתקפל בחצי בעת ההרמה ושב ומתחבר לחלק אחד בעת ההורדה, לאחר מעבר כלי הרכב.  מחסום זה טוב בעיקר למקומות בהם ישנו חוסר מקום בחלק העליון, זאת אומרת בכיוון תקרת המבנה או הקיר. לכן, משמש בהרבה מקרים חניונים תת קרקעיים, שם נותן המחסום את המענה לבעיית חוסר המקום שמחסומים מסוגים אחרים אינם מסוגלים לתת.

 

שערים חשמליים רבים מצטיינים בחוזקם הרב, ושגיאה היא לחשוב שכלל המחסומים האלה משמשים להרתעה ותו לו. החזקים שבהם אינם מאפשרים מעבר של עוברי אורח ורכבים. המנסה לעבור דרכם בכוח, מסתכן בפגיעה לרכבו ו/או לבריאותו

 

עיצוב-

מאחר והשימוש במוצר זה כה שכיח, נוצרה מודעות רבה בקשר לעיצוב המראה והאסטטיקה בתחום זה.

 כעת, עיצוב המחסומים ושיפור המראה שלהם אינם נשארים בתחום השערים בבתים הפרטיים בלבד, אלא "עולים כיתה" ו"משתדרגים" גם בעסקים ואף בכניסה לחניות.

 כיום, קיים מגוון רחב של מחסומים ואפילו מחסומי זרוע מעוצבים ואסתטיים.

 

מוצרים נלווים-

 

מוצרים נלווים אשר עשויים לספק הגנה נוספת מפני מהירות רבה או כניסה לא רצויה, הם למשל: פסי האטה שניתן להציב במקום או לאחר מעבר המחסום, כרטיסי זיהוי מגנטיים של עובדי ומורשי הכניסה למתחם או לשטח, הנקרא ע"י העין האלקטרונית שניתן להוסיף למנגנוני המחסום, זיהוי ע"י אורות הרכב המשתנים זיהוי עצם על פי משקל ועוד.

 

חשוב מאוד להיעזר בייעוץ מול גורמים מקצועיים ולבצע סקר שוק מסודר, על מנת לבצע רכישה בטוחה וכדאית של שער או מחסום חשמלי שיתאים לצורכי העסק  או המגרש שלכם.

 


אודות מחבר המאמר

אלון שערים - מחסומים חשמליים, שערים ואמצעי בקרה ושליטה במחירים משתלמים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.