אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איתור נזילות

 איתור נזילות 1-2

 

בעבר, איתור נזילות הייתה עבודה קשה מאוד, פיזית, מסורבלת ומלוכלכת, כאשר נדרש מהשרברב לבצע כל מיני משימות לא נעימות וזאת על מנת לבצע איתור נזילות יעיל והחלטה כיצד צריך לטפל בנזילה שאותרה. לא זו בלבד, אלא שלא תמיד הוא היה מצליח לבצע איתור נזילות נכון, והעבודה הייתה מבוססת ברובה על בסיס ניסוי וטעייה. נדרש ממנו לבצוע את אריחי הריצוף שמהם חשב שהנזילה מגיעה, ואם ההשערה הייתה לא נכונה אז הוא היה חוזר לעשות איתור נזילות מחדש ואתם הייתם משלמים בהמון זמן וכסף. 

 

היום המצב שונה לגמרי.  מאז שענף הטכנולוגיה התפתח, צבר תאוצה גדולה אפילו בתחום שנחשב לאפור. הטכנולוגיה הצליחה לחדש ולאפשר עבודה מתקדמת, קלה יותר ומדויקת. איתור נזילות היום מתבצע באמצעות מכשירים אלקטרוניים שלמעשה יכולים לבצע פעולת רנטגן, כלומר, לראות מבעד לקירות והריצוף ולעשות איתור נזילות.  רבים מהאינצטלטורים משתמשים בשיטה חדשנית זו שמקלה מאוד על העבודה שלהם ושומרת על "צוורון לבן" רוב המכשירים הללו מצוידים בטכנולוגיית אינפרה אדום או בטכנולוגיה תרמית מזהה את הנזילה ומוצגת במסך בצבע שונה מיתר התמונה וכך השרברב (שכבר נראה יותר כמו טכנאי) יודע במדויק היכן הנזילה נמצאת באמצעות שיטת איתור נזילות קלה ופשוטה.בצורה כזו האינטלטורים כמעט ולא טועים, המסקנות ברורות, והבעיות בהירות לחלוטין. האינטלטור יודע בידיוק לאן לגשת ואיפה לגעת, הוא לא מסתבך עם ספקות ולבטים, זה מקל מאוד על הזמן ועל טיב העבודה של העוסקים בתחום האנטלציה. טכנולוגיה זו למעשה יכולה להבחין בין טמפרטורות חום שונות ולכן הנזילה מוצגת באור אחר. מכשירים אלו מסוגלים לבצע איתור של תקלות צנרת נוספות לצד איתור נזילות כמו סתימות לחילופין, והכל עוד לפני שהשרברב נאלץ להתחיל לעבוד פיזית ומאלץ אתכם לראות את החריץ שלו...

 

מקרים רבים בהם עושים שיפוצים או בניה איתור נזילות נעשה ביתר קלות. בעיקר במבנים ציבוריים מתבצע לרוב באמצעות מכשור אלקטרומגנטי. המכשור הזה יעיל במיוחד עוד לפני שמתחילים לחפור בקרקע ורוצים לדעת האם ישנם נזילות, סתימות או תקלות אחרות שעלולות לסכן את בסיס הבנייה בשטח. המכשור מוחדר לקרקע באמצעות צינור שבראשו מעין רדאר, שסוקר את כל הסביבה אליה הוכנס ונותן אינפורמציה לגבי תקינות השטח או תקלות שמצא כמו איתור נזילות, סתימות וכדומה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

שיפוצים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.