אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מידע רלוונטי אודות כינוס נכסים

אחת הסיטואציות בהן לא רוצה להימצא אף אדם, הוא כינוס נכסים אשר מתבצע על פי חוק, אך אם הגעתם למצב זה יש דברים חשובים שאתם צרכים לדעת אודות התהליך ולקחת אותם בחשבון.

דבר ראשון ואולי החשוב ביותר שחשוב להבין הוא, כי כינוס נכסים הוא אינו סוף הדרך וישנם מקרים בהם ניתן להציל את הנכס אותו עתידים לעקל לכם.

ברגע בו אדם לא מצליח לעמוד בהחזרי ההלוואה אותה קיבל מגוף פיננסי מוכר ושפועל על פי חוק, ניתן למנות לו כונס נכסים אשר יוציא את הנכס למכירה, כנגד החוב שהוא אינו מצליח לכסות.

כיצד להימנע מכינוס הנכסים

מהרגע בו אתם מבינים כי עתידים למנות לכם כונס אשר יטפל בהליך העברת הנכס ומכירתו, עליכם לנסות למכור את הנכס בעצמכם. שימו לב כי אם תמכרו את הנכס בעצמכם, תוכלו לדרוש את שוויו בשוק, או לפחות מחיר קרוב לערכו, להבדיל ממכירה באמצעות כונס נכסים אשר יצליח להעביר לכם מחיר נמוך (לעיתים משמעותית) משוויי הנכס שקיים ברשותכם.

דרך שנייה היא לבצע פדיון עצמי – פדיון פירושו פנייה אל הנושים לבקשת הסדר החוב. מהרגע בו פניתם אל הנושים והסדרתם את החוב, אין הם מעבירים את הטיפול לידיהם של כונסי הנכסים ובכך אתם חוסכים את התשלומים הרבים שהייתם אמורים לשלם עבור הכינוס, שלא ביקשתם לעצמכם.

הלוואת גישור

הסיבה העיקרית בשלה מקבלים בעלי נכסים צווי עיקול, היא אי היכולת להסדיר את החוב אליו הם נקלעו שלא בכוונה תחילה. כינוס נכסים הוא הליך לא נעים ומעבר להתמודדות הנפשית והבירוקרטית, על בעל הנכס להתמודד גם עם הוצאות כספיות רבות שנכפות עליו ועל כן עוד, לפני שמתחיל התהליך המייגע, כדאי לפנות אל הבנק בו מתנהל חשבון העו"ש, על מנת לבקש הלוואת גישור, המאפשרת לצאת מהתסבוכת.

הלוואה זו ניתנת כנגד שוויו של הנכס וברגע בו בעל הנכס מוכר אותו, הוא מחזיר את ההלוואה בבת אחת אל הבנק ובכך הוא נמנע מהתהליך המתיש אל מול הכינוס שנכפה עליו. מי שמבצע את הכינוס הם הנושים להם צובר בעל הנכס חוב.


אודות מחבר המאמר

Servula היא פלטפורמה ייחודית למקדמי אתרים,  דרכה ניתן לקנות שירותים איכותיים שמתבצעים ידנית על ידי פרילנסרים. אנחנו כותבים תוכן איכותי, מפיצים אותו באתרי מאמרים ולבסוף מחזקים אותו עם סימניות חברתיות (וזו רק דוגמא לשירות אחד).

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.