אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תנור ואקום - לא לצרכי בישול

עולם התרופות הוא עולם מורכב העובד על פי תקנים מחמירים ביותר בארץ ובעולם כולו. תרופה שיוצאת לשוק חייבת לעבור בקרת בטיחות על פי תקנים מחמירים אלו, ורק לאחר מכן היא מותרת לרכישה על ידי הציבור. על מנת לעמוד בתקנים אלו נדרש שימוש במכשור מיוחד שנבנה בדיוק לצורך כך. אחד מהמכשירים הללו הוא תנור ואקום.

תנור ואקום הוא פיתוח ייחודי שנועד להגיע לרמת לחות מושלמת הנדרשת בייצור תרופות. למעשה, בזכות פיתוח תנור זה, התקדמה מאד תעשיית התרופות האונקולוגיות, אורולוגיות וכן גניקולוגיות, שיצורן דורש רמת לחות מאוזנת אשר בזכות תנור ואקום זה, ניתן להגיע אליה. כל נסיונות העבר להשתמש בתנור יבוש רגיל לא צלחו, מאחר ותנורים אלו לא הצליחו להגיע לרמת הלחות המדויקת הנדרשת ביצור התרופות החשובות. תנור ואקום הוא לבטח לא כה המשמש לאפיית עוגה... אולם בעזרתו ניתן לפתח תרופות מצילות חיים.

 

מצילים חיים עם תנור ואקום

בנוסף ליכולת פיתוח התרופות החשובות הללו, נמצא כי באמצעות תנור ואקום ניתן להשתמש בו לייצור ופיתוח מוצרים נלווים שאינם דורשים מרשם רופא, המשמשים כמשככי כאבים. התנור בנוי בטכנולוגיה מתקדמת ביותר, היודעת לאמוד את אחזו הלחות המדויק הנדרש ליצור התרופות, ועם תאורה המאפשרת צפייה בכל חלקי תנור ואקום זה מבפנים. הוא מזכיר בצורתו שילוב של מיקרוגל ותנור אפייה, והוא בעל לוח בקרה בעל תאורה זוהרת בלילה, ואלמנטים טכנולוגיים חשובים רבים השומרים על תקינות התרופות המוכנסות לתוך התנור.

 

פריצת דרך בתחום הפקת תרופות

לעתים מעבירים חוקרים שנים רבות להבין כיצד להגיע לנוסחה המנצחת של תרופה מצילת חיים כזו או אחרת. ולעתים הפתרון הוא ממש מתחת לאף. כל שנדרש היה למצוא רמת לחות מדויקת ומאוזנת ששום תנור חימום רגיל לא הצליח להגיע לרמה זו, עד שפותח תנור ואקום משוכלל זה, המאפשר את יצור התרופות בדיוק מושלם ממש, כפי שנדרש מאלמנט כה חשוב בדמות תרופה.

התנור עשוי מחומר נירוסטה מבפנים ומבחוץ, יש בו מדפי חימום ויבוש, ואפילו מתריע באופן קולי וחזותי במקרה של חריגה או סטייה מרמת היבוש שהוגדרה לו. בנוסף, מתאפשר ייבוש בשתי רמות ואקום שונות בעת ובעונה אחת, במקרה של יבוש אבקה או יבוש גרגרים בכמויות גדולות.

תרופות היו מאז ומתמיד מצרך נדרש ללא ספק. אנשים רבים בעולם חיים רק בזכות התרופות שהם נוטלים, ואחרים נעזרים בהן מעת לעת. חובה לעמוד בתקנים ולייצר תרופות בדיוק בתנאים הנדרשים.


אודות מחבר המאמר

צוות כותבי מאמרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.