אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מעטפות: השימוש במעטפות אז והיום

שירות הדואר הקליל והמהיר ממנו אנו נהנים כיום, לא היה קיים מאז ומתמיד. בעבר, שירות הדואר נועד עבור ראשי המדינה בלבד. ההמון הפשוט, היה עושה שימוש ברצים, אנשים שיוכלו להעביר את מכתביהם ממקום למקום, או מסתמכים על סוחרים או עוברי אורח עבור מסירת מכתביהם אל התחנה הבאה במסעם. במאה ה-11 החל להתפתח הדיוור, שנעשה אז באמצעות יונות דואר, שאל רגליהן הוצמד המסר המתבקש. עם הזמן הצורך להעביר מכתבים ממקום למקום גבר וכך התפתח שירות הדואר הציבורי הראשון.

מושגי דואר בסיסיים

מה לא קרה לשירות הדואר? החל מיונים, כלה בהליכה מרובה, ועד לשימוש ברכבות. שירות הדואר ממנו אנו נהנים כיום לא היה נהוג תמיד. ובכל-זאת, הרשו לנו לבשם את אוזניכם באמצעות הסבר על מספר מושגי דואר הנמצאים בשימוש הקהל הרחב כיום: דואר רשום, הוא העברת מכתב יחד עם מעקב אחר מסירתו, ומסירת הודעה על קבלתו ביעד לשולח המכתב. דואר נע, הוא שירות הניתן ליישובים מרוחקים להם אין סניף דואר. מדובר ברכב המקבל ומוסר מכתבים וחבילות, ממש כמו פעם. בעבר, הדואר הנע הועבר באמצעות רכבות שאספו שקי דואר מרציפים שונים, מוינו במהלך הנסיעה ונזרקו אל רציפי יעדם בחזרה.

עם-זאת, דבר אחד לא השתנה: במשך זמן רב, היה נפוץ השימוש במעטפות. מטרתה הבסיסית של המעטפה היא לשמור על המכתב מוגן מפני פגע, ולהסתיר את הכתוב בו, כך שרק הנמען יצפה במידע הרשום בו במכוון. למרות התפתחות תחום המחשוב והדואר האלקטרוני, השימוש בדואר הישן והטוב עדיין נהוג בידי רבים. אדם המקבל מעטפה, מרגיש שמדובר במכתב אישי עבורו, שהושקע מאמץ בהכנתו ודיוורו. חברות רבות המעוניינות לשמור על קשר עם לקוחותיהם ועובדיהם, שולחות מכתבים עם מעטפות, בעיקר על-מנת לשמור על חסיון המידע המועבר בדואר.

השימוש במעטפות

מעטפות הן כלי שיווק מעולה. עשו בהן שימוש והדפיסו עליהן את סמליל החברה ופרטים נוספים. זכרו כי נהוג לזרוק את המעטפה ישירות לפח. אך אם תייצרו מעטפה משווקת היטב, תחסכו לחברתכם כסף רב על פרסום קונבנציונאלי. בשוק הרחב חברות רבות המציעות שירות של מכירת מעטפות לעסקים, בהתאם לצרכיהם ועם הדפסת הגרפיקה הנחוצה.

מעטפות לעסקים הן כלי חשוב, ויש לעשות בהן שימוש מושכל שישרת את צרכיי החברה, ויגרום ללקוחותיה ולעובדיה להרגיש שנעשה עבורם מאמץ לשמירת קשר אישי. כמו כלים אחרים שמציע לנו בית דפוס, שימוש נכון ומושכל בכלים הללו יוכל לסייע במיתוג נכון של החברה שלנו ו/או המוצרים שאנחנו מבקשים למכור.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.