אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מסלול לימודי מוסיקה לתואר ראשון, מה לומדים?

מסלול לימודי מוסיקה לתואר ראשון, מה לומדים?

מוסיקה בהגדרתה היא אומנות סידור הצלילים והשקט במרחב הזמן. המוסיקה הפכה עם השנים לשפה נוספת, ומעמדה בתרבות התחזק. למוסיקה תפקיד חשוב וסמלי, והיא מבטאת דרך ביטוי של רגשות והרגשות. סטודנטים רבים בעלי חוש מוסיקלי ואהבה בלתי נדלת למוסיקה בוחרים בלימודי המוסיקה. מטרת לימודי המוסיקה לתואר ראשון היא להרחיב את הבסיס המוסיקלי של התלמידים, ולהקנות להם ידע נרחב בעולם המוסיקה. התלמידים לומדים לנתח יצירות מסוגים מוסיקליים שונים, נחשפים להיסטוריה של המוסיקה, לרב גוניותה ולדרכי השקה בין סוגי מוסיקה שונים. לימודי המוסיקה לתואר ראשון הינם לימודים מקיפים ונחלקים ללימודים תיאורטיים ולימודים מעשיים. התלמידים לומדים לחקור את הצליל ואת מבנהו, להתבונן על תכונותיהם של היצירה והמבנה שלה, ולהתבונן על צדדים שונים של המוזיקה בהתאם לתרבויות שונות. באופן מעשי, התלמידים לומדים להלחין יצירות, הוראה והדרכה של מוסיקה, ונוגעים בשילוב של מוסיקה וטכנולוגיה באמצעות המחשב.

 

למי מתאימים הלימודים?

לימודי מוסיקה לתואר ראשון מתאימים בראש ובראשונה לאילו שהמוזיקה היא בנשמתם. לתלמידים הרואים במוסיקה פורקן, הנהנים לכתוב או להלחין, והמוצאים דרך להביע את רגשותיהם באמצעות המוסיקה.לימודי המוסיקה לתואר ראשון מתאימים גם עבור מוסיקאים צעירים, המחפשים דרכים שונות וחדשות ללמוד ולהתפתח. לימודי המוסיקה מיועדים לאילו המעוניינים להעשיר את הידע המוסיקלי שלהם, להרחיב את הכישרון, ולהיפתח לעולם שכולו מוסיקה. לימודי המוסיקה הם מנת חלקם של אילו המעוניינים בידע פרקטי, ובהרחבת יכולות פרקטיות בתחום המוסיקה, למשל: כותב שירים חובב המעוניין גם להלחין מנגינה עבור שיריו. לימודי המוסיקה אינם דורשים ידע מוקדם כלשהוא, הם מתאימים לכל נפש המוצאת עצמה מחוברת למוסיקה. לימודי המוסיקה יכולים להוות הנאה מרובה גם לאילו המעוניינים רק בפיתוח הידיעות שלהם בנושאי מוסיקה שונים, או בהסטוריה של עולם המוסיקה. החשיפה לתרבויות שונות דרך סגנונות מוסיקה שונים, תעשיר את הידע של התלמיד, ותאפשר לו להגיע להבנה רחבה ומעמיקה יותר בעולם זה. חובב מוסיקה מושבע ימצא את מקומו במסגרת לימודים זו, יהנה, ויפתח עצמו לעולם שלם של תרבות וגשמה.

 

איפה ניתן להשתלב בהמשך הדרך?

יותר ויותר אנשים הופכים את המוסיקה למרכז חייהם. העוסקים בשירה, בכתיבה, בהלחנה, בריקוד ועוד הפכו את המוסיקה למקצוע מרכזי, דרכו הם חיים ונושמים מוסיקה.בוגרי תואר ראשון במוסיקה יוכלו להשתלב בשני מסלולים: הראשון הוא לימודי המשך, והשני הוא שילוב בתעשיה כעצמאים או כשכירים. הבוגרים שיעדיפו לימודי המשך, יוכלו ללמוד תארים מתקדמים בנושאים כמו הנדסת קול או לימודים מתקדמים במוסיקה. הבוגרים שיעדיפו להשתלב בתעשיה יוכלו ללעסוק במגוון תחומים כגון: הלחנה, הפקה מוסיקלית, נגינה, הוראת המוסיקה, נגינה בתזמורת ועוד. עוד יוכלו הסטודנטים לחבור למוריהם ולקבל הדרכה צמודה, או ליצור שיתופי פעולה מוסיקליים. ישנה אופציה להשתלב בעולם התיאטרון, הטלויזיה, הרדיו, בתי הספר, הסרטים ועוד.


אודות מחבר המאמר

אקטיביטק

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.